دوربین مداربسته

دوربین مداربسته چند وات است؟

دوربین مداربسته چند وات است؟

دوربین مداربسته چند وات است؟

دوربین‌های مداربسته نوع‌های گوناگونی دارند که هرکدام از آن‌ها مناسب استفاده در مکانی بخصوص هستند. این دوربین‌ها تجهیزات بسیاری دارند که هر یک از آن‌ها دارای توان مصرفی گوناگونی هستند. مسئله حائز اهمیت در مورد دوربین‌های مداربسته این است که هر کدام از آن‌ها چه میزان انرژی و برقی مصرف می‌کنند و در واقع یک دوربین مداربسته چند وات است.

در صورتی که میزان مورد نیاز انرژی برق به دوربین‌های مداربسته نرسد، می‌تواند سبب از بین رفتن سیگنال و پایین آمدن میزان کیفیت تصاویر و فیلم‌های گرفته شده و در نهایت از بین رفتن دوربین شود. باید بدانید که میزان مصرف برق دوربین مداربسته جزو مسائلی به شمار می‌رود که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید.

در ادامه به بررسی مطالب بیشتری در مورد اینکه دوربین مداربسته چند وات است می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته چند وات است؟

دوربین‌های مداربسته نوعی از دوربین‌ها هستند که از آن‌ها معمولا برای نظارت و کنترل مکانی استفاده می‌شود. این مدل از دوربین‌ها بسته به شرایط محیط دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که هر یک برای استفاده در جایی کاربرد دارند. از انواع دوربین‌ها می‌توان به دوربین دیجیتال، دوربین آنالوگ، دوربین تحت شبکه و… اشاره کرد. این نوع دوربین نیز همانند سایر وسایل و تجهیزات دارای شکل و ساختار کلی است که اجزایی اعم از بدنه، لنز، بخش‌های الکترونیکی شامل سنسور، بورد و… را دارد.

حال شاید بخواهید بدانید که دوربین مداربسته چند وات است، چرا که این موضوع یکی از مسائل مهم به شمار می‌رود. مقدار وات دستگاه در عملکرد آن تاثیر بسیاری دارد و می‌تواند کارکرد دستگاه را بهبود بخشد. برای آشنایی یافتن با اینکه دوربین مداربسته چند وات است در ادامه مقاله همراه ما باشید.

دوربین مداربسته چند وات است؟

یکی از مسائلی که همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد این است که دوربین مداربسته چند وات است. شاید این موضوع سوال شما هم باشد و از پاسخ آن هیچ اطلاعی نداشته باشید. برای اینکه بدانید دوربین مداربسته چند وات است، باید به سراغ کاتالوگ آن بروید و با چک کردن آن، از میزان مصرف برق دوربین مداربسته باخبر شوید.

لازم به ذکر است که میزان مصرف برق دوربین مداربسته با واحد وات در کاتالوگ آن نوشته شده است. البته شما می‌توانید برای اینکه بسیار دقیق‌تر از اینکه دوربین مداربسته چند وات است آگاه شوید، با استفاده از روش‌های ذیل میزان وات آن را محاسبه کنید.

دوربین مداربسته چند وات است؟

مقدار آمپر مورد نیاز برای هر دوربین

دوربین‌های مداربسته دو نوع ثابت و گردان هستند که هر یک از آن‌ها کارکرد گوناگونی دارند. دوربین‌های مداربسته‌ای که به شکل ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند برای کار به 12 وات نیاز دارند. بخاطر اینکه توان مصرفی این نوع دوربین‌ها در مکانیزم حالت آن میان 5 الی 10 می‌باشد، پس مقدار آمپر مورد نیاز برای آن میان 0.5 الی 1 آمپر است. دوربین‌های مداربسته به شکل گردان نیز برای انجام کار خود به 24 وات نیاز دارند که جریان مورد نیاز نیز بیشتر از 2 آمپر نیست بلکه کم‌تر از آن می‌باشد.

قدرت مصرفی دوربین تحت شبکه IP

دوربین‌های تحت شبکه مشابه با مقدار آمپری که نیاز دارند تغذیه خواهند شد. یعنی تغذیه آن‌ها نه کمتر از مقدار آمپر خواهد بود و نه بیشتر از آن است. زیرا در صورتی که تغذیه آن کمتر از مقدار آمپر مورد نیاز باشد، با قطعی لحظه‌ای روبرو خواهند شد. البته نکته مهم این است که اگر نوع آن از مدل POE بوده باشد، نیاز دارد تا محسبات مختص توان یا قدرت مصرفی POE روی آن انجام شود.

با استفاده از این دو روش خواهید توانست تا از مفهوم دوربین مداربسته چند وات است آگاهی پیدا کرده و از میزان وات آن باخبر باشید.

چگونه می توان برق دوربین مداربسته را تأمین کرد؟

برای انجام این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد که هر یک از این روش‌ها موثر بوده و به راحتی می‌توانند تا میزان برق مورد نیاز دوربین را تأمین کنند. در ادامه به معرفی برخی از روش‌های تأمین برق دوربین مداربسته می‌پردازیم.

  1. یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن برق دوربین را تأمین کرد، استفاده از آداپتور مناسبی است که با دوربین سازگاری داشته باشد.
  2. نوع دیگری که می‌توان از طریق آن برق دوربین مداربسته را تأمین کرد، از طریق سیستم UPS می‌باشد.
  3. روش دیگر استفاده از سیستم POE است که معمولا این نوع سیستم برای دوربین‌های IP مناسب می‌باشد که به این نوع سیستم مجهز بوده باشند.
  4. یکی دیگر از روش‌ها این است که می‌توانید سیستم‌های خورشیدی و انرژی‌های نوین را مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از این 4 روش خواهید توانست تا برقی را برای دوربین مداربسته خود تأمین کرده و از این طریق از آن استفاده کنید.

چه عواملی بر میزان مصرف برق دوربین مداربسته تاثیرگذار هستند؟

باید بدانید که دوربین مداربسته چند وات است جزو مسائل مهم بوده و می‌تواند تا در عملکرد دستگاه نقش بسیاری داشته باشد. عوامل بسیاری وجود دارد که روی مصرف برق دوربین تاثیرگذار هستند و می‌توانند در بیشتر و کمتر شدن آن موثر باشند. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

قدرت دید در شب

LEDهای بسیاری برای دید در شب دوربین‌ها وجود دارند که هریک از آن‌ها دارای توان مصرفی گوناگونی هستند. لازم به ذکر است که هرکدام از آن‌ها که از دید در شب بیشتری برخوردار باشند، میزان مصرف برق بیشتری نیز دارند. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که LEDهای به کار رفته در IR موجود در شکل و ساختار کلی دوربین‌ها، باتوجه به میزان نوع و توانشان به میزان انرژی برق نیاز دارند.

نوع دوربین

نوع دوربین نیز در مصرف برق آن تاثیرگذار است. دوربین‌های مداربسته گردان علاوه بر اینکه به برق برای کارکرد خود نیاز دارند، بلکه برای چرخش خود نیز مورد نیاز انرژی الکتریکی هستند. میزان مصرف برق در دوربین‌ مداربسته می‌تواند براساس نوع دوربین، سرعت آن و مدار مکانیکی میان 10 الی 40 وات باشد. یعنی میزان مصرف برق آن به این موارد بستگی دارد و باتوجه به آن‌ها تعیین خواهد شد. دوربین‌های ثابت نیز به شکل تقریبی عین دوربین‌های گردان هستند.

چیپ تصویر

یکی از مواردی که در میزان مصرف برق دوربین تاثیر بسزایی دارد، چیپ به کار رفته در آن است. هر چقدر که این چیپ بهتر باشد، می‌تواند برق بیشتری نسبت به سایر دوربین‌ها استفاده کند.

این سه مورد جزو عواملی هستند که می‌توانند میزان مصرف یک دوربین را نغییر داده و باتوجه به آن‌ها می‌توانید بفهمید که دوربین مداربسته چند وات است.

دوربین مداربسته چند وات است؟

آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟

دوربین‌های مداربسته برای کار کردن نیاز به ولتاژ 220 ولت ندارند و حتی امکان کار کردن با آن نیز برایشان میسر نیست. باید بدانید که میزان بیش‌ترین ولتاژ برای کار کردن یک دوربین مداربسته 12 ولت است، پس به همین منظور باید از وسیله‌ای بنام آداپتور استفاده شود. آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته موظف است تا به منظور برق رسانی به دوربین، برق 220 ولت شهری را به ولت مورد نیاز دوربین که 12 ولت است تبدیل کند.

آمپرهای دوبین‌ها متفاوت بوده و تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. دوربین‌ مداربسته بسیاری در بازار وجود دارد که معمولا اکثریت آن‌ها 12 ولت هستند که آمپرهای گوناگونی اعم از 1، 2، 3، 4، 5، 10، 15، 20، 30، 40 دارند.

آیا منبع تغذیه دوربین مداربسته درصورت خرابی، تعمیر خواهد شد؟

خیر؛ آداپتور دارای قیمت ارزانی است و به همین منظور درصورت خرابی به جای تعمیر قطعه جدیدی جایگزین آن خواهد شد. البته برخی افراد با باز کردن بدنه آداپتور، آن را عیب یابی کرده و دوباره تعمیر می‌کنند. ولی به منظور امنیتی بودن دوربین مداربسته بهتر است به جای استفاده از آداپتور تعمیر شده، آداپتور جدیدی خریده و جایگزین آن کنید.

نکته: قبل از هرگونه خریداری دوربین مداربسته، قبلا راجع به شکل، ساختار، عملکرد و اینکه یک دوربین مداربسته چند وات است به خوبی تحقیق کرده و سپس اقدام به خریداری کنید.

 

کلام آخر

دوربین‌های مداربسته جزو لوازمات مهمی به شمار می‌روند که برای هر مکانی لازم هستند. موضوع مهمی که راجع به دوربین‌ها امروزه بیشتر مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد این است که دوربین مداربسته چند وات است. همانطور که در مطالب بالا نیز بیان کردیم بیش‌ترین میزان ولتاژ برای یک دوربین 12 ولت است. ولی باید بدانید که این میزان ولت براساس نوع دوربین تغییر می‌کند.

میزان مصرف برق دوربین مداربسته جزو موارد مهمی است که شما باید از آن آگاهی داشته و در زمان خرید به آن توجه کنید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی راجع به اینکه دوربین مداربسته چند وات است در اختیارتان قرار دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *