دوربین مداربسته

دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته کوچک

دوربین‌ مداربسته کوچک یکی از انواع دوربین‌های مداربسته است که از همان ابتدای ورود خود به بازار توانست نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. این نوع دوربین‌ها دارای میزان سایز بسیار کوچکی نسبت به سایر دوربین‌ها هستند که به نام دوربین مداربسته مخفی کوچک نیز مشهور شده‌اند؛ چرا که دارای سایز و اندازه کوچکی بوده و به همین خاطر به راحتی می‌توان آن‌ها را از دید مردم مخفی کرد.

قبل از ورود این نوع دوربین، افسران پلیس برای دستگیری خلافکاران چندین چند ساله نمی‌توانستند دوربین‌های بزرگی را به کار بگیرند. به همین منظور افراد به فکر افتادند تا با طراحی و ساخت دوربین‌های کوچکی کمک بسیاری به این دسته از افراد بکنند. دوربین مداربسته کوچک دارای کاربرد و استفاده‌های بسیار و گوناگونی است. در ادامه به مطالب بیشتری راجع به دوربین مداربسته کوچک می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته کوچک

انواع دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته کوچک دارای نوع‌های گوناگونی است که هر کدام از آن‌ها عملکرد و مزیت‌های مختلفی دارند. هر یک از این دوربین‌ها می‌توانند تا با استفاده از توانایی و مهارت خود به میزان مشهوریتی دست یافته و نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند.

دوربین مداربسته نامرئی نیز یکی دیگر از دوربین‌های پرکاربردی به شمار می‌رود که می‌تواند به شما کمک کند تا از این طریق راجع به چیزی اطلاع پیدا کنید. در ادامه به بررسی انواع دوربین مداربسته کوچک می‌پردازیم.

دوربین مداربسته کوچک معمولی

این دوربین‌ جزو ساده‌ترین شکل دوربین‌ها هستند که معمولا برای کاربردهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین مداربسته کوچک معمولی میزان کیفیت خوب و مناسبی دارد و به همین منظور قیمت مناسبی را به خود اختصاص داده است.

دوربین مداربسته دتکتوری

این نوع دوربین شکل و ظاهر متفاوتی نسبت به سایر دوربین‌ها دارد که سایز و اندازه کمی را به خود اختصاص داده است. همین سایز و اندازه کم آن سبب شده تا قابل تشخیص نباشد؛ چرا که این مدل از دوربین‌ها همانند دوربین‌های اعلام سرقت و هشدار آتش سوزی عمل می‌کنند.

دوربین مداربسته هالوژن

این مدل دوربین‌ها را داخل یک هالوژن جای‌گذاری می‌کنند که می‌توانند تصاویری با میزان کیفیت بالا ضبط کنند.

دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری پین هول

این دوربین‌ها دارای سوراخی بسیار کوچک هستند که پس از نصب دیگر هیچ فردی توانایی نخواهد داشت تا آن را تشخیص دهد. تصاویر ضبط شده توسط این دوربین نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

دوربین مداربسته آینه‌ای

این نوع دوربین‌ها آینه‌ای بوده که داخل یک محفظه آینه‌ای محدب جای‌گذاری می‌شوند. دوربین مداربسته آینه‌ای می‌تواند تا در میزان نور و روشنایی بالا، تصاویری با میزان کیفیت و شفافیت بالا ضبط کرده و در اختیار شما قرار دهد.

دوربین مداربسته کوچک

مزیت و ویژگی های دوربین مداربسته کوچک

این نوع دوربین مداربسته‌ نیز همانند سایر دوربین‌های مداربسته دارای یکسری مزیت و ویژگی‌هایی است که همین مزیت و ویژگی‌ها توانسته‌اند تا به دوربین کمک کنند که در بین مردم محبوب شده و به مشهوریت بسیاری برسد.

دوربین مداربسته مخفی کوچک جزو دوربین‌هایی است که به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی و مزیت‌های آن می‌پردازیم.

نیاز به یک منبع تغذیه

هر نوع وسیله‌ای برای کار کردن به منبع تغذیه نیاز دارد، دوربین مداربسته کوچک نیز برای اینکه بتواند به خوبی کار کند به یک منبع تغذیه دائم یا حتی موقتی نیاز دارد.

دید در شب

دید در شب این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وقتی که نور مناسب و کافی وجود ندارد، شما به راحتی و با واضحیت بتوانید از اتفاقات آگاه شده و هر چیزی را به خوبی مشاهده کنید. این مزیت یکی از ویژگی‌های مهم و عالی این نوع دوربین‌ها به حساب می‌آید.

سازگار با هر نوع تلفن همراهی

این موضوع یکی از مزیت‌های منحصر به فرد دوربین‌های مداربسته کوچک به شمار می‌رود. این ویژگی به شما این قابلیت را می‌دهد تا به راحتی و در هر جایی بتوانید به تصاویر دوربین دسترسی داشته و آن‌ها را مشاهده کنید.

تشخیص دادن حرکت

این نوع دوربین‌ها دارای ویژگی تشخیص حرکت هستند و می‌توانند تشخیص دهند که حرکت در چه زمانی اتفاق افتاده است. برخورداری از این ویژگی می‌تواند به دوربین کمک کند تا باطری کم‌تری استفاده کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

نمایش دادن تصاویر به صورت رنگی

یکی از ویژگی‌های خوب دوربین‌های مداربسته کوچک این است که می‌تواند تصاویر را به صورت رنگی و سیاه و سفید در اختیار شما قرار دهد. پس اگر می‌خواهید در تصاویر به تمامی جزئیات پی ببرید، بهتر است دوربینی تهیه کنید که تصاویر را به شکل رنگی به شما تحویل دهد.

دوربین مداربسته کوچک در چه جاهایی کاربرد دارد؟

دوربین مداربسته مخفی کوچک دارای کاربردهای بسیاری در جای جای جهان است. دوربین مداربسته مخفی کوچک جزو دوربین‌های پرطرف‌داری است که می‌توانید از آن بدون هیچ نگرانی استفاده کنید. دوربین مداربسته نامرئی می‌تواند به راحتی در هر جایی نصب شده و هیچ کس امکان تشخیص و شناخت آن را نداشته باشد. از کاربردهای این نوع دوربین می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

  • نظارت و کنترل اوضاع در مسائل پلیسی
  • استفاده در پهپاد و کوادکوپترها
  • کنترل و نظارت امور پرستاری
  • دوربین دنده عقب خودرو
  • خودروسازی
  • فیلم‌ برداری از حیات بخش و طبیعت

معرفی ریزترین دوربین مداربسته موجود در جهان

دانشمندان و محققان پس از سالیان سال تلاش توانستند تا دوربین مداربسته‌ای به اندازه میلی متر مکعب و در واقع به اندازه یک دانه نمک بسازند که جزو ریزترین دوربین‌ها به شمار می‌رود که در کل جهان ساخته شده است. این نوع دوربین را می‌توان دوربین مداربسته نامرئی نیز در نظر گرفت و با خیالی راحت آن را در هر مکانی به منظور کنترل و نظارت بر اطراف نصب کرد.

باید بدانید این دوربین دارای میزان کیفیت بسیار کمی است ولی همین کیفیت کم سبب شده تا قیمت کمی نیز داشته باشد. به همین دلیل به آن نام دوربین مداربسته یک‌بار مصرف داده شده و افراد می‌توانند در صورت نیاز آن را خریداری کرده و پس از یک‌بار مصرف و راه انداختن کار خود، آن را دور بیندازند.

این دوربین مداربسته کوچک دارای یک لایه خیلی نازک سنسور است، در واقع لنزی است که می‌تواند از طریق سیم یا همان کابل برق را انتقال دهد. اندازه و سایز کوچک این مدل دوربین می‌تواند سبب شود تا آن را در استفاده‌های پزشکی تهاجمی مورد استفاده قرار دهند.

ولی مسئله مهم این است که محققان و کارشناسان هنوز درمورد میزان امینت و ایمنی آن به هیچ نتیجه و توافقی نرسیده‌اند. این نوع دوربین با میزان سایز و اندازه‌ای که داشت، توانست به عنوان ریزترین و کوچک‌ترین دوربین مداربسته موجود در جهان شناخته شده و به مشهوریت دست یابد.

قیمت دوربین مداربسته کوچک

قیمت جزو یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی به شمار می‌رود که افراد بسیاری به آن اهمیت زیادی قائل هستند. البته نباید اهمیت زیادی به این مسئله داد؛ چرا که طبق ضرب المثل قدیمی می‌توان گفت هر چقدر که پول بدهی همان قدر آش می‌خوری. یعنی اینکه هر میزان پول بیشتری برای خریداری این وسیله مهم در نظر بگیرید، به همان میزان خواهید توانست تا دوربینی با امکانات و قابلیت‌های عالی خریداری کرد. باید بدانید که قیمت این نوع دوربین‌ها نیز همانند سایر دوربین‌ها نیز رنج قیمتی مشخصی ندارد؛ بلکه با تجهیزات و امکانات به کار رفته در دوربین مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است که هر چقدر که تجهیزات استفاده شده در دوربین بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش خواهد یافت ولی هر میزان که امکانات کمی در آن استفاده شده باشد، میزان قیمت نیز کم خواهد بود. به همین منظور باید بتوانید قبل از خریداری از امکانات و تجهیزات مدنظرتان آگاهی پیدا کرده و سپس اقدام به خریداری دوربین کنید.

 

سخن پایانی

دوربین مداربسته کوچک جزو یکی از دوربین‌های پرکاربردی است که طرف‌داران بسیاری دارد. این نوع دوربین‌ها از همان ابتدا توانستند مشهور شده و به مقام و جایگاه بالایی دست یابند. دوربین مداربسته مخفی کوچک در صورتی که در جایی نصب شود دیگر قابل مشاهده و تشخیص نخواهد بود و شما به آن دسترسی نخواهید داشت. تنها امکان دسترسی به تصاویر این است که از قبل توانسته باشید تا دوربین را به تلفن یا سیستم رایانه‌ای خود وصل کنید. در این حال خواهید توانست تا به راحتی به تصاویر آن دسترسی داشته و آن‌ها را همیشه و همه جا مشاهده کنید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم تا اطلاعات مفیدی در مورد دوربین مداربسته کوچک در اختیارتان قرار داده باشیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *