دوربین مداربسته

دوربین مداربسته جاده ها

دوربین مداربسته جاده ها

دوربین مداربسته جاده ها

دوربین‌های مداربسته نقش بسیاری برای برقراری امنیت و تأمین آرامش و آسایش افراد در جامعه را دارند. این نوع دوربین‌ها می‌توانند با نظارت بر اطراف امنیت را برقرار کرده و از اموال شما محافظت کنند. دوربین مداربسته‌ها دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که هر کدام از آن‌ها یکسری کاربرد خاص و مزیت‌هایی دارند.

دوربین مداربسته جاده‌ها نیز یکی از نوع‌ دوربین‌ها بوده که در جاده و خیابان نصب شده و به این وسیله حرکت و خلاف ماشین‌ها را بررسی می‌کند؛ گاهی اوقات ممکن است بر اثر خلافی حتی جریمه هم شده باشید. نام دیگر این دوربین‌ها، دوربین مداربسته ترافیکی است. نکته مهمی که راجع به دوربین مداربسته جاده‌ها وجود دارد این است که سایز و اندازه بزرگ‌تری نسبت به سایر دوربین‌ها دارند.

در ادامه به مطالب بیشتری درمورد دوربین مداربسته جاده‌ها می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته جاده ها

دوربین مداربسته ترافیکی چیست؟

دوربین مداربسته جاده ها

دوربین مداربسته جاده‌ها دارای کیفیت بسیار خوبی هستند به شکلی که می‌توانند از مسافت‌های دور نیز ماشین یا حتی افراد را تشخیص دهند. این نوع دوربین‌ها در فضای باز نصب شده و به تخلفات مردم رسیدگی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت وظیفه اصلی این دوربین‌ها این است که تخلفات هر ماشینی را به همراه تصویر و پلاک ماشین ثبت کرده و سپس به مأموران راهنمایی و رانندگی ارسال کنند. به این منظور بهتر است تا از انجام هرگونه خلافی جلوگیری کنید تا در آینده‌ای نه چندان دور جریمه نشوید.

همچنین می‌توان گفت که این نوع دوربین‌ها دارای دوام و مقاومت بسیاری هستند. برای مثال دوربینی را در نظر بگیرید که در خیابان به منظور ثبت تخلفات افراد نصب شده و در اتفاقاتی اعم از باران، برف و… هیچ گونه آسیبی به او نمی‌رسد. از روی همین موضوع می‌توان پی برد که دوربین مداربسته جاده‌ها مقاومت و پایداری بسیاری دارند و در برابر هرگونه مشکل و آسیبی دارای دوام زیادی هستند.

دوربین مداربسته ترافیکی یا همان راهنمایی رانندگی بر چه چیزهایی نظارت دارد؟

این نوع دوربین نیز برای اینکه بتواند امنیت را در جامعه برقرار کرده و خلافکارها را به سزای کارشان برساند، بر یکسری امور نظارت دارد. معمولا می‌توان گفت که دوربین مداربسته جاده‌ها برای اموری اعم از رد کردن چراغ قرمز، برخورداری از سرعت زیاد و غیرمجاز، پیدا کردن خلافکاران و خودرهای تحت تعقیب، کشف حجاب و بسیاری از سایر خلاف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در برخی اوقات حتی ممکن است که بخاطر خلاف‌های انجام داده شده جریمه شده یا حتی به پاسگاه اعزام شوید.

کاربردهای دوربین مداربسته ترافیکی

دوربین مداربسته ترافیکی دارای کاربردهای بسیاری است که هر یک از آن‌ها مزیت‌های بسیاری دارند. این نوع دوربین‌ها می‌توانند به شما این امکان را بدهند که در صورت بروز هرگونه مشکل یا درگیری می‌توانند به شما کمک کنند. در واقع باید بدانید که دوربین مداربسته جاده‌ها نقش و تاثیر بسزایی در جامعه دارند. در ادامه به معرفی برخی از کاربردهای دوربین مداربسته جاده‌ها می‌پردازیم.

کمک به مسافران

یکی از مهم‌ترین و بهترین کاربرد دوربین مداربسته جاده‌ها این است که می‌تواند پس از سنجش وضعیت جاده اطلاعاتی راجع به ترافیک و مشکلات آن به مردم ارائه ‌کند که مسافران به این روش می‌توانند از چگونگی وضعیت جاده‌ها باخبر شده و به این وسیله زمان و مسیر خوب را برای سفر خود و همراهانشان انتخاب کنند.

افزایش میزان شرایط ایمنی

با به کارگیری تصاویر برخی از دوربین مداربسته جاده‌ها ، رانندگان نیز با مشاهده تصاویر وقایع رخ داده شده سعی می‌کنند تا احتیاط لازم را در جاده‌ها به کار بگیرند و از این طریق هم از خود و هم از همراهانشان حفاظت ‌کنند.

رعایت قانون به صورت اجباری

بسیاری از مردم به قوانین و مقررات اهمیتی قائل نمی‌شوند و در واقع هیچ وقت آن‌ها را رعایت نمی‌کنند. به همین منظور مأموران راهنمایی و رانندگی نیز موظف می‌شوند تا با نصب تابلوهایی، رانندگان را موظف کنند به منظور جلوگیری از جریمه قوانین را رعایت کنند. به این صورت بسیاری از افراد به دلیل اینکه جریمه نشوند، مجبور می‌شوند که قوانین و مقررات را رعایت کنند.

تصمیم گرفتن در مورد وضعیت جاده و بزرگراه ها

در صورتی که ترافیک و مشکل این چنینی در جاده‌ها وجود داشته باشد، می‌توانیم به مسئولین راه و ترابری اطلاع دهیم تا آن‌ها به منظور برطرف و حل کردن آن اقدام کنند. در این صورت می‌توانیم با کمک مسئولین از جاده‌های بدون مشکل و دردسری برخوردار باشیم.

دوربین مداربسته جاده ها

انواع دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی دارای سه نوع است که هر یک از آن‌ها مزیت و ویژگی‌های بخصوصی دارند. این دوربین‌ها می‌توانند به راهنمایی و رانندگی کمک کرده و باری را از دوش آن‌ها بردارند. در واقع مسئولین  با نصب این نوع دوربین‌ها کار خود را راحت کرده و قصد دارند تا به هر خلافی در هر جایی آگاهی پیدا کرده و خلافکار را به سزای کارش برسانند. در ادامه به معرفی دوربین‌های مداربسته راهنمایی و رانندگی می‌پردازیم.

دوربین مداربسته چراغ قرمز

این نوع دوربین مداربسته در کنار چراغ‌های راهنمایی رانندگی (چراغ قرمز) نصب شده و هدف از نصب آن این است افرادی که چراغ قرمز را رعایت نکرده و بدون سبز شدن آن به حرکت خود ادامه می‌دهند را شناسایی کنند. به این منظور تصویر ماشین به همراه پلاک آن گرفته ‌شده و سپس به راهنمایی رانندگی ارجاع داده خواهد شد.

دوربین مداربسته کنترل ترافیکی

این مدل از دوربین‌ها نقش بسیاری در جامعه دارند. به شکلی که از این دوربین‌ها به منظور بررسی لحظه‌ای شرایط جاده‌ها استفاده می‌شود و ما می‌توانیم تصاویر ناشی از آن را در رسانه‌های تلویزیونی و رادیویی تماشا کنیم.

دوربین مداربسته کنترل سرعت

این نوع دوربین در جاده‌ها و بزرگراه‌ها نصب شده و سرعت غیرمجاز ماشین‌ها را می‌سنجد. در صورتی که فردی با سرعت بیش از حد در این مکان‌ها حرکت کند، دوربین مداربسته تصویر ماشین را گرفته و عکس را به همراه شماره پلاک آن به راهنمایی و رانندگی می‌فرستد تا از این طریق فرد متخلف جریمه شود.

این نوع دوربین‌ها از وسیله‌هایی بنام رادار داپلر، لیدار که وسیله‌ای برای مشخص کردن فاصله مبتنی بر لیزر است و همچنین از وسیله‌ای برای تشخیص پلاک ماشین‌ها استفاده می‌کنند. دوربین کنترل سرعت اعمالی اعم از زمان و تاریخ ثبت اختلاف، میزان سرعت خودروی متخلف، مسیر حرکت خودرو، لاین خودرو و اطلاعاتی از این طریق را ثبت کرده و در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار می‌دهد تا با متخلفان طبق قانون برخورد شود.

در هنگام نصب دوربین مداربسته ترافیکی به چه نکاتی باید توجه و دقت داشته باشیم؟

باید بدانید که در نصب این نوع دوربین‌ها نیز باید به یک سری نکاتی توجه داشته باشید که بتوانید نصب درستی داشته و از دوام آن نیز اطمینان کامل را داشته باشید. باید بدانید که این نکات نقش بسیاری در عملکرد و کارکرد دوربین دارند و می‌توانند عملکرد آن را بهبود بخشیده یا حتی بدتر کنند. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

  1. دوربین مداربسته جاده‌ها باید در جایی نصب شود که بهترین دید را داشته باشد و همه جا در دیدرس آن باشد.
  2. این نوع دوربین‌ها باید از مزیت دید در شب برخوردار باشند تا بتوانند علاوه بر روز، در شب نیز همانند روز فعالیت خود را ادامه دهند.
  3. باید از دسترس عموم مردم دور باشند که مردم نتوانند به آن‌ها آسیبی برسانند.
  4. از حفاظی برای محافظت از دوبین‌ها استفاده شود که در مقابل بلایای طبیعی اعم از برف، باران و… آسیبی به آن‌ها وارد نشود.
  5. دوربین‌ها باید در جایی نصب شوند که به راحتی با عبور ماشین‌ها امکان مشاهده آن‌ها وجود داشته باشد.
  6. باید در فاصله و موقعیت‌های تعیین شده‌ای قرار بگیرند تا به این منظور راحت‌تر بتوانند رانندگان و وسایل نقلیه را کنترل کنند.

 

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت جامعه استفاده از دوربین مداربسته به منظور تأمین کردن امنیت و آسایش مردم امری ضروری و مهم به حساب می‌آید. این نوع دوربین‌ها در مکان‌های بسته اعم از ادارات، سازمان‌ها و همچنین مکان‌های باز اعم از جاده‌ها، پارک‌ها نصب ‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین مداربسته جاده‌ها جزو یکی از بهترین دوربین‌هایی است که به منظور برقراری امنیت و ثبت تخلفات مردم استفاده می‌شود.

دوربین مداربسته جاده‎‌ها معمولا در مکان‌های باز استفاده می‌شوند که همین موضوع یکی از تهدیدهای بزرگ برای آن‌ها به شمار می‌آید. برای اینکه بتوانید از آسیب به آن‌ها جلوگیری کنید، بهتر است سراغ دوربین مداربسته با دوام و مقاومی بروید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم که اطلاعات مفیدی راجع به دوربین مداربسته جاده‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *