دوربین مداربسته

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

کابل‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که هر یک از آن‌ها مناسب دستگاه و کار بخصوصی هستند. سیم کشی دوربین‌ مداربسته جزو یکی از مسائل حائز اهمیتی به شمار می‌رود که باید در نصب دوربین به آن توجه داشت. کابل‌های به کار رفته در هر نوع دوربینی با یکدیگر تفاوت داشته و عین هم نیستند.

دوربین مداربسته برای کار کردن نیاز به سیم یا همان کابل‌هایی دارد. شاید برای شما هم سوال شده باشد که دوربین مداربسته چند سیم دارد، ولی از پاسخ آن اطلاعی نداشته باشید. برای اطلاع پیدا کردن از چند سیم بودن آن و همچنین رنگ سیم‌های دوربین مداربسته در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه به مطالب مفیدی درمورد اینکه دوربین مداربسته چند سیم دارد می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده کابل در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

استفاده از کابل در دوربین مداربسته جزو مسائل حائز اهمیت محسوب می‌شود که باید دارای کیفیت بسیاری باشد. البته یکی از مسائل مهم دیگر این است که دوربین مداربسته چند سیم دارد. باید بدانید که نه تنها کابل بلکه تمامی اجزا و تجهیزات به کار رفته شده در دوربین نیز باید دارای کیفیت عالی باشند تا از این طریق بتوان تصاویر و فیلم‌های خوبی گرفت. در صورتی که کابل استفاده شده در دوربین از میزان کیفیت خوبی برخوردار نبوده باشد، تصاویر و فیلم‌های گرفته شده واضح نبوده و ممکن است که کابل در زمان کمی آسیب دیده و به صورت کلی از بین برود.

دوربین مداربسته دارای سیم‌هایی است که این سیم‌ها نقش بسیاری روی عملکرد دوربین دارا هستند. در مبحث اینکه دوربین مداربسته چند سیم دارد، باید گفت که نوع‌های گوناگونی از سیم‌ها وجود دارد که می‌توانند تا سبب شروع به کار دوربین شده و عملکرد آن را بهبود بخشند.

اما شاید برای شما هم سوال شده باشد که دوربین مداربسته چند سیم دارد و هر یک از آن‌ها چه نوع سیمی هستند. برای اینکه بفهمید در سیم کشی دوربین مداربسته چه نوع سیمی خوب بوده و می‌توان از آن استفاده کرد، در ادامه همراه ما باشید.

دوربین مداربسته چند سیم است؟

برای اینکه بدانید دوربین مداربسته چند سیم است، در ابتدا باید از نوع دوربین مداربسته خود اطلاع داشته باشید. در این صورت می‌توانید براساس نوع دوربین خود بفهمید که دوربین مداربسته چند سیم دارد. برای دوربین‌های مداربسته کابل‌ های مخصوصی وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای یکسری مزایایی هستند.

باید بدانید برای دوربین‌های مداربسته هر کابلی را نمی‌توان مورد استفاده قرار داد و باید از کابل‌های مخصوصی استفاده کرد. در جواب به اینکه دوربین مداربسته چند سیم دارد باید گفت که دوربین‌های مداربسته دارای سیم‌های گوناگونی هستند که در ادامه به بررسی برخی از این کابل‌ها می‌پردازیم.

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

کابل کواکسیال

یکی از مهم‌ترین محیط‌های انتقال در سیستم‌های نظارت تصویری ، استفاده از کابل‌های کواکسیال بوده است. این نوع کابل‌ها دارای نام دیگری بنام کابل هم محور نیز هستند که از سال 1936 وارد بازار شده‌اند. این نوع کابل دارای مزیت‌های بسیاری است که از مزایای آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 

  • مقاومت و پایداری خوب
  • برخورداری از پهنای باند نسبتا بزرگ و گسترده که می‌تواند در بسیاری از سرویس‌ های مخابراتی و همچنین منتقل کردن تصاویر به شکل مناسبی استفاده شود.
  • امکان استفاده در سیستم‌های دیجیتال و آنالوگ
  • کم بودن میزان هزینه نگهداری

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

کابل فیبر نوری

این نوع کابل، جزو گران‌ترین کابل‌ها بوده که در میان تمامی کابل‌های دوربین مداربسته دارای قیمت بسیاری است. برای نصب کابل فیبرنوری زمان و نیروی انسانی بسیاری نیاز هست، ولی با این حال باید بدانید که این نوع کابل می‌تواند تا نسبت به سایر کابل‌ها سیگنال و فرکانس بسیار بهتری ارائه کند. مسئله مهمی که راجع به فیبرنوری وجود دارد این است که این نوع کابل از لوله‌های شیشه‌ای به همراه عایق پلاستیک تشکیل و ساخته شده است. این نوع کابل معمولا برای تنظیمات حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن در منازل بسیار کم است. از مزیت‌های کابل فیبرنوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • برخورداری از میزان وزن کمتر نسبت به سایر کابل‌های مسی
  • درصد خطر اشتعال 0
  • میزان افت کمتر
  • برخورداری از سیم باریک

دوربین مداربسته چند سیم دارد؟

کابل اترنت

اترنت یکی از فناوری‌های سنتی است که از آن برای متصل کردن شبکه‌های محلی سیمی LAN به یکدیگر استفاده می‌شود. این نوع کابل به دستگاه‌ها این امکان را می‌دهد که با استفاده از پروتکل با یکدیگر ارتباط داشته و اطلاعات را ردوبدل کنند. این کابل نیز دارای یکسری مزایا است که از آن‌ها می‌توان به نمونه‌های ذیر اشاره نمود:

 

  • برخورداری از میزان هزینه کم
  • دارای سرعت بسیار بالا
  • برخورداری از دوام و پایداری زیادی در مقابل نویزها
  • سازگاری داشتن با تکنولوژی‌های قدیمی و جدید

این نمونه کابل‌ها پاسخ خوبی برای پرسش دوربین مداربسته چند سیم دارد هستند.

در هنگام انتخاب نوع کابل دوربین مداربسته توجه به چه نکاتی لازم است؟

باید بدانید که در زمان انتخاب نوع کابل نیز موظف هستید تا به یکسری نکاتی توجه کنید تا به این طریق بتوانید کابل بهتری پیدا کرده و خریداری کنید. در ادامه به معرفی نکات قابل توجه در هنگام انتخاب نوع کابل دوربین مداربسته می‌پردازیم.

 

  • میزان توان مالی
  • اطلاع داشتن از مارک‌های تجاری
  • میزان طول و فاصله
  • الزامات نرخ داده
  • هویت اجزا و تجهیزات نظارت تصویری

در هنگام سیم کشی دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

لازم است تا در زمان کابل کشی به یکسری نکات توجه کنید تا بتوانید دوربین خود را به راحتی راه انداخته و هیچ مشکلی نداشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات مورد توجه می‌پردازیم.

استفاده از رنگ های گوناگون برای کابل و سوکت ها

علاوه بر اینکه موضوع دوربین مداربسته چند سیم دارد مهم است، رنگ سیم‌های دوربین مداربسته نیز یکی از مسائل مهمی به شمار می‌رود. استفاده از رنگ‌های مختلف برای نمایان کردن هر یک از کابل و سوکت‌ها و همچنین ترتیب آن‌ها به شما کمک می‌کند تا به اشتباه برنخورده و هرکدام از آن‌ها را به خاطر بسپارید.

در صورتی که برای کابل‌های خود از رنگبندی‌های گوناگونی استفاده کرده باشید به آسانی خواهید توانست تا کابل‌های دیتا، سیستم‌های هوشمند ساختمانی و… را تشخیص داده و دچار سردرگمی نشوید. رنگ سیم‌های دوربین مدار بسته نقش بسیاری در شناخته شدن هر یک از آن‌ها دارند. از رنگبندی‌های آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

  • رنگ خاکستری و آبی مختص کابل‌های شبکه است.
  • رنگ قرمز نمایان‌گر سیستم‌های حریق می‌باشد.
  • رنگ سیستم‌های نظارت تصویری که می‌تواند اعم از سبز، زرد، بنفش و نارنجی باشد.

 

این سه در رنگ سیم‌های دوربین مداربسته موجود بوده که هر کدام از آن‌ها مختص کاری هستند. به این صورت به هر نوع کابلی که نیاز داشته باشید، می‌توانید از این نوع رنگ سیم‌های دوربین مداربسته استفاده کرده تا در شناخت آن‌ها به مشکلی بر نخورید.

برخورداری از ولتاژ تغذیه به دوربین مداربسته

زمانی که شما از دوربین مداربسته استفاده می‌کنید حال چه از نوع بی سیم یا حتی با سیم بوده باشد، موظف هستید تا کابل تغذیه برق را به دوربین برسانید. به صورت کلی دو نوع روش برای رساندن ولتاژ تغدیه به کابل دوربین وجود دارد که شامل تغذیه مرکزی و تغذیه مستقل است.

طراحی کردن نقشه

طراحی کردن نقشه نه تنها برای سیم کشی دوربین مدار بسته مناسب است بلکه می‌تواند درصورتی که برنامه ریزی درستی بوده باشد، در آینده شما را از هرگونه خرجی بی نیاز کند. همچنین می‌توان از آن برای پروژه‌های بعدی نیز استفاده کرد.

برچسب گذاری کردن کابل‌ها

یکی از نکاتی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، این است که در زمان کابل کشی، کابل‌ها را برچسب گذاری کنید. به این طریق می‌توانید تا از صرف هرینه‌های بسیاری در آینده جلوگیری به عمل آورید.

نکته: در نظر داشته باشید که قبل از خریداری هرگونه دوربینی بهتر است تا راجع به نوع آن و اینکه دوربین مداربسته چند سیم دارد اطلاعاتی داشته باشید تا از این طریق بتوانید دوربینی مورد اعتماد بخرید.

 

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته انواع و اقسام مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها به منظور کار کردن مورد نیاز  یکسری سیم مخصوصی هستند. باید بدانید که سیم کشی دوربین مداربسته جزو موضوعات مهمی به شمار می‌رود که هرکدام از دوربین‌ها به شکلی کابل کشی می‌شوند.

پاسخ اینکه دوربین مداربسته چند سیم دارد می‌تواند تاثیر بسیاری روی خرید داشته باشد و به شما این امکان را بدهد تا کابلی مطمئن خریداری کنید. رنگ سیم‌های دوربین مداربسته نیز می‌توانند به شما این قابلیت را اعطا کنند که بتوانید به راحتی کابل‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم تا اطلاعات بدرد بخوری راجع به اینکه دوربین مداربسته چند سیم دارد در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *