دوربین مداربسته

دوربین مداربسته حافظه دار

دوربین مداربسته حافظه دار

دوربین مداربسته حافظه دار

دوربین مدار بسته حافظه دار از پیشرفته‌ترین و از انواع بهترین دوربین‌های مدار بسته است که ما قرار است این دوربین‌ها را در این مقاله معرفی کنیم. در واقع قابلیت حافظه داخلی این دوربین‌های مدار بسته باعث خواهد شد که شما دیگر به طور مجزا نیازی به دستگاه‌های ضبط کننده نداشته باشید و مستقیم داده‌ها را بر روی حافظه دوربین ضبط کنید.

دوربین مدار بسته حافظه دار  از نوع دستگاه‌هایی هستند که دارای قابلیت کارت حافظه هستند. این نوع دوربین‌ها از مدل دوربین‌های آی پی بوده‌اند که از قابلیت کارت حافظه داشتن برخوردار هستند و در دوربین‌هایی که از این شرایط برخوردار نیستند، نمی‌شود این استفاده را برد. دوربین مدار بسته حافظه دار علاوه بر داشتن سیم کارت دارای جایگاه جداگانه کارت حافظه نیز هستند.

هدف ما در این مقاله معرفی دوربین مدار بسته حافظه دار است و اینکه این دوربین‌ها چه قابلیتی دارند؛ اما این موضوع وابسته به شما است که دوست دارید با توجه به مکان خود چه دوربینی انتخاب کنید و همچنین هزینه‌ای که قرار است شما برای این کار صرف کنید هم مد نظر است.

دوربین مدار بسته رم خور

دوربین مداربسته حافظه دار

دوربین مدار بسته حافظه دار این کاربرد را دارند که از انواع کارت حافظه‌های SD، SDHC یا SDXC را ساپورت کنند. استفاده از دوربین مدار بسته حافظه دار باعث خواهد شد که شما دیگر نیازی به خرید تجهیزاتی مثل دستگاه دی وی آر نداشته باشید؛ چون در این دوربین‌ها با این امکانی که برای ذخیره تصاویر دارند، باعث خواهند شد که شما به طور مستقیم فیلم‌های ثبت شده را روی کارت حافظه دوربین داشته باشید.

دوربین مدار بسته حافظه دار بسیاری از موارد مربوط به خرید دستگاه‌های ضبط کننده برای این دوربین‌ها و اقدام مورد نیاز برای کابل کشی را کم کرده و باعث خواهد شد که شما بتوانید از این دوربین‌ها نیز به عنوان ضبط کننده تصاویر نیز استفاده کنید.

البته نیاز است این موضوع را باید مد نظر داشته باشید که این مدل دوربین‌های مدار بسته، هر کدام کارت حافظه‌های جداگانه را ساپورت می‌کنند. در هنگام خرید دوربین‌های دارای امکان کارت حافظه به عبارت Built-in Micro SD بر روی برشور آ‌ن‌ها توجه کنید.

دوربین مداربسته حافظه دار

مزایا و معایب دوربین مدار بسته حافظه دار

همانطور که گفتیم دوربین مدار بسته حافظه دار بسیاری از هزینه‌های شما را در برای نصب دستگاه‌های ضبط کننده کم کرده و همچنین در جهت کابل کشی‌های طویل شما را راحت کرده و از شرایط نصب خوبی هم برخوردار هستند؛ چون بسیاری از موارد میانجی و غیرضروری را در این بین حذف کرده‌اند. اما به هر حال دوربین‌های مدار بسته حافظه دار دارای معایب خاص خود هستند که لازم است قبل از خرید این دوربین‌ها از این موضوع اطلاع داشته باشید.

یکی از این ایرادات این است که کارت حافظه این دوربین‌ها شاید نتواند مقدار بالایی از انواع حجم کارت حافظه را ساپورت کند؛ یعنی اینکه این حجم برای ذخیره کردن اطلاعات بسیار کم است و نیاز است که شما این اطلاعات را خالی کنید و مجددا آن‌ها را استفاده کنید. پس برای حل این موضوع لازم است که شما بالاترین کارت حافظه‌ای که این دوربین‌ها قادر به ساپورت آن‌ها هستند را خریداری کنید.

با توجه به اینکه این دوربین‌ها از امکان حافظه مختص به خود برخوردار هستند و شما هم شاید دیگر به طور جداگانه هیچ دستگاه ضبط کننده‌ای برای آن‌ها خریداری نکنید که در این صورت اگر دوربین مدار بسته حافظه دار شما مورد دستبرد قرار گیرد یا از عمد دستکاری شود، کلیه اطلاعات ضبط شده تا مدت معین تصویر برداری شده در آن از بین خواهد رفت.

برای اینکه از این موارد جلوگیری کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتما به طور جداگانه یک دستگاه ضبط کننده برای اطمینان بیشتر برای دوربین خود تهیه کنید تا در چنین مواقعی بتوانید تمامی فیلم‌های ضبط شده را ذخیره داشته باشید. قطعا در چنین صورتی هزینه شما دو برابر خواهد شد اما از این لحاظ اطمینان خواهید داشت که با مشکل مواجه نخواهید شد.

حافظه‌ی دوربین مدار بسته           

حافظه‌ی دوربین مدار بسته با توجه به برندهای مختلفی که از این دوربین‌ها را تولید و عرضه می‌کنند متفاوت است؛ بنابراین شما با توجه به امکان پشتیبانی که در این دوربین‌ها وجود دارد، می‌توانید برای آن‌ها کارت حافظه تهیه کنید. پس در هنگام خرید مموری برای دوربین مدار بسته خود به این مطلب توجه داشته باشید که از چه کیفیتی برخوردار هستند و اینکه با توجه به این کیفیت چه کارت حافظه‌ای تهیه کنید.

حافظه‌ی دوربین مدار بسته با توجه به قابلیت این دوربین‌ها که 2 یا 5 یا 6 مگاپیکسلی باشند تفاوت دارد. در  این راستا با توجه به حساسیت دوربین مدار بسته حافظه دار و مقدار فریم ضبط فیلم در ثانیه به 15 گیگابایت حافظه در روز نیاز دارند. پس هنگام تهیه کارت حافظه برای این دوربین‌ها باید این موضوع توجه داشته باشید که با توجه به اطلاعات و مشخصات دقیق آن‌ها، کارت حافظه مناسب به آن‌ها را تهیه کرده و در هر صورت سعی کنید بهترین کارت حافظه مختص به این دوربین‌ها را خریداری کنید.

نحوه قرار دادن کارت حافظه در دوربین مدار بسته حافظه دار ممکن است با هم تفاوت داشته باشد که در تعدادی از این دوربین‌ها یک درگاه جداگانه وجود دارد یا درب مخصوصی که برای در این دوربین‌ها موجود است که شما می‌توانید کارت حافظه را در آن‌ها قرار دهید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر شما مدت زمان ذخیره سازی اطلاعات را تغییر دهید می‌توانید کم‌تر از فضای ذخیره سازی کارت حافظه خود استفاده کنید.

دوربین مداربسته حافظه دار

انواع کارت حافظه در دوربین‌های مدار بسته

کارت حافظه‌ها ابزارهای الکترونیکی مناسبی هستند که در انواع وسایل از جمله دوربین‌ها به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده می‌شوند. این کارت حافظه‌ها بر طبق کارایی، سرعت انتقال داده‌ها و مقدار فضای موجود در آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.

در ابتدا این کارت حافظه‌ها با مقدار بسیار پایین و 2 گیگابایت وارد بازار شدند و به تدریج ظرفیت این کارت حافظه‌ها با مقدار فضای بیشتر و کیفیت بالاتر عرضه شدند که با توجه به نوع استفاده و کارایی‌شان تقسیم بندی خاص خود را دارند.

کارت حافظه SD

کارت حافظه Secure Digital که از معتبرترین و از اولین کارت‌های حافظه هستند دارای کارایی بیشتر و عملکرد بالاتری هستند. این نوع از کارت حافظه در ابتدا با مقدار حافظه 2 گیگابایت وارد باز شدند و مقدار سرعت انتقال مطالب در این کارت حافظه‌ها با توجه به کیفیت دوربین شما ممکن است تفاوت داشته باشد.

کارت حافظه SDHC

کارت حافظه Secure Digital High Capacity نسبت به کارت حافظه SD پیشرفته‌تر است؛ مقدار اولیه این کارت حافظه‌ها 32 گیگابایت هستند و از سرعت چند برابر بالاتر جهت انتقال اطلاعات لازم برخوردار می‌باشند. کارت حافظه SDHC استانداردهای UHS-I و UHS-IIرا دارا هستند.

کارت SDXC

کارت حافظه Secure Digital Extended Capacity از سری کارت‌های SD هستند؛ این نوع کارت حافظه هم از مقدار فضای ذخیره سازی بالایی برخوردار بوده و هم دارای سرعت بسیار بالا و کیفیت بالایی هستند. این نوع کارت حافظه به دلیل کیفیت بالایی و فضای ذخیره سازی کافی که دارند می توانند در شرایط پیشرفته و موارد مهم استفاده شوند، خصوصا مواقعی که شما نیاز به استفاده از مموری با ظرفیت بالا دارید.

کارت حافظه‌های microSDHC ،microSD و microSDXC

این نوع کارت حافظه‌ها به دلیل اینکه دارای ابعاد کوچکی هستند، بسیار پر کاربرد و پر استفاده می‌باشند؛ زیرا فضای کم‌تری اشغال می‎کنند و از این رو نیاز نیست که جایگاه زیادی برای استفاده آن‌ها در نظر گرفته شود. با توجه اینکه کارت حافظه‎های میکرو فضای کمی می‎گیرند اما از همان میزان بالای فضای ذخیره سازی و کیفیت خوب برخوردار هستند که بسیار در این روزها مورد استفاده قرار می‎گیرند. این نوع کارت‌های میکرو تمامی قابلیت‌های کارت‌های SD  را دارند با این فرق که از سایز کوچک‌تر برخوردار هستند.

کارت حافظه XQD

این نوع مموری از نوع کارت حافظه‌هایی که قبلا معرفی کردیم بسیار با کیفیت هستند؛ انواع پیشرفته‌تر این نوع کارت حافظه از بهترین کارت حافظه‌های موجود در بازار است. این کارت حافظه‌ها دارای سرعت انتقال بالاتر بوده و هم ظرفیت بیشتر و کیفیت بسیار بهتری دارند.

قصد ما از معرفی انواع کارت حافظه این موضوع بوده است که شما بتوانید بهترین نوع کارت حافظه را با توجه به امکان دوربین مدار بسته حافظه دار خود خریداری کنید. پس به این مدل و نوع دوربین خود توجه داشته باشید که در خرید کارت حافظه با مشکل مواجه نشوید و در این صورت بتوانید به درستی از قابلیت رم خور بودن دوربین خود استفاده لازم را ببرید.

 

سخن پایانی

جمع بندی کلی و مناسبی که در رابطه با دوربین مدار بسته حافظه دار وجود دارد، این است که این دوربین‌ها در هر صورت از مزایای بسیاری برخوردار هستند. از جمله این موارد که به طور بدون واسطه و مستقیم تصاویر را بر روی کارت حافظه خود ذخیره می‌کنند و هم این که این دوربین‌ها تحت شبکه هستند؛ یعنی امکان انتقال اطلاعات را به طور مستقیم به روی گوشی موبایل شما با کمک اینترنت فراهم می‌کنند.

برای اینکه بتوانید از این دوربین‌ها بدون هیچ گونه محدودتی استفاده لازم را ببرید، بهتر است که به طور جداگانه یک دستگاه دی وی آر یا اِن وی آر برای آن نصب کنید تا دیگر با خیال راحت از این دوربین‌ها استفاده کنید. اما در هر صورت دوربین‌های مدار بسته حافظه دار بسیار پیشرفته‌تر و مدرن‌تر هستند که با توجه به کارایی که شما از این دوربین‌ها انتظار دارید به شما کاربرد لازم را خواهند داد.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که دوربین‌های مدار بسته حافظه دار شما از چه مقدار کارت حافظه حمایت می‌کنند تا با توجه به نوع و برند دوربین خود بهترین نوع کارت حافظه برای این دوربین‌ها را خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *