دوربین مداربسته

چرا دوربین مداربسته نصب کنیم؟

چرا دوربین مداربسته نصب کنیم؟

چرا دوربین مداربسته نصب کنیم؟

با توجه به تغییرات جمعیت کشور و افراد بیشتر نیاز به شرایطی داریم که امنیت حفظ جان مردم تامین شود؛ از این رو به نصب و اینکه چرا دوربین مداربسته نصب کنیم می‌توان اشاره کرد و توضیحاتی داد. به طور مثال جلوگیری از اتفاقاتی مانند: رعب و وحشت برای دزدان و سارقین، ایجاد ترس و اینگونه وجود دوربین مداربسته باعث می‌شود که سارقین مکان‌هایی را برای دزدی انتخاب کنند که دارای دوربین مداربسته نباشد.

اگر منطقه یا محلی در آن دوربین مداربسته نصب شده باشد، دزدان و سارقین با دیدن وجود دوربین پا به فرار خواهند گذاشت؛ چرا که ترس از این را دارند تا یک وقت دستگیر نشوند. امروزه پیشرفت وجود دوربین و اهمیت اینکه چرا دوربین مداربسته نصب کنیم، بیانگر این است که ما علاوه بر اینکه برای امنیت از دوربین مداربسته استفاده می‌کنیم به جهت کنترل کردن آن منطقه یا محوطه هم از آن استفاده خواهیم کرد.

چرا دوربین مداربسته نصب کنیم؟

چطور دوربین مداربسته نصب کنیم؟

چرا دوربین مداربسته نصب کنیم؟

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم که چرا دوربین مداربسته نصب کنیم  و چه فوایدی دارد، حال می‌‎خواهیم با چند مرحله‌ی نصب دوربین مداربسته آشنایتان کنیم.

اول از همه نیاز شما به یک نقشه است آن هم نقشه‌ی منطقه‌ای که قرار است در جای جای آن دوربین مداربسته نصب شود. شما با در دست داشتن نقشه در مدت زمان سریع‌تر و کم‌تری لوازم و ابزار مورد نیاز را تهیه خواهید کرد تا دوربین تان را نصب کنید و نکته دیگر اینکه اگر ابعاد پروژه شما زیادتر باشد می‌توانید با داشتن نقشه کار را به چند قسمت تقسیم کنید و در زمان کم‌تری کارهای لازم نصب را انجام دهید.

قدم دوم انتخاب کردن تجهیزات سازگار و مناسب است؛ بعد از اینکه نقشه را تهیه کردید می‌توانید با در دست داشتن آن برای تهیه لوازم مناسب تخمین مورد نظر را بزنید و تهیه کنید و گزینه مهم اینکه حتما در تهیه تجهیزات‌تان دقت لازم را داشته باشید و از انواع بهترین مدل‌ها خریداری کنید. چرا که هر چقدر کیفیت وسایل دوربین مداربسته بیشتر باشد، تصاویری که در آن ضبط خواهد شد کیفیت آن بسیار بالا خواهد شد.

قدم سوم محل مناسب قطعات و تجهیزات دوربین مداربسته، کابل‌ها و دستگاه‌های DVR انتخاب کنید، مهم‌ترین گزینه محل نصب دوربین می‌باشد؛ در غیر این صورت بازدهی خوبی نخواهید داشت و اینکه اگر دوربین در جای مناسبی نصب نشود به راحتی سارقین دزدی خودشان را می‌کنند و می‌روند.

قدم آخر انجام دادن صحیح کابل کشی و برقراری مدارها نسبت به دوربین مداربسته است؛ کابل مناسب را انتخاب و استفاده نمایید. اولین حالت اکثرا در نصب دوربین‏های مدار بسته که استفاده می‌شود، مدار آنالوگ یا اچ دی است. در این زمینه حالت دوربین‌ها به وسیله کابل، RG11، RG59، RG6 متصل می‌شوند و متصل شدن دوربین و برق آن به سیستم DVR صورت می‌گیرد.

چگونه به دوربین مداربسته وصل شویم؟

راهکارهای بسیاری برای وصل شدن به دوربین مداربسته است؛ مانند اینترنت که یکی از امکاناتی است که امروزه همه ما از آن بهره ‌مند می‌شویم و یا در موارد کاری یا شخصی استفاده خواهیم کرد.

اول از همه بهتر است بدانید چرا دوربین مداربسته نصب کنیم  و بعد از آن به شما خواهیم گفت که می‌توانید با کمک اینترنت تصاویر و فیلم‌های دوربین مداربسته‌تان را ببینید و یا با کمک اپلیکیشن‌هایی که در موبایل‌های اندروید وجود دارد و یا IOS به راحتی تصاویر دوربین را تماشا کنید‌.

با گشتن و سرچ کردن درون اینترنت می‌توانید رایگان به اپلیکیشن‌های موجود و کاربردی دست پیدا کنید و از طریق آن‌ها کار خود را آسان‌تر کنید یا به صورت آنلاین به DVR و NVR وصل شوید تا به تصاویر و ویدیوهای دوربین مداربسته خود دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از گزینه‌ها این است که از طریق کامپیوتر و یا لپ تاپ خود هم می‌توانید وصل شوید و تصاویر را مشاهده کنید و از اهمیت اینکه چرا دوربین مداربسته نصب کنیم، مطلع ‌شوید.

بنابراین می‌بایست برنامه‌ای که به دوربین مداربسته شما مربوط است را دانلود کرده و برای مثال گاهی آن‌ها را بروزرسانی هم کنید تا مشاهده تصاویر بروز برای شما راحت‌تر و آسان‌تر باشد.

اهمیت نصب دوربین مداربسته برای امنیت و محافظت

همانطور که از همه جهت مردم پیشرفت می‌کنند، دنیای مجرمان هم با سرعت بالایی افزایش پیدا کرده است که به همین دلیل باعث ایجاد وحشت بین مردم سرتاسر دنیا شده است. یکی از این روش‌ها برای حل این مشکل به کارگیری از دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی در املاک و محیط اطراف خود این است.

در بسیاری از مناطق و محوطه‌ها کارایی هر سیستم امنیتی به سبک خاص خودش بوده و برای کاربرد مناسبی نصب شده است؛ با این حساب بستگی به خود شما دارد که از دوربین مداربسته در چه مکانی استفاده کنید و آن را در جایی مانند محل کار، منزل و غیره نصب کنید.

اکثر دوربین‌های مدار بسته دارای حالت‌های گوناگونی مانند، دوربین‌های ضبط ویدیو بدون صدا، ضبط همزمان ویدیو و صدا و یا دوربین‌های مخفی می‌باشند و گزینه دیگر اینکه تفاوت‌هایی در قیمت آن‌ها وجود دارد.

چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم؟

در محل کار یا منزل ما وقتی فرد توانمندی باشید دوربین مدار بسته یکی از سیستم‌های مهمی است که وجود آن در منزل یا محل کار شما ضروری خواهد بود. علاوه بر این شما با وجود دوربین مدار بسته می‌توانید بر ملک خود و اتفاقاتی که در آن می‌افتد، نظارت داشته باشید.

به طور مثال:

شما یک فرزند کوچک داشته باشید و خودتان سرکار باشید و قطعا نیاز به پرستار بچه خواهید داشت و این موضوع که چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم، در این موقعیت اهمیت خود را نشان می‌دهد و شما بدین ترتیب به راحتی می‌توانید کارها و رفتارهای پرستار بچه تان را زیر نظر بگیرید.

گاهی مواقع صدایی که توسط دوربین‌ها ضبط می‌شود حتی از ویدیوهای ضبط شده هم پراهمیت‌تر و مهم‌تر است. چرا که صدای ضبط شده یکی از با اهمیت‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود و پلیس به راحتی می‌تواند از طریق صدا، شواهد را دنبال کند.

چرا دوربین مداربسته نصب کنیم؟

فواید نصب دوربین مدار بسته

اول از همه اینکه چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم، اشاره به اهمیت آن در حفظ جان و مال است. با این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم که فواید دوربین مدار بسته چه خواهد بود.

گزینه یک کم شدن خطر و هزینه‌ها:

از زمانی که دوربین‌های مداربسته وارد دنیای کاری شدند اهمیت و کارایی خود را ثابت کردند، از جمله تماشای محیط کار و منزل آن هم به شکل زنده توانست به ما برساند که از وقوع اتفاقاتی مانند آتش سوزی که هزینه ‌ای گزافی را متقبل می‌شود و جرم و جنایت و دزدی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

گزینه دوم آرامش خیال:

زمانی که بلاهای طبیعی اتفاق می‌افتد به راحتی می‌توانید حق بیمه خود را از یک بلا یا یک دزدی بگیرید. مدارکی که دوربین مدار بسته برای شما جمع آوری می‌کند به راحتی می‌تواند مدرک مناسبی برای تحویل دادن به شرکت بیمه باشد.

گزینه سوم مقرون به صلاح:

چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم؟ وجود یک دوربین مدار بسته می‌تواند جزء به صرفه‌ترین روش‌ها برای حفظ مال شما باشد. زمانی که دوربین را برای امنیت اموال خود نصب کرده باشید، می‌توانید از جریاناتی مانند دزدی و خرابکاری جلوگیری کنید و هزینه‌ای برای آن‌ها ندهید و هر چقدر از دوربین‌تان خوب مراقبت کنید، سال‌های بسیاری برای شما کار خواهد کرد.

گزینه آخر جلوگیری از جرم، پوشش دهی و صداقت در کارمندان:

چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم؟ به دلیل اینکه با نصب یک دوربین مدار بسته می‌توانید از جرم یک دزدی جلوگیری کنید و یا افرادی که داخل ساختمان یا محل کار باشند به موقع آگاه شوند.

دوربین های مداربسته امکان این را دارند که تا صددرصد منطقه را پوشش دهند و بهتر اینکه با نصب چندین دوربین در تمام منطقه هیچ نقطه کوری را باقی نگذاریم. مورد دیگر که به آن اشاره می‌کنیم چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم، این است که وجود دوربین مدار بسته باعث می‌شود که کارمندان امور کاری خود به طور صادقانه انجام دهند.

علت نصب دوربین مدار بسته برای قانون

باز هم اشاره خواهیم کرد که چرا دوربین مدار بسته نصب کنیم دلایلی مانند جلوگیری از ارتکاب به جرم، دلایل صنعتی،  نظارت ترافیکی، و امنیت نقل و انتقالات است. دلیل اینکه چرا دوربین مداربسته نصب کنیم از ابتدای مقاله تا به الان به موارد مهم اشاره شده ‌است.

استفاده پرکاربرد از دوربین مداربسته در جلوگیری بسیاری از جرایم رانندگی نیز کارآمد بوده است و جلوی وقوع انواع تصادفات و تخلفات را تاکنون گرفته است و همچنین به نظم بهتر شهر و کشور کمک نموده است.

در آخرین تحقیقات آماری از شهرهای بزرگی مثل آمریکا و انگلستان نشان داده شده است که پس از نصب دوربین مداربسته در انواع پارکینگ‌ها حداقل امکان 51 درصد ارقام جرایم کاهش یافته است.

همچنین در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها تعداد جرم‌ها به سطح خیلی پایین‌تری به اندازه‌ی 23 درصد رسیده است.در مناطق صنعتی نیز مشابه صنایع شیمیایی و یا رآکتورهای هسته ای می‌توان اشاره کرد. از جمله نظارت بر امور این مکان‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود و با کمک دوربین مداربسته حداقل درصدی از سختی آن کاسته شده است.

به طور مثال در کارخانه‌هایی که با کارهای شیمیایی ارتباط دارند و حضور فیزیکی انسان در آن مکان‌ها خطرناک است، وجود و نصب دوربین مدار بسته یکی از مفیدترین راهکارها می‌باشد. در دنیای امروزی با پیشرفت بیشتر هرچه تمام‌تر و وجود دوربین‌های مداربسته این امکان را ایجاد کرده است که میزان ترافیک و وسایل نقلیه در سطح شهر کاهش پیدا کند.

 

سخن پایانی

از ابتدای این مقاله برای شما به وضوح شرح دادیم که چرا دوربین مداربسته نصب کنیم و اهمیت وجود و نصب دوربین چقدر لازم است. شما مخصوصا با نصب این دوربین‌ها به امنیت جان و مال خود کمک خواهید کرد و البته دوربین برای نظارت بر روی امورکاری و کارکنان خود بسیار کار آمد بوده و همواره استفاده از این دوربین‌های مدار بسته کمک بسیار بالایی برای شما خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *