دوربین مداربسته

دوربین مداربسته روی موبایل

دوربین مداربسته روی موبایل

دوربین مداربسته روی موبایل

در تکنولوژی امروزی دوربین مدار بسته که در پایگاه‌های نظارتی و محافظتی پدیدار شده است، مانند نمایش و کنترل تصاویر دوربین مدار بسته روی موبایل می‌تواند از طريق مانیتور و گوشی‌های هوشمند کاربرد خود را نشان دهد. همچنین می‌توان از طریق این تکنولوژی از راه‌های دور ملک، کارگاه یا شرکت خود را تحت نظر گرفت و تصاویر دوربین مدار بسته روی موبایل را کنترل کرد.

زمانی بعد از نصب دوربین مدار بسته جهت جابه جایی و ذخیره دوربین مدار بسته روی موبایل به تجهیزاتی مانند این امکانات نیاز دارید که عبارتند از:  

  • دستگاه DVR یا NVR
  • داشتن اینترنت در مکان ضبط تصویر

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته روی موبایل

برای نقل و انتقال تصاویر دوربین مدار بسته روی موبایل، انواع نرم‌افزارهای گوناگونی در دسترس می‌باشد، ولی در وقوع این کار باید داده‌هایی تعیین شود تا با دستگاه مرتبط هماهنگی داشته باشد.

پس از نصب این نرم‌افزارها باید اقدامات لازمی مانند زیر را انجام داد.

مرحله اول:

متصل شدن دستگاه DVR به صفحه نمایش است که با این کار با استفاده از کابل DGA و یا HDMi انجام خواهد شد.

مرحله دوم:

تنظیم کردن دستگاه DVR که برای این کار می‌بایست با مراجعه بهsetting  و یا configuration دستگاه سربرگ network را باز کرده و پس از آن گزینهibtain an add obtain an address automatically  را خاموش کرده و ip را وارد کرده و پس از آن اضافه می‌کنیم.

Ip اینترنت خود، apply یا گزینه save را انتخاب می‌کنید و سپس یک بار دستگاه را خاموش و روشن می‌کنید.

مرحله سوم:

برای اجرای تنظیمات مرتبط بر روی روتر دستگاه DVR است، به منظور این اقدام می‌بایست سیستم کامپیوتر را روشن کنید.

و با کاربردهایی از WIFI و یا LAN دستگاه‌تان را به اینترنت متصل کنید و با به کارگیری از مرورگر اینترنت آدرس ip را در نوار نشانی ذخیره و بنویسید.

برای فعال نمودن صفحه روتر به اسم رمز یا همان رمز عبور نام کاربری‌تان نیاز خواهید داشت، محض به دست آوردن این داده‌ها اولا به قسمت port forwarding بروید و گزینه addnew را بزنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.

پس از وارد نمودن این موردها تصویر دوربین مدار بسته را روی صفحه موبایل خود می‌توانید مشاهده کنید، سپس کامپیوتر خود را خاموش کنید و گوشی خود را به شبکه اینترنت وصل کنید و نرم افزار مرتبط را نصب کنید.

بعد از انجام نصب برنامه نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید، پس از اتمام این مرحله‌ها تصویرهای دوربین مدار بسته روی موبایل خودتان را می‌توانید مشاهده بفرمایید.

دوربین مداربسته روی موبایل

اتصال دوربین مداربسته به گوشی

اکثراً در موارد زیادی امکان دارد صاحبان شرکت و یا کارگاه‌ها از موقعیت دوربین مدار بسته‌های خود دور باشند و به آن دسترسی نداشته باشند و الزاما نیاز دارند که تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته خودشان را چک یا بررسی کنند.

 وصل دوربین مداربسته روی موبایل در چنین مواردی که صاحب یا مالکان در سفر یا مکانی دور از دسترس باشند، به آسانی می‌توانند تصاویر زمان حال و یا ضبط شده محل سکونت، کارخانه و یا شرکت خودشان را داشته باشند و مشاهده کنند و آسان و بی دغدغه به کنترل و نظارت این محل‌ها بپردازند. و جالب‌تر اینکه قابلیت دوربین مداربسته روی موبایل از آمار زیادی مانند:

از سرقت‌ها و رفتارهای ناهنجار و یا ناهماهنگ جلوگیری می‌کنند و نیز توان این را دارند که مسبب نظم و ترتیب در امور مختلف شما در بسیاری از موارد شوند. به طور مثال: وقتی موارد شک برانگیزی در دوربین مداربسته روی موبایل رخ دهد، به سرعت سیستم‌های حفاظتی هشدار دهنده بر روی موبایل به شما اخطار خواهد داد و شما را از این چنین موارد مطلع خواهد کرد.

چنین سیستم هوشمندی باعث بالا بردن انتفاع کارکنان و یا کارگران شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته‌تر و سازمان‌های گوناگونی می‌گردد. چنانچه بچه‌ی کوچک یا حیوان خانگی در منزل‌تان دارید می‌توانید با اتصال دوربین مداربسته روی موبایل از راه دور و یا از محل کارتان آن را نظارت کنید.

زمانی که می‌خواهید اتصال دوربین مداربسته روی موبایل را انجام دهید می‌توانید از اپلیکیشن‌های گوناگونی مانند زیر بهره ببرید:

iCamViewer، CverFocus EPROو SupeLive Pro NVR 

این اپلیکیشن‌ها از آن دسته نرم افزارهایی هستند که برای اتصال شدن بر روی موبایل می‌توان از آن‌ها  استفاده کرد.

قابلیت جابجایی تصاویر به دوربین مداربسته موبایل

اکثراً در زمینه‌های کاری، دوربین مداربسته روی موبایل کاربرد بیشتری دارند و از اتفاقاتی مثل:

افت میزان سرقت و کار خرابی‌ها به واسطه مشتریان یا کارکنان، افزایش انتفاع کارکنان یا کارگران، قدرت بررسی بر تکاپوی اشخاص موجود در محیطی مانند: خانه، شرکت، کارخانه و کارگاه شما، از راه دور مثل نظاره کردن کار و جنبش کودکان و یا حیوان خانگی امکاناتی مثل چک کردن هشدارهای خطا ارسالی به واسطه‌ی سیستم مدار بسته کمک می‌کنند.

ارسال‌های اعلان بر روی موبایل در جهت امکان هرگونه اتفاق همچون عبور از خط، اشیاء جامانده، تشخیص حرکت، اشیاء گمشده، تشخیص چهره و غیره است.

توانایی تعریف کردن دستگاه‌های زیادی که در یک نرم افزار و نظارت مقدار زیادی مرکز به شکل همزمان رخ می‌دهد و قدرت مکالمه‌های صوتی با اشخاصی که در آن مکان حضور دارند و امکان نظارت بر روی دوربین‌های گردان.

سایر امکانات نمونه ذخیره فیلم یا عکس از تصویر آنلاین (در لحظه) یا بازپخش و پشتیبانی از تصویرهای ضبط شده از سمت منتقل شدن تصاویر.

با داشتن چنین امکاناتی می‌توان مطمئن شد که شرکت، کارخانه و یا محل سکونت شما در امان است و آسوده خاطر بود.

یک قابلیت دیگر مانند دستگاه کوآد را به شما معرفی می‌کنیم.

این امکانات بسیار عالی در دستگاه‌های ذخیره ساز و در سیستم دوربین‌های مداربسته وجود دارد و جالب‌تر اینکه قابلیت مشاهده تصاویر همه دوربین‌ها از راه دور از جانب اینترنت هستند.

به طور مثال و تعریفی بهتر می‌توانید به دلیل دریافت تصاویر از راه دور دستگاه خودتان باید قابلیتی مثل، P2P باشد، یا اینکه می‌بایست با استفاده از IP Valid منتقل کننده تصاویر بگیرید. نکته دیگر اینکه اگر از دوربین‌های تحت شبکه استفاده کرده‌اید، می‌بایست تمام دوربین ها، دستگاه NVR و مودم خود را به یک سوییچ اتصال دهید و شبکه‌های آن را به هم متصل کنید.

عمل کردن حرفه‌ای بدون سیم ‌کارت هنگام نصب دوربین مداربسته روی موبایل

می‌توان به سیستم‌هایی اشاره کرد مانند: DVR یا NVR که در آن‌ها تصاویر و ویدیوهای ضبط شده ذخیره خواهند شد. نمونه‌ی سیستم‌های ذخیره ساز به آسانی می‌توانند به دوربین‌ها با آمادگی‌های سیمی و یا دوربین‌های وایرلس اتصال پیدا کنند.

به جهت متصل کردن دوربین مداربسته روی موبایل و دریافت تصاویر و تصویرهای ضبط شده می‌بایست DVR سیستم ذخیره کننده دوربین‌ها را به اینترنت اتصال دهید و به اپلیکشن‌های خصوصی و ویژه متصل شوید.

زمانی که شما به درستی دوربین‌ها را نصب کرده باشید، تصاویری که برای منتقل کردن آماده کرده‌اید به راحتی و با کیفیت بهتر و بالاتری انتقال داده خواهند شد. اگر دقت بیشتری کنید متوجه خواهید شد که دوربین‌ها یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های سیستم‌های حفاظتی و امنیتی به حساب می‌آیند؛ به همین سبب اجرای مرحله‌های نصب دوربین مداربسته روی موبایل  ارزش بسیار بالایی خواهند داشت.

مثلا از یک دوربین مداربسته در ضلع بعضی از دزدگیرها، برخی مکان‌ها مثل دزدگیر دودزا و یا دزدگیرهای در و پنجره‌ها می‌توانید در جلوگیری از دزدی ها و سرقت‌های مختلف به کار گرفت و مورد دیگری که به آن اشاره می‌کنیم این است که فقط از دوربین‌ها به تنهایی نمی‌توانید مطمئن باشید که امنیت منزل و یا محل کارتان را مهیا کند؛ پس می‌توان گفت: نصب دوربین مداربسته روی موبایل یک کمک بسیار عالی است.

دوربین مداربسته روی موبایل

انواع دوربین مداربسته روی موبایل و گام‌ها

انواع دوربین مداربسته از نظر نوع سینگال:

دوربین‌های آنالوگ، دوربین های ip (آی پی تحت نظر شبکه)

دوربین‌های دو منظوره

از لحاظ شکل ظاهری و کارایی همانند:

دوربین‌های دام dome، دوربین‌های مینیاتوری، دوربین‌های صنعتی، دوربین‌های مادون قرمز ir و دوربین‌های اسپید دام ( دوربین‌های چرخنده ptz)

از لحاظ پوشش و قاب:

دوربین‌های مخفی، دوربین‌های ضد آب با قاب بزرگ (پمپ بنزینی)، دوربین‌های قاب فانتزی

و اما گامی که به شما کمک می‌کند:

موبایل اندروید خودتان را به شبکه WIFI اتصال دهید و از رویه Play Store یا بقیه اپلیکیشن‌های مرتبط را ذخیره و دانلود کنید.

وارد به اپلیکیشن مرتبط شوید و داده هایی که گفته شده را وارد کنید:

NETWORK = WIFI

IP &PORT =192.168.1.7:80

بعد از آن نام کاربری به همراه رمز عبور یا گذرواژه همانی است که در دفترچه راهنمای سیستم  DVR گفته شده است و گزینه دیگر در فهرست پایین نام چندی از اپلیکیشن‌های کار آمد را به جهت منتقل کردن تصاویر مدار بسته روی موبایل آورده شده است.

در آخر می‌توانید اپلیکیشنی که می‌خواهید استفاده کنید را بر روی موبایل اندروید یا ios نصب کنید و به سبکی که راهنمایی و آموزش داده شده است  تصویرهای دوربین مداربسته را از سوی آن‌ها تماشا نمایید.

iCamViewer  (1

2) CCTV Viewer

3) SuperLive Pro

4) mCam View

5) EverFocus EPRO NVR

 

سخن پایانی

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل شرکت، کارخانه، کارگاه و یا برای منزل‌شان از دوربین‌های مداربسته برای جلوگیری از دزدی و سرقت‌ها نصب استفاده می‌کنند. با تکنولوژی روز افزون و بیشتر کسانی که معمولا از مکان کار و محل منزل دور هستند و دسترسی لازم را ندارند یک انتخاب عالی و آسان نصب و انتقال دوربین مدار بسته روی موبایل کاربرد بسیار مفیدی برایشان دارد.

از این مقاله به صورت گام به گام و مقدمه‌های کاربردی می‌توانید در این زمینه بهره مند شوید؛ چرا که این مورد بسیار در بین صاحبان ملک امروز جریان بیشتری دارد و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *