دزدگیر

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟ این سوالی است که شاید در ابتدا به نظر برسید برای سارقان می تواند یک منبع اطلاعاتی خوب باشد تا بتوانند راهکارهای قطع دزدگیر را شناسایی کنند. اما باید بدانید که این راهکارها برای قطع واز کار انداختن دزدگیر ماشین ها تنها برای سارقان نیست که مفید است و البته سارقان همگی این راهکارها را به خوبی می دانند. مسئله ای مهمتر وجود دارد که باید بر اساس تمامی دارندگان ماشین هایی که دزدگیر دارد نحوه از کار انداختن دزدگیر ماشین را باید بلد باشند. اگرچه وجود دزدگیر می تواند باز خودور ما در برابر سارقان محافظت کند اما باید بدانید که این دزدگیرها با همه مزایایی که دارند یک نکته منفی هم می توانند برای ما داشته باشند. آنهم این است که امکان دارد به دلیل اختلالی که گاهی در آنها پیش می آید به صورت یکسره کار کرده و با ریموت قطع نشوند.

 

چرا باید دزدگیر ماشین را قطع کنیم؟

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

همانطور که گفتیم این امکان وجود دارد که در سیستم دزدگیر ماشین اختلالی به وجود آید که موجب شود دزدگیر به صورت یکسره کار کند و قطع نشود. احتمالا برای شما و یا برای کسانی در اطراف شما پیش آمده است که ناگهان در یک شب بارانی، صدای دزدگیر ماشین به صدا در آمده است. حالا صاحب ماشین هر کاری انجام می دهد که صدای دزدگیر را قطع کند موفق نمی شود. در اینجا اگر ندانیم چگونه دزدگیر را قطع کنیم با دردسر مواجه می شویم. با صدای ممتد دزدگیر هم آسایش و آرامش از همسایگان و اطرافیان سلب می شود و باعث می شود که آنها دچار ترس و کلافگی شوند، هم اینکه می تواند یک پیام بسیار خوب برای دزدان و سارقان اطراف باشد که متوجه شوند ماشینی در این حوالی وجود دارد که سیستم دزدگیر دارای مشکل بوده و شرایط سرقت از آن فراهم است.

در این مواقع بسیار ضروری است که ما بلد باشیم که چگونه دزدگیر را قطع کنیم. چرا که در صورتی که به این کار مسلط نباشیم امکان دارد که یا به خاطر صدای ماشین خودمان خجالت زده و کلافه شویم و یا اگر این صدای دزدگیر ماشین کسی دیگر است از صدای آن کلافه و عصبانی شویم. از همین رو باید در نظر داشته باشید که این مهارتی است که باید آن را به خوبی بیاموزید. ما در پنج مرحله ساده در این مطلب می آموزیم که چگونه دزدگیر ماشین را قطع کنیم تا از صدای ممتد آن جلوگیری کنیم.

 

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

آشنایی با دزدگیر

برای اینکه به خوبی بیاموزیم که چگونه دزدگیر را قطع کنیم باید ابتدا با اجزای تشکیل دهنده دزدگیر آشنا باشیم و بتوانیم از عملکرد هر یک از این اجزا با خبر باشیم. به این ترتیب می توانیم اختلال هایی که می تواند به وجود آید را شناسایی کرده و آنها را به درستی برطرف کنیم و صدای ممتد دزدگیر را قطع کنیم. با وجود اینکه دزدگیرهای متفاوتی در بازار وجود دارد و هر روز هم امکانات جدیدی به آنها افزوده می شود اما می توان برخی از اجزا را در تمامی این دزدگیرها به صورت مشترک شناسایی کرد که عبارت اند از:

  •     ریموت
  •     نمایشگر دزدگیر
  •     سنسور شک یا سنسور ضربه و تاچ
  •     کیت اصلی که در واقع مغز فرماندهی دزدگیر می باشد

نکته: در صورتی که کیت اصلی دچار ایراد شود و از کار بیفتد دزدگیر دیگر به درستی کار نمی کند. در برخی از مواقع احتمال دارد اتصال در این کیت باعث فعال شدن دائم دزدگیر شود. برای همین ما باید بیاموزیم که چگونه دزدگیر را قطع کنیم تا بتوانیم در صورت بروز ایراد در عملکرد هر یک از قطعات و اجزای دزدگیر بتوانیم آن را با چند عمل ساده به طور کامل قطع کنیم.

 

عملکرد ریموت دزدگیر

ریموت دزدگیرها کارایی مشخصی دارند و همه شما احتمالا با عملکرد ریموت ها به خوبی آشنا هستید. این ریموت ها با امواج رادیویی می توانند به راحتی دزدگیر را از راه دور کنترل کنند. برای مثال شما می توانید درب ها را باز و بسته کنید، می توانید دزدگیر را قطع و وصل کنید و یا اینکه می توانید صدای آژیر را غیر فعال کنید. ما با استفاده از ریموت می دانیم چگونه دزدگیر را قطع کنیم اما بدون استفاده از ریموت و زمانی که ریموت کار نمی کند هم می دانیم چگونه این کار را انجام دهیم؟

 

عملکرد سنسور شک

سنسور شک یکی از مهمترین بخش های دزدگیرها می باشد. در نظر داشته باشید که این حسگرها هر حرکتی را بر روی بدنه خودرو، درب و شیشه های خودرو می توانند تشخیص دهند. سپس این بخش سیگنال های هشدار دهنده ای را به سمت کیت اصلی ارسال می کند. با ارسال هشدار به کیت اصلی آژیر فعال شده و هشدار می دهد. اگر با عمل کرد این سیستم آشنا باشیم می دانیم در صورت یکسره شدن آژیر باید چگونه دزدگیر را قطع کنیم. چرا که اگر سنسور شکا ایراد داشته باشد می تواند موجب این اتفاق شود.

نکته: در نظر داشته باشید که برخی از ماشین های پیشرفته تر دارای سنسورهای بسیار پیشرفت تری هستند. اما در صورتی که دزدگیر به صورت یکسره کار کند برای از کار انداختن و قطع کردن دزدگیر باید همین مراحل را طی کنیم.

 

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

نمایشگر دزدگیرها

برای اینکه به خوبی بدانیم چگونه دزدگیر را قطع کنیم باید با آخرین قطعه دزدگیرها هم آشنا شویم که نمایشگر می باشد. نمایشگر در زمانی که دزدگیر فعال باشد به صورت چراغ زن به همه افرادی که در اطراف ماشین هستند هشدار می دهد که این خودرو به سیستم ایمنی و حفاظتی متصل می باشد.

 

به چه ابزاری برای قطع دزدگیر یکسره نیاز داریم؟

اینکه یاد بگیریم چگونه دزدگیر را قطع کنیم یک مهارت است که برای انجام آن به برخی از ابزارهای ضروری نیاز داریم. به همین دلیل از شما می خواهیم حتما قبل از اینکه بخواهید دزدگیر را قطع کنید سعی کنید که این ابزارها را در اختیار خود داشته باشید:

  •     سوییچ خودرو باید حتما در دسترس شما باشد.
  •     دمباریک و یا سیم چین نوک سوزنی
  •     انبردست
  •     آچار سوکت زن

از برخی دیگر از وسایل هم می توانید استفاده کنید وسایلی مانند دستکش و یا عینک کار که می تواند در برخی از مواقع به کار شما بیاید.

 

چگونه دزدگیر ماشین را قطع کنیم؟

ما در این بخش آموزش می دهیم که چگونه دزدگیر را قطع کنیم. برای این کار باید پنج مرحله بسیار ساده را طی کنیم که این پنج مرحله اصلی عبارت هستند از:

  1. رعایت نکات ایمنی و داشتن اطلاعات کافی یکی از اولین قدم های ما برای شروع کار می باشد
  2. چک کردن فیوزها دومین مرحله برای قطع دزدگیر می باشد
  3. جدا کردن سیم زمین از باتری
  4. جدا کردن بخش غیر فابریک برای قطع کردن دزدگیر
  5. وصل کردن مجدد باتری و وارد مدار کردن جریان برق

 

رعایت نکات ایمنی و داشتن اطلاعات کافی

برای اینکه به خوبی بدانیم چگونه دزدگیر را قطع کنیم باید در ابتدا دفترچه راهنمای ماشین و دزدگیر را در اختیار داشته باشیم. البته مطالعه دفترچه در آن زمان برای ما ممکن نیست به همین دلیل باید از قبل حداقل یک بار این دفترچه راهنما را مطالعه کرده باشیم تا به خوبی با نکات مهمی که در مورد محل قرار گیری جعبه فیوزها در آن ذکر شده است آشنا باشیم. از طرفی باید در نظر داشته باشیم که رعایت نکات ایمنی می تواند یکی از مهمترین اقداماتی باشد که در همان ابتدا باید انجام دهیم.

اگر بدانیم چگونه دزدگیر را قطع کنیم، می دانیم که در مسیر قطع کردن دزدگیر با برخی از خطرات احتمالی روبرو هستیم که می تواند به ما آسیب بزند. به همین دلیل باید مراقب باشیم عملیات قطع کردن دزدگیر را بدون اینکه آسیبی ببینیم انجام دهیم. یکی از خطراتی که با آن روبرو می شوید این است که احتمال دارد سیستم سیم کشی ماشین دچار اتصالی شده و جرقه بزند. از طرفی احتمال دارد المنت های ماشین داغ باشد و شما با برخورد به این المنت ها دچار سوختگی در ناحیه دست خود شوید و آسیب ببینید.

باید در نظر داشته باشید که ما برای قطع کردن دزدگیر با باتری خودرو هم سروکار داریم. زمانی که با باتری خودرو کار می کنیم احتمال دارد که با جرقه هایی روبرو شویم که می تواند موجب سوختن ما و یا موجب آسیب رسیدن به چشم ما شود. از همین رو برخی از افراد می توانند برای حفاظت چشم های خود در برابر این جرقه ها از عینک های مخصوص استفاده کنند. به این ترتیب می توانند نکات ایمنی را رعایت کرده و از چشم های خود در برابر جرقه های احتمالی که در باتری به وجود می آید محافظت کنند.

مسئله دیگر این است که احتمال دارد موتور ماشین شما داغ باشد. در این صورت اگر قرار باشد بدون استفاده از دستکش برای قطع کردن دزدگیر اقدام کنید، دست شما بسوزد. به همین دلیل استفاده از دستکش هم می تواند یکی از نکات ایمنی مهم باشد. به غیر از اینکه احتمال سوختگی وجود دارد باید احتمال برخورد با اسید باتری را هم در نظر داشته باشید. اسید باتری برای سلامتی پوست شما خطرناک است و احتمال دارد در اطراف باتری خودرو شما وجود داشته باشد. با دستکش می توانید دست خود را در برابر این اسید باتری ایمن نگه دارید.

 

فیوزها و جعبه فیوز را به درستی چک کنید

برای اینکه به خوبی یاد بگیریم چگونه دزدگیر را قطع کنیم در قدم دوم باید به سراغ فیوزها برویم. اگرچه در بعضی از آموزش های قطع کردن دزدگیر به شما توصیه می شود که از این مرحله عبور کنید اما ما بر خلاف آنها به شما توصیه می کنیم که حتما فیوزها را چک کنید. امکان دارد که مشکل اصلی که باعث یکسره شدن دزدگیر شده است از همین بخش رقم بخورد. به همین دلیل باید حتما سعی کنید که جعبه فیوز را پیدا کرده و فیوزها را چک کنید.

در دفترچه راهنمای خودرو و دزدگیر به خوبی محل قرار گرفتن جعبه فیوز خودرو و جعبه فیوز دزدگیر قرار گرفته است. می توانید با استفاده از این راهنما به خوبی محل فیوزها را پیدا کنید. باید سعی کنید یکی یکی فیوزها را خارج کنید، در صورتی که صدای دزدگیر قطع شد دیگر آموخته ایم چگونه دزدگیر ا قطع کنیم اما اگر صدای دزدگیر قطع نشد باید فیوزی که در آورده ایم را دوباره سر جایش قرار دهیم و به سراغ فیوز بعدی برویم و این کار را انقدر ادامه دهیم تا در نهایت بتوانیم فویز اصلی را پیدا کرده و صدای دزدگیر را قطع کنیم.

 

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

جدا کردن سیم زمین از باتری خودرو

در ادامه آموزش اینکه چگونه دزدگیر را قطع کنیم باید به سراغ سیم زمین رفته و آن را از باتری خودرو خود جدا کنیم. برای اینکار باید به سراغ قطب منفی باتری رفته و این قطب را جدا کنیم. اگر بتوانیم برق را از سیستم دزدگیر جدا کنیم دیگر از صدای هشداری که بی وقفه می آید خلاص می شویم. برای اینکه بتوانیم سیم زمین که قطب منفی می باشد را شناسایی کنیم باید حتما آن را از روی رنگ سیاهی که دارد و به آن واسطه مشخص شده است شناسایی کنیم.

در صورتی که باتری و یا خودرو شما سالم باشد که علامت منفی در کنار ثبت شده است و شما می توانید به راحتی از این طریق سیم زمین یا همان قطب منفی باتری را شناسایی کرده و آن را از باتری جدا کنید. برای جداسازی باید ابتدا به کمک آچار سوکت زن پیچ های باتری را شل کنید. در غیر این صورت و با استفاده از دست کار شما برای جدا کردن باتری بسیار خطرآفرین می تواند باشد. باید پیچ ها در جهت گردش عقربه های ساعت بچرخانید تا بتوانید به خوبی و درستی آنها را باز کنید.

زمانی که پیچ ها شل شدند وقت آن رسیده است که شما باتری را از سیم مشکی یا همان سیم زمین جدا کنید. در زمان این کار باید بدنه باتری را هم به خوبی بررسی کنید. چرا که امکان دارد بدنه باتری داری خوردگی باشد در این صورت شما می توانید از فرصت استفاده کرده  بدنه باتری خود را بشویید. بابت وصل بودن سیم قرمز به باتری هم نگران نباشید. چرا که تا زمانی که سیم مشکی از باتری جدا است هیچگونه انتقال برقی صورت نمی گیرد. به این ترتیب امنیت شما کاملا برقرار بوده و جای نگرانی نیست.

 

بخش غیر فابریک را جدا کنید

در ادامه آموزش چگونه دزدگیر را قطع کنیم می رسیم به مرحله ماقبل آخر یعنی جداسازی بخش غیر فابریک. این مرحله زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بعد از انجام مراحل قبلی دزدگیر شما قطع نشده است. در صورتی که دزدگیر شما به صورت کارخانه ای باشد تا قبل از این مرحله دزدگیر قطع می شود اما امکان دارد که برخی از مدل های دزدگیرهای دستی که بعدا نصب می شوند دارای بک آپ باتری مجزایی باشند که شما باید آن بک باتری را هم شناسایی کرده و از محل خود خارج کنید.

برای اینکه بتوانید محل بک آپ باتری را پیدا کنید هم می توانید به راحتی از طریق دفترچه راهنمای دزدگیر خودرو خود آن را پیدا کنید. احتمال دارد در محوطه موتور و یا اینکه در کنار جعبه فیوز قرار داشته باشد. به هر حال کاری که شما باید بکنید این است که برق را از سیستم دزدگیر خود جدا کنید. با توجه به این نکته می توانیم در پاسخ به سوال اینکه چگونه دزدگیر را قطع کنیم بگوییم که باید جریان برق را از سیستم هشدار جدا کنیم. تمامی این مراحل و این کارها برای همین منظور است.

 

باتری را مجددا وصل کرده و برق را وارد مدار کنید

در نهایت بعد از اینکه دزدگیر شما قطع شد باید دوباره برق خودرو را متصل کنید. در این حالت سیستم برقی خودرو شما ریست شده و می توانید شاهد قطع شدن صدای ممتد دزدگیر باشید. دزدگیر شما هم مجددا فعال شده و می تواند همچنان به شما در مورد هر ورود غیر مجازی هشدار دهد. اگر بعد از این مراحل همچنان باز هم دزدگیر شما با به جریان افتادن برق یکسره صدا می کرد باید سعی کنید که دزدگیر را به صورت کامل غیر فعال کرده و آن را حتما نزد یک متخصص ماهر در این زمینه ببرید.

 

چگونه دزدگیر را قطع کنیم؟

چگونه دزدگیر ماشین پراید را قطع کنیم؟

ما تا به این بخش از مطلب یاد گرفتیم که چگونه دزدگیر را قطع کنیم. این مراحلی که ما مورد بررسی قرار دادیم مراحلی هستند که برای قطع هر نوع سیستم دزدگیری در هر ماشینی کاربرد دارد. در نتیجه اینکه چگونه دزدگیر ماشین پراید را قطع کنیم یک پاسخ مشخص دارد، اینکه باید سیستم برق را از سیستم هشدار جدا کنیم. برای این کار هم باید به سراغ باتری رفته و با قطع کردن باتری و ریست مجدد سیستم برقی خودرو این کار را با دقت و با کیفیت بالایی انجام دهیم.

نکته: راهکارهای ساده تری هم وجود دارد مانند اینکه یک بار با سوئیچ درب خودرو را باز و بسته کنید، این موارد را باید در همان ابتدا انجام دهید، با فرض اینکه این راهکار به شما جواب نداده باید این مراحل ذکر شده را طی کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب آموختیم چگونه دزدگیر را قطع کنیم. حالا اگر برای ماشین خودمان و یا ماشین همسایه های ما همچین مشکلی به وجود آمد و دزدگیر به صورت یکسره در حال آژیر زدن بود می توانیم بدون اینکه هول شویم دزدگیر را قطع کرده و صدا را متوقف کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *