دوربین مداربسته

ریکاروی دوربین مداربسته

ریکاروی دوربین مداربسته

ریکاوری دوربین مداربسته

در دنیای تکنولوژی امروزی تمامی دستگاه‌های حفاظتی از جمله دوربین‌های مداربسته از پیشرفت‌های بسیاری برخوردار هستند. یکی از پرکاربردترین کارهایی که در بین صاحبان دوربین مداربسته رواج دارد و بسیار اتفاق می‌افتد ریکاوری دوربین مداربسته و یا به قولی برگرداندن تصاویر و فیلم‌های ضبط شده که بنا به دلایل مختلف پاک شده‌اند، است.

ریکاوری یا همان بازگردانی تصاویر و اطلاعات اکثر مواقع می‌تواند تاثیر مالی یا حتی جانی برای افراد داشته باشد. در ادامه شما را با نمونه‌های مختلف ریکاوری دوربین مداربسته آشنا خواهیم کرد.

ریکاوری هارد دوربین مدار بسته

ریکاروی دوربین مداربسته

برگرداندن یا همان ریکاوری اطلاعات و تصاویر دوربین مدار بسته DVR ممکن است سخت و مشکل باشد و در هنگام بازگردانی داده به چندین مشکل مختلف برخورد کنید. ممکن است زمانی که هارد DVR را به دستگاه کامپیوتر و یا لپ تاپ خود متصل کنید، از جهتی که تفاوت دارند انواع فرمت‌های آن با دستگاه عامل ویندوز سیستم هارد را شناسایی نکند.

می‌توان اشاره کرد که فرمت فایل در سیستم DVR تفاوت‌هایی داشته باشد و به سبب حفاظت و امنیت این دستگاه در موارد بازگردانی، ریکاوری دوربین مداربسته امکان دارد هیچ فایلی را پیدا نکند، اما با این وجود که مشکلات بسیار زیادی وجود دارد، نباید نگران بود؛ چرا که ترس باعث می‌شود اطلاعات مهم به صورت فیلم، صدا و غیره که در سیستم خود دارید، پیدا نکنید.

آیا دوربین مدار بسته ریکاوری می ‌شود؟

اول از همه باید دانست که مشکل هارد کامپیوتر چیست، به طور نمونه: خرابی هارد دیسک، عدم نمایش ویدیوها، ضربه خوردن سیستم DVR و یا فرمت شدن DVR

زمانی که شما به این مقاله برخورده اید حتما نیاز به ریکاوری دوربین مداربسته و دچار مشکل مرتبط شده اید به طور مثال : حذف فیلم هارد DVR شما را از کار انداخته است و احتیاج است که داده‌های و فیلم‌های ضبط شده خود را ریکاوری کنید.

در ادامه با اطلاعاتی که در دسترس است سیستم های DVR بازگردانی حافظه و ریکاوری دوربین مداربسته DVR می پردازیم.

اکثراً پس از حذف شدن، فیلم‌ها و تصاویر نیاز به ریکاوری دوربین مداربسته دارند و در موردهایی سیستم‌های DVR فیلم‌ها پسوند MP4  وH264 ذخیره خواهند کرد، ولی زمانی که نیاز به گسترش باشد برای شما فرقی نخواهد داشت؛ چرا که به هر صورت قادر به بازگردانی داده‌های فیلم و ریکاوری دوربین مداربسته با هر تاریخی و هر پسوندی خواهید بود.

موثرترین عامل در گنجایش ذخیره سازی هارد DVR

باید بدانید دوربین مدار بسته تا چه زمانی فیلم‌های ضبط شده را در خود نگه می‌دارد و یا مهلت زمان حافظه ریکاوری دوربین مداربسته چقدر است، که البته نمی‌توان زمان دقیقی را شرح داد، به این دلیل که امکان دارد زمان نگهداری اطلاعات و تصاویر ویدیو از یک روز تا چندین ماه تغییر داشته باشند.

یکی از عواملی که می‌توان به آن اشاره کرد و وجود دارد این است که گنجایش ذخیره سازی به آن‌ها مرتبط است مانند:

هزینه‌ای که ممکن است شما برای دستگاه مداربسته خود صرف کرده‌اید.

هاردی که استفاده می‌کنید؛ حجم آن هر چقدر حجم بیشتری داشته باشد ممکن است روزهای بیشتری ذخیره شود و در هارد باقی بماند به صورت نمونه: زمانی که شما تسلط دیدن ده روز قبل اطلاعات دوربین را داشته باشید و هارد شما یک ترابایت بوده باشد. به آسانی توان این را دارید که با تعویض هارد خود از یک به سه ترا یا چهار ترابایت افزایش دهید و همچنین می‌توانید حجم ذخیره داده‌ها در هارد خود تا سی روز بیشتر کنید. پس با این حساب حجمی که شما از آن استفاده می‌کنید بسیار موثر و در اندازه روزهای ذخیره در هارد شما است.

مشکلات احتمالی در ریکاوری کردن دوربین مداربسته

اکثر مواقع داده‌هایی که در سیستم DVR به صورت پارتیشن و یا فولدر ذخیره می‌شوند به هیچ عنوان در ویندوز دیگر سیستم یا دستگاه‌های دیگر قادر به شناسایی نمی‌باشد. فقط در دستگاهی که داده‌ها ریخته شده باشد مورد شناسایی قرار می‌گیرد و یا اگر به مورد دیگری از پارتیشن برسید که آن پارتیشن‌ها کد گذاری شده باشند.

زمانی که هارد شما به هر علتی از سیستم جدا شد تنها کسی که می‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد فقط خود شما هستید و این به سبب حفظ داده‌ها و امنیت شما می‌باشد. موردی دیگر که می‌توان به اشاره کرد فیلم‌هایی که دوربین ضبط کرده در DVR ذخیره می‌شوند و فرمتی مثل فیلم‌های معمولی ندارند و اکثر مواقع این ویدیوها و تصاویر امکان مشاهده در کامپیوتر نخواهید داشت.

ریکاروی دوربین مداربسته

نکات اساسی در خرید سیستم محافظتی

قبل از اینکه می‌خواهید دستگاه DVR خریداری کنید باید از چندین نکته اطلاع داشته باشید؛ از شخص فروشنده درخواست کنید تا اطلاعات و راهنمایی مورد نظر را به شما بدهد، تا اگر لازم باشد از خرید صرف نظر کنید.

نکته اول:

دستگاه مورد نظر شما تا چه مدت و با چه کیفیتی داده‌های شما را ذخیره خواهد کرد و چه مقدار هارد دیسک با چه گنجایشی را ساپورت خواهد کرد.

 

نکته دوم:

توانایی این را دارید که به طور همزمان دوربین‌ها از روی یک رایانه دیگر تماشا کنید و اما به چه صورت؟

 

نکته سوم:

یا به طور مثال متصل شدن به کامپیوتر یا وصل شدن یک فلش مموری و به جهت خارج و ذخیره کردن در یک زمان خاص از فیلم‌ها و تصاویر ذخیره شده را دارد؟

 

نکته چهارم:

یکی از گزینه‌های جالب و کارآمد این امکان است که مثلا دوربین‌های نصب شده در محل کار خود را می‌توانید از خانه مشاهده کنید.

و در آخر پرسش‌هایی متفاوت و گوناگون که به شما بستگی خواهد داشت و این که حتما توجه کنید فقط جواب بله کافی نیست و حتما در این زمینه باید آموزش ببینید.

 

ریکاوری دوربین مداربسته و مقدار زمان آن

  • گنجایش هارد دیسک داخلی جهت ذخیره داده‌ها
  • اعداد دوربین‌ها
  • زمان هر فیلم ذخیره شده به طور مثال پنج دقیقه‌ای یا یک ساعتی
  • نوع پروتکل ذخیره سازی فیلم‌های دریافت شده از دوربین‌ها
  • با صدا یا بی صدا بودن فیلم‌های ذخیره شده
  • تعیین دستی یک توقف زمانی خاص به صورت سی روز یا هفتاد و پنج روز

 

اولین روش: هارد دیسک فقط برای دوماه ذخیره فیلم فضا دارد و روز شصت و یکم بر روی روز اول بازگردانی می‌شود و ممکن است خارج کردن داده‌ها خیلی کم باشد.

دومین روش: هارد شما شامل گنجایش بیشتر است ولی سازه دستگاه به شکلی است که گویا شصت ظرف مشخص شده دارد و روز شصت و یکم دوباره در ظرف یکم ریخته خواهد شد. این دستگاه به شکلی طراحی شده و یا ساخته شده که به طور مثال برای یک سیکل دو ماهه کار خواهد کرد.

سومین روش: در برخی از دستگاه‌های DVR تنظیمات به شکلی است که درون دستگاه فقط دو ماه از فیلم را نشان می‌دهد ولی اطلاعات در کل هارد ریخته خواهد شد. و اگر دوباره هارد دیسک پر شود داده‌ها از اول بر روی داده‌های قدیمی‌تر ریخته خواهد شد. بنا به این دلیل امکان دارد اطلاعات شش ماه هم در هارد وجود داشته باشد ولی سیستم فقط دوماه را به شما نشان می‌دهد. گاهی برخی از این دستگا‌ه‌ها فیلم‌های قدیمی‌تر را ندارند و ممکن است قسمتی از آن را پخش کنند.

چهارمین روش: مقدار گنجایش هارد دیسک با ذخیره سازی ریکاوری دوربین مداربسته ذخیره خواهد شد. می‌توان اشاره کرد هارد دیسک واجد Raid می‌باشند و یا گزینه‌هایی با دو هارد دیسک که مجددا بعد از پر شدن اولین داده‌های درون دومی ذخیره خواهند شد و بر اساس فایل سیستم دیسک سوم دوباره فرمت و آماده سازی خواهند شد تا داده‌های درون آن ذخیره شوند. به همین جهت شما برای وقفه دو ماهه داده‌های حداقل چهارماه پیش را بازگردانی کنید.

ریکاروی دوربین مداربسته

دلایل از بین رفتن فیلم DVR

می‌توان به دلایل گوناگونی که امکان دارد به خاطر آن فیلم‌های DVR را از دست داد اشاره کرد:

  • تخریب منبع ذخیره کننده (هارد درایو داخلی) که امکان دارد دلیلش صدمه خوردن فیزیکی و یا خراب شدن خود هارد باشد.
  • دلیل دیگر صدمه خوردن به سیستم عامل نرم افزار دارای خرابی‌ها و صدمه خوردن به قطعه‌های الکترونیکی و یا پروگرم، فریمویری‌های مختلف و خاص آی سی‌ها باشند.
  • یکی دیگر از این گزینه‌ها حذف اتفاقی فیلم، پاک کردن روزها و یا بخش‌های ویژه به شکل تصادفی یا عمدی.

خدمات ریکاوری دوربین مداربسته و داده‌های DVR با سالیان زیادی تجربه و بازگردانی فیلم‌های DVR به ظاهر از بین رفته سخت افزار در منزل در همه زمان به منظور برای خدمت رسانی به مشتریان صورت می‌گیرد. تمامی اطلاعات موجود بر روی هارد و دیگر ذخیره سازهای سیستم و ریکاوری دوربین مداربسته شما را خارج و برای بررسی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

سخن پایانی

در دنیای امروزی یکی از دغدغه‌های افراد ریکاوری دوربین مداربسته‌شان است؛ بعضی از اشخاص با در دست نداشتن اطلاعات موجود باور دارند که راهی برای بازگردانی دوربین مدار بسته وجود ندارد و این باور کاملا غلط بوده و ما در این مقاله به شما توضیحاتی دادیم و راه‌های بسیاری پیش روی شما گذاشتیم که برای بک آپ گرفتن از دوربین مداربسته می‌باشند.

به این منظور فیلم‌های شما پس از یک مدت زمان خاص امکان برگشت را خواهند داشت و دوباره نویسی می‌شوند و یک حرکت بهتر این است که یک نسخه کپی در دست داشته باشید و در مواقع بیشتر توصیه می‌شود در حمل سیستم DVR خود دقت لازم را داشته باشید؛ چون هارد دستگاه حتی در کوچک‌ترین ضربه‌ها یا تکان‌ها، ممکن است آسیب زیادی ببیند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *