دزدگیر

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

امروزه با افزایش میزان سرقت در کل جهان، نیاز به برخی تجهیزات بیشتر شده و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها تعداد سرقت را کاهش دهید. خودرو جزو یکی از اموال افراد به حساب آمده و امروزه بیشتر در معرض خطر سارقان است. برای اینکه هر فردی بتواند از خودروی خود مراقبت کرده و به هیچ سارقی اجازه دزدی ندهد، بهتر است از وسیله‌ای به نام دزدگیر استفاده کند. در این حالت احتمال به سرقت رفتن ماشین کاهش یافته و شما می‌توانید با خیالی راحت به امور خود بپریدازید.

متاسفانه گاهی با مشکلاتی اعم از کار نکردن دزدگیر روبرو می‌شویم که در این صورت از خود پرسش چرا دزدگیر کار نمی‌کند را خواهیم پرسید. هر یک از ما باید بتوانیم عیب آن را پیدا کرده و سپس برطرفش کنیم.

در ادامه به مطالعه و بررسی مطالب بیشتری راجع به چرا دزدگیر کار نمی‌کند می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

دزدگیر ماشین چیست و چرا دزدگیر ماشین عمل نمی کند؟

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

دزدگیر ماشین یک سیستم امنیتی بوده که از تعدادی ابزار و تجهیزات تشکیل شده است. این وسیله کاربردهای بسیاری دارد و می‌تواند به شما در مواقعی کمک کند. اصلی‌ترین کمک دزدگیر ماشین این است که می‌تواند از خودروی شما همیشه و در همه حال مراقبت کرده و خیالتان را از این بابت راحت کند. دزدگیر با برخورداری از صدا و یکسری برنامه‌ریزی می‌تواند در زمان حرکت یا صدایی در ماشین، از خود صدا تولید کرده و شما را از وقوع سرقت آگاه کند. دزدگیر ماشین دارای انواع و اقسام گوناگونی است که هر یک از آن‌ها مزیت و ویژگی‌های بخصوصی دارند.

گاهی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که دزدگیر ماشینتان از کار بیفتد و از علت اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند باخبر نباشید. در این گونه مواقع برای اینکه بتوانید مشکل را حل کنید، نیاز به یک‌سری دانش دارید تا از این طریق بتوانید علت کار نکردن دزدگیر را تشخیص داده و آن را حل کنید. عوامل بسیاری وجود دارد که سبب ایجاد این مشکل خواهند شد، ولی مسئله مهم این است که در زمان مواجه شدن با چرا دزدگیر کار نمی‌کند، بتوانیم پاسخ مناسبی برای آن بیابیم. اگر شما هم به خودروی خود علاقه داشته و گاهی دچار پرسش چرا دزدگیر کار نمی‌کند شده‌اید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکته: در صورتی که دزدگیر ماشین شما دچار مشکلی شده ولی علم آگاهی از آن را ندارید، بهتر است از یک فرد مختصص کمک بگیرید. او به راحتی و در زمان کمی می‌تواند علت اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند را به شما گفته و نسبت به درست کردن آن اقدام کند. در این صورت دیگر هیچ پرسشی راجع به اینکه چرا دزدگیر ماشین عمل نمی‌کند نخواهید داشت و همچنین از دزدگیر سالمی برخوردار خواهید بود.

 

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

چرا باید از دزدگیر ماشین استفاده کنیم؟

با پیشرفت و گسترش میزان سرقت، افراد به وسیله‌های امنیتی بیش از پیش نیاز پیدا کرده‌اند. امروزه سرقت خودرو به یکی از منابع درآمد سارقان تبدیل شده که می‌توانند با این کار درآمدی کسب کرده و ضرری به صاحبان ماشین بزنند. خودرو جزو دارایی و اموال مهم مردم به حساب آمده که افراد باید بتوانند به خوبی از آن مراقبت کنند. به همین سبب بهتر است هر فرد دارای خودرو، یک دزدگیر نیز خریداری کرده و به ماشین خود نصب کند. در این صورت دیگر سارقان امکان سرقت نداشته و ماشین شما نیز از دست این افراد در امان خواهد بود.

توجه داشته باشید که دزدگیر نیز همانند سایر لوازم می‌تواند دچار مشکل شود، پس در این شرایط نباید از اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند ناراحت شوید. چرا که پاسخ‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند اثبات کننده این باشد که چرا دزدگیر ماشین عمل نمی‌کند.

نکته: استفاده از دزدگیر ماشین برای حفاظت از آن امری ضروری و مهم است و هر فردی باید به این منظور به سراغ استفاده از دزدگیر برود.

 

چرا دزدگیر کار نمی کند؟

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که چرا دزدگیر کار نمی‌کند؟ در این حالت چندین علت وجود دارد که ممکن است خودرو به دلیل این علت‌ها از کار افتاده باشد. در این مواقع باید بتوانید همانند افراد حرفه‌ای و کاربلد، آن را عیب ‌یابی کرده و مشکلش را از بین ببرید. البته در صورتی که آگاهی و اطلاعی از این موضوع نداشته باشید نیازی به چک کردن نخواهید داشت و می‌توانید به جای این کار، ماشین را نزد یک فرد متخصص و کاربلد در این حوزه ببرید.

او پس از انداختن نگاهی به ماشین و چک کردن عواملی، می‌تواند علت اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند را تشخیص داده و نسبت به رفع کردن آن اقدام کند. دزدگیر یک وسیله پرکاربردی به شمار می‌رود که می‌تواند در مواقعی کار نکند و عملکرد خوبی نداشته باشد. گاهی می‌توان با پرسش اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند روبرو شد، ولی جای نگرانی وجود نخواهد داشت. این وسیله دارای انواع و اقسام ابزار و تجهیزات بوده که این خرابی می‌تواند به دلیل از کار افتادن هر کدام از تجهیزات آن رخ دهد. در ادامه به بررسی دلایل اینکه چرا دزدگیر ماشین عمل نمی‌کند می‌پردازیم.

 

درست نصب نشدن دزدگیر

این موضوع یکی دیگر از بهترین پاسخ‌ها برای اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند است. گاهی اوقات احتمال دارد که دزدگیر به صورت درست و صحیح در محل خود نصب نشده باشد که در این مواقع ، دزدگیر بدون علت قطع شده و از کار خواهد افتاد.

 

به وجود آمدن مشکلات سخت افزاری

این مورد نیز یکی از موضوعاتی است که می‌تواند سبب شود دزدگیر ماشینتان از کار بیفتد و قادر به کار کردن نباشد. اگر هنوز هم با بیان موارد بالا، با سوال چرا دزدگیر کار نمی‌کند درگیر هستید می‌توانید به سراغ این مورد بیایید. پس از چک کردن و آگاه شدن به اینکه دلیل از کار افتادن دزدگیر، مشکلات سخت افزای است می‌توانید از طریق لحیم کاری مشکل را برطرف کنید. البته نکته مهم این است که باید به نحوه انجام لحیم کاری مسلط بوده باشید تا اینکه از عهده آن بربیایید.

 

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

قفل مرکزی ماشین

این مورد یکی از عواملی است که می‌تواند پاسخ خوبی برای چرا دزدگیر ماشین عمل نمی‌کند، باشد. قفل مرکزی در صورتی که خراب شده باشد ، قادر به از کار انداختن دزدگیر ماشین است. اگر دقت کرده باشید زمانی که قفلتان دچار مشکلی شده باشد، ریموت خودرو نیز کار نخواهد کرد و این موضوع سبب کاهش عملکرد آن می‌شود. اگر دزدگیر شما نیز از کار افتاده، بهتر است نگاهی به قفل مرکزی خود بیندازید. البته توجه داشته باشید که باید گاهی قفل‌های خودرو را تمیز کنید و از ماندن ناپاکی درون آن‌ها جلوگیری به عمل آورید. به این طریق می‌توانید همانند قبل از کارایی دزدگیر خود لذت ببرید.

 

خرابی باتری ریموت دزدگیر و نیاز به تعویض

خرابی باتری ریموت ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین دلیل برای از کار افتادن دزدگیر است. باتری وسیله‌ای است که تنها برای مدتی کار خواهد کرد و چیز همیشگی نیست. پس نباید در این مواقع تعجب کنید، چرا که بالاخره روزی می‌رسد که باتری باید دور انداخته ‌شود. در این حال می‌توانید برای کار کردن دزدگیر، باتری جدیدی خریداری کرده و آن را تعویض کنید.

دقت داشته باشید که باتری‌ها دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند و بهتر است برای اینکه بتوانید از کارایی دزدگیر خود رضایت داشته باشید، به دنبال بهترین نوع باتری بگردید. برخی از ریموت‌ها برای کار کردن نیاز به باتری خاصی داشته، ولی برخی دیگر نیاز به باتری نیم قلمی دارند.

 

ایجاد مشکل در آنتن ریموت دزدگیر

ایجاد مشکل در آنتن نیز یکی از دلایلی است که می‌توان در پاسخ به پرسش چرا دزدگیر کار نمی‌کند داد. اگر دزدگیر شما هم دچار مشکل شده و نمی‌دانید که چرا دزدگیر ماشین صدا نمیده، می‌توانید به ریموت خود شک کنید. با به وجود آمدن کوچک‌ترین ایراد در ریموت دزدگیر یا خرابی در سیم‌کشی دزدگیر می‌تواند یکی دیگر از عوامل از کار افتادن دزدگیر باشد. در این زمان می‌توانید با یکسری چک و بررسی‌هایی، از ایرادات آن آگاه شده و آن‌ها را رفع کنید.

 

ضربه خوردگی ریموت

به زمین افتادگی ریموت نیز یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند در پاسخ چرا دزدگیر کار نمی‌کند بیان شود. در برخی اوقات ممکن است به دلیل هواس پرتی، ریموت از دستتان به زمین بیفتد و دچار مشکلاتی شود. در چنین شرایطی ابزار و تجهیزات داخلی و سخت افزاری به کار رفته در ریموت دچار آسیب خواهند شد. در این حال نیز خواهید توانست با استفاده از لحیم کاری، مشکل را حل کرده و سبب از بین رفتن آن شوید.

 

چرا دزدگیر کار نمیکند؟

عدم برخورداری ارتباط صحیح کلیدها با ماشین

گاهی ممکن است کلید موجود در ماشین عملکرد درستی نداشته باشد و در این حالت دزدگیر ماشینتان از کار بیفتد. در این حال به منظور پاسخ به اینکه چرا دزدگیر ماشین صدا نمیده می‌توان گفت: بهتر است به منظور جلوگیری از این مشکل، در زمان خریداری خودرو یک کلید یدکی برای این مواقع خود بسازید. در واقع کلید گیرنده و همچنین FOB از زمان شروع به کار، باید به صورت درستی برنامه ریزی و تنظیم شده باشند تا در این زمان اتفاقی برای دزدگیر به وجود نیاید. با رفع کردن این مشکل خواهید توانست دوباره همانند قبل از دزدگیر خود استفاده کرده و مشکلات آن را به حداقل برسانید.

 

به وجود آمدن مشکلی در فیوز دزدگیر

فیوز نیز یکی از تجهیزات بکار رفته در دزدگیر بوده که دارای میزان کیفیت و جنس بالایی است. این وسیله به دلیل برخورداری از میزان کیفیت بالایی، ایجاد مشکل در آن احتمال کمی دارد ولی در این مواقع بهتر است نگاهی نیز به آن بیندازید. برای اینکه بتوانید فیوز را چک کنید به وسیله‌ای به نام مولتی متر نیاز خواهید داشت.

این وسیله جزو لوازم پرکاربردی است که از آن به منظور چک کردن سالمی فیوزها استفاده می‌کنند. در این حال با استفاده از مولتی متر می‌توانید تشخیص دهید که فیوز شما سالم یا ناسالم است. پس از انجام روند تست، درصورتی که بفهمید فیوز سالم بوده و مشکلی ندارد باید سراغ روش‌های دیگر برای تعمیر دزدگیر بروید. ولی اگر فیوزتان ناسالم بوده باشد، موظف هستید که فیوز جدیدی خریداری کنید.

 

بروز شکنندگی قطعات دزدگیر

در صورتی که یکسری از قطعات به کار رفته در دزدگیر دچار شکنندگی شده باشند، در این حالت دزدگیر ماشین کار نخواهد کرد. باید بدانید که برخی مشکلات قطعات حل شدنی و برخی حل نشدنی هستند. اگر با مشکلات حل شدنی روبرو شده باشید، می‌توانید به سادگی با تعویض آن مشکل را حل کنید. ولی اگر دچار مشکل حل نشدنی شده باشید، در این صورت باید حتما ریموت دزدگیر خود را عوض کنید. پس از رفع مشکل نیز خواهید توانست از دزدگیر خود به خوبی استفاده کنید.

نکته: امروزه اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند به یکی از سوالات رایج مردم تبدیل شده که حتی بسیاری از آن‌ها از پاسخ آن خبری ندارند. به همین منظور می‌توان گفت: زمانی که با چرا دزدگیر ماشین عمل نمی‌کند روبرو شدید، می‌توانید با چک کردن فیوز، قطعات، ریموت و بسیاری از این موارد مربوط به دزدگیر به مشکل پی ببرید. در این صورت خواهید توانست به اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند پاسخ داده و راهکاری مناسب برای آن پیدا کنید.

تمامی این نمونه‌ها پاسخ درست و کاملی برای پرسش چرا دزدگیر کار نمی‌کند بوده و در هنگام مواجه شدن با این صحنه، خواهید توانست با بکارگیری هر یک از این روش‌ها مشکل خود را حل کنید.

 

سخن پایانی

چرا دزدگیر ماشین عمل نمی‌کند و در واقع چرا دزدگیر ماشین صدا نمیده، جزو پرسش‌های رایجی است که بسیاری از افراد گریبان‌گیر آن هستند. دزدگیر جزو لوازماتی است که گاهی می‌تواند دردسرساز شود و از کار بیفتد. در این زمان شما باید بتوانید به عنوان صاحب خودرو با انجام یکسری امور، آن را راه انداخته و مشکل را برطرف کنید.

دقت داشته باشید که هر مشکلی راهی داشته و برای هر نقصی باید از استراتژی خاصی استفاده کنید. در این مواقع به راحتی می‌توانید سبب حل آن شده و مشکلات و مسائل به وجود آمده را از بین ببرید. در نهایت برای پاسخ به اینکه چرا دزدگیر کار نمی‌کند، می‌توان به مسائلی اعم از خرابی فیوز، از کار افتادن ریموت، از بین رفتن باتری و… اشاره کرد.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در مورد چرا دزدگیر کار نمی‌کند  را در اختیارتان گذاشته باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *