دوربین مداربسته

محافظت از دوربین مدار بسته

محافظت از دوربین مدار بسته

محافظت از دوربین مدار بسته

در این نوشتار قصد داریم مهم‌ترین و بهترین روش‌ها را برای محافظت از دوربین مدار بسته در برابر آب و هوای بد را به شما آموزش دهیم.

برای اینکه محافظت دوربین مداربسته شما از هر چیزی ایمن بماند، هنگام نصب آن چه در فضای بیرون چه در مکان داخل، باید به چند نکته توجه کنید. برای نصب دوربین مداربسته در مکان باز اولین نکته این است که  از نصب صحیح آن مطمئن شوید؛ یعنی اینکه دوربین را در ارتفاع بالا و زیر سقف یا جایی از سمت بالا که دوربین را بپوشاند نصب کنید.

دلیل این کار بخاطر آب و هوای بد، از جمله رعد و برق بارش باران، طوفان است که باید این دوربین‌ها طوری محکم بسته شوند تا آب و هوای بد نتواند به دوربین صدمه بزند ولی اگر هزینه‌ی دوربین برایتان مهم نباشد، دوربین‌های مداربسته ای هستند که در برابر آب و هوای بد از جمله طوفان، برف، باد شدید و گرما طراحی شدند و شما می‌توانید بدون استرس این دوربین‌‌ها را خریداری کنید تا باعث محافظت از دوربین مدار بسته شما شوند.

محافظت از دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته مقاوم در شرایط جوی نامساعد

محافظت از دوربین مدار بسته

دوربین‌های ip66 بهترین و مقرون به صرفه‌‌ترین، دوربین‌های مدار بسته هستند که برای ایجاد مقاومت در شرایط آب و هوایی نامناسب طراحی و تولید شده‌اند که در طولانی مدت می‌توانند صرفه اقتصادی بیشتری برای خرید با دوام دوربین مداربسته داشته باشند. این دوربین‌ها در محیط بیرون استقامت بیشتری دارند و هر بار مجبور به خرید دوربین جدید نخواهید شد.

نکته بعدی که در محافظت از دوربین مدار بسته باید رعایت شود این است که هیچ وقت دوربین مداربسته خود را به فلزات متصل نکنید؛ چرا که برخورد مستقیم رعد و برق به دوربین می‌تواند دوربین را برای همیشه خراب کند.

یکی دیگر از راه‌هایی که برای حفاظت از دوربین مداربسته وجود دارد، این است که می‌توانید دوربین‌های ضد آب خریداری کنید که این کار باعث می‌شود دوربین شما در شرایط جوی بد، مقاوم باشد. این نوع دوربین‌ها با روکش‌های آلومینیومی ساخته شده‌اند و ضد آب هستند.

اگر هزینه دوربین مداربسته مقاوم در برابر آب را ندارید، خودتان می‌توانید محفظه خاصی برای آن تهیه نمایید. با این روش حتی اگر دوربین شما ضد آب نباشد یک جعبه مقاوم می‌تواند دوربین را از آب و هوای بارانی ایمن کند.

نگهداری دوربین بسته

چند نکته لازم برای روش‌ محافظت از دوربین مدار بسته وجود دارد که در ادامه برای شما خواهیم گفت.

اگر می‌خواهید یک دوربین با کیفیت و عمر بیشتری داشته باشید، نیاز است که به صورت دوره‌ای یا هفتگی  تصاویر و لنز دوربین را مورد بررسی قرار دهید و همیشه سعی کنید لنزهای دوربین مدار بسته خود را در مکان داخل و خارج از خانه بررسی کنید تا مطمئن شوید لنزهای دوربین تمیز هستند.

حواستان باشد لنز دوربین‌تان دارای لکه و گرد و غبار نباشد، چرا که هر گونه خط و خش بر روی لنز موجب صدمه به لنز دوربین و ارائه تصویر نا مناسب با وضوح تار نشود.

اگر دوربین‌های مداربسته را هفته‌ای یک بار چک کنید می‌توانید از اینکه چیزی مانع دید سیستم دوربین مداربسته شما نشود مطمئن شوید.

نکته دیگر اینکه اگر دوربین شما دچار زنگ زدگی شود و شما به موقع متوجه نشوید ممکن است بقیه تجهیزات ایمنی شما را خراب کند، همانطور که می‌دانیم، روشنایی محیط اطراف، یکی از نکته‌های ضروری و لازم به منظور ارائه تصاویر مناسب، برای محافظت از دوربین‌ مدار بسته است.

وجود نورهای غیر استاندارد می‌تواند موجب اختلال در ارائه تصاویر محیط پیرامون شود. یکی از مهم‌‌ترین روش‌های نگهداری از دوربین مداربسته، بررسی کردن منبع تغذیه دستگاه است؛ با این روش شما می‌توانید از عملکرد درست سیستم مداربسته خود مطلع شوید. بارها شده است که مشتریان متوجه خرابی منبع تغذیه خود نشده‌اند و در زمان‌های حیاتی و حساس، تصاویر مورد نیاز ثبت نشده است و خسارات زیادی را به آن‌ها زده است.

سه گام اساسی حفاظت و نگهداری از دوربین‌های مدار بسته

به طور حتم توجه به نکاتی که در این قسمت بیان خواهیم کرد، به نگهداری درست از دوربین‌تان کمک خواهد کرد. همچنین باید به امنیت سخت افزاری دوربین توجه شود. در ابتدای متن تعدادی از این نکات ذکر شد، برای همین تاکید بیشتری روی اهمیت انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته داریم.

نصب درست دوربین و پیشگیری از سرقت

نصب دوربین مداربسته با روش درست تا حدود زیادی از سرقت آن جلوگیری می‌کند. بهتر است دوربین‌ها را در ارتفاع بلند بگذارید، جایی که دسترسی دزدان به آن سخت باشد.

می‌توانید برای این کار با متخصصان نصب دوربین مشورت کنید. با توجه به ساخت خانه و یا محل کار، امکان انتخاب نقطه مناسب وجود دارد، نقطه ای که هم دارای ایمنی کافی باشد هم می‌تواند دید خوبی برای تصویربرداری از محیط فراهم کند.  

محافظت از دوربین مدار بسته

چند نکته برای محافظت از دوربین مداربسته

  • کنترل داده‌های ورودی و خروجی دوربین مهم است. دستورالعمل استفاده از دوربین را به دقت بخوانید. به طور حتم نکات امنیتی لازم در آن ذکر شده است. استفاده از فایروال نیز در شرایط ویژه مفید خواهد بود.
  • رمز عبور مودم یا روتر نیز باید جدی گرفته شود. بهتر است برای مودم یا روتر خود رمز متفاوتی انتخاب کنید، رمزی که با رمز دوربین تفاوت داشته و غیرقابل حدس باشد.
  • استفاده از یک رمز عبور امن بسیار مهم است. بسیاری از دوربین‌ها دارای رمز عبور پیش فرض هستند. بهتر است به جای آن از یک رمز قوی و غیر قابل حدس استفاده کنید باعث محافظت دوربین مداربسته می‌شود.
  • بسیاری از افراد از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می کنند، دوربین‌هایی که این مشخصه را دارند امنیت بیشتری دارند.
    • به روزرسانی فریم دوربین می‌تواند به ارتقای محافظت از دوربین مداربسته کمک کند، در این شرایط هک کردن دوربین سخت‌تر خواهد بود.

سیستم آلارم و رنگ هشدار

هر چقدر هم که به امنیت سخت افزاری دوربین اهمیت بدهید، ممکن است باز هم مشکلاتی به وجود آید. داشتن یک سیستم امنیتی هوشمند که امکان هشدار دادن داشته باشد در شرایط حساس مهم است.

سخن پایانی

حرف آخر اینکه برای خرید دوربین مداربسته توصیه می‌شود درباره‌ی شرکت سازنده و مشخصات امنیتی دوربین تحقیق کنید. شما می‌توانید از افرادی که در رابطه با این دوربین‌های تخصص دارند راهنمایی بگیرید و به نکات نرم افزاری که یکی از محافظت دوربین مدار بسته است توجه کنید، علاوه بر این حتما به ابعاد دوربین و محل نصب آن نیز دقت کنید.

توجه کند که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تهیه کالاهای با کیفیت، دوربین مدار بسته و لوازم جانبی آن را فقط از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر محل فروش این محصولات تهیه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *