دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته بدون برق

دوربین مدار بسته بدون برق

دوربین مدار بسته بدون برق

این موضوع که آیا دوربین مدار بسته بدون برق کار می‌کند یا نه سوالی است که بسیاری از خریداران دوربین‌های مدار بسته برای ایجاد ایمنی بیشتر در مکان نصب این دوربین‌ها، زمانی که با قطعی برق مواجه می‌شوند برایشان اهمیت دارد. هر چند که انرژی برق اصلی مهم‌ترین منبع تغذیه برای دوربین‌های مدار بسته است ولی بدون این انرژی اصلی و مستقیم این دوربین‌ها قادر به فعالیت هستند.

دوربین‌های مدار بسته بدون امکان جریان برق اصلی، نیز قادر به کار کردن بوده و تصاویر ثبت شده را بدون نیاز به برخوردار بودن از این انرژی می‌توانند ثبت کنند. برای این کار نیاز است که شما از دوربین مدار بسته شارژی استفاده کنید؛ دوربینی که وقتی جریان برق اصلی قطع می‌شود، به کمک شارژ شدن از طریق باتری موجود در آن قادر به کار کردن هستند. ما در ادامه این مقاله مطالب بیشتری درشیوه کارکرد دوربین مدار بسته بدون برق بیان خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

چگونگی کار کردن دوربین مدار بسته بدون برق

دوربین مدار بسته بدون برق

در این قسمت به چند راهکار ساده و مهم را برای شما شرح خواهیم داد که باعث ایجاد عملکرد بهتر دوربین مدار بسته بدون برق خواهد شد.

دوربین مدار بسته بدون برق

استفاده از دوربین مدار بسته شارژی 

این نوع دوربین زمانی که جریان برق اصلی به هر دلیلی قطع شده باشد قادر به ذخیره کردن تصاویر است. باطری این نوع دوربین‌ها به کمک جریان برق اصلی به طور اتوماتیک وار شارژ می‌شود. در این دوربین‌ها ضبط تصاویر مواقعی که دستگاه DVR و NVR نیز قطع باشد، انجام خواهد گرفت.

استفاده از باطری داخلی این دوربین‌ها برای مدت زمان طولانی ممکن نیست و دارای بازه زمانی خاص خود هستند. ضمن اینکه این دوربین‌ها کمی گران‌قیمت نیز هستند و ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشند. همچنین مقدار ضبط تصاویر به هارد یا رمی که در دوربین موجود است بستگی دارد.

به طور معمول باطری لیتیوم-یون در این دوربین‌ها تعبیه شده است و این دوربین‌ها به طور دائمی مقداری انرژی برق در خود ذخیره دارند.

استفاده از باطری پشتیبان یا همان UPS

استفاده از باطری پشتیبان یا همان UPS، این امکان را فراهم می‌کند که دوربین‌های مدار بسته بدون اتصال برق قادر به انجام فعالیت باشند؛ البته انتخاب UPS برای دوربین‌های مدار بسته، بستگی به تعداد دوربین‌های مورد استفاده، اندازه متراژ کابل کشی و تایم زمانی قطعی برق اصلی دارد.

لازم به ذکر است که باطری‌های UPS پس از مدتی استفاده مکرر فاسد شده و باید جایگزین شوند. مدت زمانی که دوربین با استفاده از این باطری‌های پشتیبان قادر به کار است. باتوجه به ظرفیت باطری است و در صورتی که سیم دوربین مدار بسته دچار قطعی شود ضبط تصاویر غیر فعال خواهد شد.

کمک گرفتن از ژنراتور

یکی از راه‌های ساده و معمول که بسیاری از صنایع و اماکن تجاری به کار می‌گیرند، کمک گرفتن و استفاده از برق اضطراری است که در این صورت شما انرژی برق خود را بدون خرج کردن هیچ هزینه اضافه برای باطری، رم یا هارد و یا دوربین مدار بسته شارژی، فراهم خواهید کرد، دوربین‌های شما از این طریق بدون جریان برق اصلی قادر به فعالیت طولانی مدت هستند.

استفاده از سلول‌های خورشیدی و UPS به طور ترکیبی

با کمک این روش نیز دوربین مدار بسته بدون برق قادر به انجام فعالیت خواهند بود و نیاز به صرف هزینه‌های گران ندارید. کمک گرفتن از این تکنولوژی پیشرفته از کم هزینه‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های ممکنی است که می‌توان از آن کمک گرفت.

بیان این مطلب ضرورت دارد که سلول‌های خورشیدی برای تامین انرژی خود به نور خورشید نیاز دارند و دریافت انرژی خورشید در مواقع هوای ابری غیر ممکن است؛ البته با استفاده ترکیبی از قابلیت UPS این مشکل رفع خواهد شد. استفاده از این مورد در مناطقی که امکان استفاده مستقیم از جریان برق اصلی سخت و غیر ممکن بوده یا با صرف هزینه‌های کلان و زحمت فراوان صورت خواهد گرفت، بسیار به صرفه خواهد بود.

استفاده از راهکارهای نوین فراهم کننده انرژی الکتریکی

استفاده از این روش در بسیاری از کشورها از جمله در کشور ما به شکل معمول رواج ندارد؛ زیرا فراهم کردن انرژی الکتریکی لازم از این طریق برای دوربین‌ها، بسیار هزینه بر بوده و به راحتی اماکن پذیر نیست. اما اگر شرایط تامین این انرژی ممکن شود می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد. یکی از راهکارهای نوین استفاده از توربین بادی برای تامین کردن انرژی الکتریکی مورد نیاز برای عملکرد دوربین‌های مدار بسته است.

استفاده ترکیبی از تمامی موارد بالا بر حسب شرایط

استفاده ترکیبی از تمامی موارد بالا با توجه به شرایط برای انجام فعالیت دوربین‌های مدار بسته بدون کمک جریان برق اصلی، بسیار مهم و مفید خواهد بود؛ زیرا در این شرایط اگر یکی از روش‌ها جوابگو نبود می‌توان روش دیگر را به کار برد.

دوربین مدار بسته بدون برق

آیا دوربین مدار بسته بدون برق کار می‌‍‌کند؟

هامنطور که گفتیم دوربین مدار بسته بدون برق قادر به کار کردن خواهد بود و انرژی مورد نیاز خود را به روش‌هایی که برای شما بیان کردیم تامین خواهد کرد؛ از جمله معمول‌ترین این روش‌ها استفاده از دوربین مدار بسته شارژی و یا با باطری پشتیبان است.

 

سخن پایانی

امیدواریم که با خواندن این مقاله، به پاسخ این سوال که آیا دوربین مدار بسته بدون برق قادر به فعالیت است، رسیده باشید. اما همانطور که می‌دانید انرژی برق اصلی مهم‌ترین تامین کننده نیروی کارکرد این دوربین‌ها بوده و انجام عملکرد بهتر دوربین‌های مدار بسته را فراهم خواهد آورد.

در صورتی که در بعضی شرایط ناچار به استفاده از موارد و راهکارهایی که بیان کردیم هستید تا بتوانید تحت هر شرایطی تصاویر دوربین مدار بسته خود را ثبت و ضبط کنید، حتما بهترین روش ممکن را با توجه شرایط مکان مورد استفاده و نصب این دوربین‌ها از لحاظ ایجاد امنیت، انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *