دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت به این منظور است که تصاویر مشاهده شده در دوربین به یک نقطه دیگر بدون استفاده از اینترنت فرستاده شود. نقطه دریافتی تصاویر دوربین ممکن است به شیوه ثابت یا متغییر باشد، به این معنی که شما تصاویر دوربین را از دفتر خود یا از اتاق نگهبانی کار دریافت می‌کنید، به این روش، شیوه دریافت ثابت گفته می‌شود.

زمانی که شما تصاویر دریافتی دوربین را بر روی گوشی موبایل خود را در هر محل ممکنی که باشد دریافت کنید به این نوع دریافت تصاویر، شیوه متغییر گفته می‌شود. لازم به ذکر است که ارسال تصاویر به موبایل شما و امکان دریافت تصاویر در هر مکانی، نیاز اتصال به اینترنت دارد.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

چند روش انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

هرچند که با پیشرفت تکنولوژی امکان دستیابی به اینترنت در هر مکان و محیطی وجود دارد، اما ما چند روش برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت به شما آموزش خواهیم داد تا در شرایط نبود اینترنت بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت در فاصله‌ای نه چندان زیاد

برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته‌ای که به دستگاه DVR متصل هستند و شما می‌خواهید تصویر را در محلی نه چندان با فاصله از آن دستگاه ببینید، می‌توانید از طریق کابل HDMI یا  VGAتصاویر دستگاه را از طریق مانیتور مشاهده کنید.

روش دیگر برای انجام این کار این است که از طریق پورت LAN که در پشت دستگاه دی وی آر تعبیه شده است، آن را به کامپیوتر یا شبکه داخلی خود وصل کنید و از این طریق تصاویر بدون اینترنت در فاصله‌ای نه چندان دور در سیستم شما قابلیت نمایش دارند.

نحوه انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

در این قسمت به مبحث انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اتصال به اینترنت در مسافت دورتر، مثلا فاصله چند کیلومتری یا از شهر دیگر خواهیم پرداخت. در این مورد هم از طریق روش با سیم و هم بی سیم ممکن خواهد بود. در روش باسیم ارسال تصویر با کمک فیبر نوری و کابل‌های مختلفی صورت می‌گیرد، در این روش نیاز به سیم کشی‌های طویل وجود دارد که هم امکان انجامش سخت است و هم از نظر هزینه به صرفه نیست.

در روش بی سیم با کمک روش‌های اتصالی مثل بلوتوث، وای فای، اینفرارد و آنتن‌های رادیویی قابلیت انجام دارد، اما همانطور که می‌دانید بلوتوث و اینفرارد هر دو مسافت کوتاه را ساپورت می‌کنند. وای فای هم هر چند مسافت بیشتری را ساپورت می‌کند اما آنقدر این مسافت قابل توجه نیست، پس امکان انتقال تصاویر از طریق این روش‌ها در مسافت دور وجود ندارد.

استفاده از آنتن‌های رادیویی برای ارسال تصاویر با مسافت دورتر و چند کیلومتری معمول هستند، این آنتن‌ها در محدوده تقریبی 8 تا 10 کیلومتر قادر هستند امواج را انتقال دهند.

یک نکته درباره آنتن‌های رادیویی این است که آن‌ها دارای قابلیت ارسال کننده و دریافت کننده هستند و برای استفاده در نقاط خاص هستند. همچنین نیاز به نصب آنتن‌های رادیویی از قسمتی که تصاویر را می‌خواهید دریافت کنید تا محلی که خواستار فرستادن آن هستید، وجود دارد.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت به سیستم رایانه خود

این شرایط به راحتی برای شما فراهم خواهد شد که بدون برخورداری از اینترنت بتوانید تصویرهای دوربین مدار بسته خود را از سیستم رایانه‌تان به صورت زنده ببینید. برای این کار لازم است رایانه خود را به دوربین مدار بسته خود متصل کنید که این کار از طریق اتصال کابلی صورت می‌گیرد و نیاز به انجام تنظیمات در کامپیوتر شما هم است.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت از طریق وایرلس

ارسال تصاویر در این شیوه به گوشی‌های موبایل شما از طریق دوربین‌های وایرلس امکان پذیر است. با توجه به اینکه این دوربین‌ها دارای کارکرد ضعیف و پر نقصی هستند، ولی تا برد 100 متری امکان ارسال تصاویر را دارند، هر چند که این فاصله بسیار چشم‌گیر نیست و با توجه به ضعف بسیار این دوربین‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

دوربین مدار بسته بدون اینترنت کار می‌کند؟

دوربین‌های مدار بسته همیشه برای کار کردن نیاز به اینترنت ندارند و اتصال به اینترنت در آن‌ها در شرایط خاصی احتیاج است. هر چند که اتصال به اینترنت دارای امتیازات خودش است ولی یک نیاز ضروری نیست، به این منظور اگر اینترنت شما با مشکل مواجه شده یا قطع شده باشد امکان نظارتی و مشاهده تصاویر از طریق دوربین غیر ممکن نخواهد شد.

درصورتی که دوربین مدار بسته شما به یک مانیتور اتصال داشته باشد، شما به صورت شبانه‌روزی در تمام طول هفته قادر به مشاهده تصاویر خواهید بود، همچنین ضبط و ثبت تصاویر در دستگاه اِن وی آر و ذخیره سازهای خارجی ضرورتی برای اتصال به اینترنت ندارند.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت     

نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت امکان پذیر است؛ این امکان موارد نصب بدون اینترنت و ضبط تصاویر هم در دوربین‌های مدار بسته آنالوگ وجود دارد و هم در دوربین‌های آی پی. در دوربین‌های مداربسته آی پی، انتقال توان الکتریکی تنها به وسیله انژکتور فراهم می‌شود که این انژکتورها برق را به وسیله کابل شبکه انتقال تصاویر انجام می‌دهند و از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر قادر به مشاهد تصاویر خواهید بود.

در نصب دوربین‌های آنالوگ بدون استفاده از اینترنت، با اتصال دستگاه خود به کابل شبکه که در این‌ صورت برق مستقیم به دوربین را فراهم می‌کند، امکان نصب وجود دارد.

 

سخن پایانی

با مطالبی که در این مقاله بیان شد این موضوع به طور مشخص روشن شد که انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت قابلیت نصب شدن دارند و حتی نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت نیز امکان پذیر است. پس کارکردن، ضبط و مشاهده تصاویر بدون برخورداری از اتصالات شبکه یا همان اینترنت ممکن است. اما لازم به ذکر است که اینترنت شرایط بهتری را برای انتقال تصاویر این دوربین‌ها و عملکرد مهم‌شان فراهم خواهد آورد.    

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *