دوربین مداربسته

تصویر دوربین مدار بسته

تصویر دوربین مدار بسته

تصویر دوربین مدار بسته

شکل گرفتن تصویر دوربین مدار بسته یکی از موضوعات مهم در این دوربین‌ها است؛ چون اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه و کارکرد دوربین‌های مدار بسته نقش نظارتی، امنیتی و پوشش دهی تصویری به صورت کامل است؛ پس ایجاد شدن تصویر در دوربین‌های مدار بسته دارای اهمیت بسیار است.

تشکیل شدن تصویر در این دوربین‌ها از طریق لنز انجام می‌گیرد. لنز است که با دریافت نور لازم در محیط آن را به سنسور دوربین رسانده و سنسور نور کسب کرده از لنز را به کدهای دیجیتالی تبدیل کرده تا به شکل تصویر دوربین مدار بسته در بیاید.

بنابراین با توجه به اهمیت تشکیل شدن تصاویر در دوربین‌های مدار بسته ما به بررسی این موضوع و دلایل عدم نمایش تصویر دوربین مدار بسته و رفع مشکل نمایش تصویر دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت.

تصویر دوربین مدار بسته

عوامل عدم نمایش تصویر دوربین مدار بسته

تصویر دوربین مدار بسته

اولین اقدامی که برای بررسی عدم نمایش تصویر در دوربین مدار بسته باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دوربین مدار بسته شما روشن است؛ زیرا اگر دوربین شما روشن نباشد، شما نیز هیچ تصویری دریافت نخواهید کرد. از موارد دیگر می‌تواند این موضوع باشد که آیا مانیتور شما دارای صحت کامل است؟ زیرا ممکن است دوربین تصویر را انتقال دهد ولی مانیتور قادر به نمایش آن نباشد.

اگر بخواهیم دلیل عدم نمایش تصویر در دوربین‌های مدار بسته را توضیح دهیم، می‌توان عوامل موثری را دخیل دانست؛ از جمله یکی دیگر از این عوامل، قطعی یا اختلال در اتصالات برقی دوربین‌ها قابل ذکر است. همچنین از موضوعات مهم دیگر می‌توان به منبع تغذیه یا خرابی آداپتور، در نتیجه کیفیت پایین آن اشاره کرد که از دلایل ایجاد مشکلات تصویری دوربین شما است.

از موارد دیگر می‌توان به ایجاد نوسانات برقی اشاره کرد که ممکن است در عملکرد و کارکرد دوربین شما مشکل ایجاد کند. با این وجود خرابی منبع تغذیه یا آداپتور از رایج ترین دلایل اختلال و ایجاد مشکل تصویر در دوربین‌های مدار بسته است.

در این بخش به دیگر عواملی که ممکن است  باعث شود تصویر دوربین مدار بسته با مشکل مواجه شود اشاره می‌کنیم. همانطور که گفتیم این موارد می‌تواند متعدد باشد که با بررسی‌های لازم و کارشناسانه به درستی رفع خواهند شد.

قطعی اتصالات

کانکتورها از مهمترین عوامل در انتقال تصاویر در دوربین مدار بسته به دستگاه DVR است. از با اهمیت‌ترین این موارد می‌توان به فیش BNC که مهم‌ترین عامل در کانکتورها محسوب می‌شوند اشاره کرد. در شرایطی که این اتصالات شما دارای مشکل باشد یا نحوه برقراری این اتصالات به درستی صورت نگیرد، باعث اختلال در تصویر ایجاد شده خواهد شد.

این اتصالات باید در دو طرف دوربین مدار بسته و دستگاه DVR بررسی شود تا از سلامت آن مطمئن شوید. از دیگر عوامل فیش BNC است که ممکن است با جابجایی و کشیده شدن دچار پارگی شده و با مشکل مواجه شود؛ همچنین از درست بودن کابل‌های خود مطمئن شوید.

اهمیت کابل در تشکیل تصاویر

همانطور که گفتیم کابل‌ها و سایر اتصال دهنده‌ها از جمله فیش‌ها، از مهم‌ترین ابزار در جهت انتقال تصاویر هستند. خرابی کابل ممکن است از محل انتقال تصاویر از دوربین مدار بسته به عنوان مبدا و مشاهده کننده تصاویر یا در قسمت مقصد در دستگاه دی وی آر به عنوان دریافت کننده تصاویر باشد.

کابل‌ها ممکن است در اثر تنظیمات نادرستشان با مشکل مواجه شده باشند و یا با ایجاد پارگی یا قطعی در آن‌ها نتوانند عملکرد خود را به درستی انجام دهند. با این وجود چون این کابل کشی‌ها در فواصل زیاد و اکثرا مخفی هستند، پس نمی‌شود به طور کامل همه این کابل‌ها را بررسی کرد؛ در این صورت می‌توانید با یک کابل دیگر این مشکل را بررسی کنید.

خرابی دوربین مدار بسته یا قطعات آن

گاهی ممکن است علت از مواردی که بیان شد نباشد و خرابی از خود دوربین باشد که باعث عدم تشکیل تصویر می‌شود، پس با بررسی دوربین توسط افراد فنی می‌توان به طور دقیق مشکل را تشخیص داد. برای این کار لازم است که دوربین مدار بسته را بررسی کنید تا از خراب بودن یا سلامت آن مطمئن شوید تا پس از آن بتوان علت را به طور دقیق بررسی کرد.

در این صورت ممکن است یکی از این عوامل، سوخته شدن پورت دستگاه دی وی آر باشد و یا همانطور که گفتیم مشکل از خرابی منبع تغذیه و اتصالات برقی باشد.

تصویر دوربین مدار بسته

رفع مشکل نمایش تصویر دوربین مدار بسته

با وجود همه عواملی که برای عدم ایجاد تصویر در دوربین‌های مدار بسته بیان شد، راه حل‌هایی برای رفع و برطرف نمودن این اشکالات وجود دارد که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.

همانطور که گفتیم از اولین قدمی که می‌توانید برای رفع مشکل نمایش تصویر دوربین مدار بسته خود انجام دهید این است که دوربین و دستگاه دی وی آر خود را خاموش و روشن کنید که اگر مشکل از این عوامل ابتدایی باشد برطرف خواهد شد. سپس اتصالات برقی خود را بررسی کنید که آیا برق در دوربین و دستگاه شما جریان دارد یا نه؟

مورد دیگر ایراد از منبع تغذیه یا آداپتور است که ممکن است اورجینال و اصل نبوده و قادر به ارائه تصویر نباشد و در این صورت باید اقدام به خرید یک آدپتور با کیفیت دیگر کنید. اگر علت دیگر از اتصالات یا کابل‌های شما باشد می‌توانید با تنظیم درست آن‌ها و تعویض کابل‌های خراب این مشکل را حل کنید.

در نهایت اگر مشکل از مانیتور، دوربین مدار بسته و دستگاه دی وی آر شما باشد، می‌توانید با سپردن آن‌ها به تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه مشکل موجود را برطرف کنید.

 

سخن پایانی

عواملی که باعث ایجاد تصویر دوربین مدار بسته یا اختلال در عدم ایجاد تصویر در این دوربین‌ها می‌شود، با توجه به پیچیدگی و پیشرفته بودن دوربین‌های مدار بسته ممکن است متفاوت و بی‌شمار باشند که تنها یک شخص متخصص و مجرب در این زمینه و موارد می‌تواند علت واقعی و اصلی را شناسایی، بررسی و رفع کند.

بنابراین اگر با این مساله مواجه شدید که راه حل‌های ساده جواب‌گوی مشکل شما نیست، بهتر است از افرادی که تجربه و دانش کافی در زمینه نصب و تعمیرات دوربین‌های مدار بسته دارند کمک بگیرید تا مشکل اختلال در تصویر شما به به درستی رفع شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *