دوربین مداربسته

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته

یکی از مهم‌ترین اهداف از نصب دوربین مدار بسته، ذخیره و ثبت کردن تصاویر مشاهده شده در این دوربین‌ها است. استفاده از تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته برای مسائل امنیتی به کار می‌آید؛ به همین دلیل استفاده از انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته با کیفیت دارای اهمیت بسیار است.

دو دستگاه ضبط کننده NVR و DVR و دیگر سیستم‌های ذخیره کننده با قابلیت ویندوزی که با کمک نرم افزار عمل ضبط را انجام می‌دهند، تصاویر انتقال داده شده از دوربین‌ها را فشرده سازی کرده و در هارد دیسک داخلی یا کارت حافظه ذخیره می‌کنند.

چگونگی عملکرد انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته دارای اهمیت اساسی در بخش علم نظارت ویدیوئی هستند که ما در این مقاله به بخش‌های مهم آن خواهیم پرداخت.

درباره دستگاه‌هایی ذخیره ساز NVR و DVR

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته

دو دسته از انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته، دستگاه‌هایی ذخیره ساز NVR و DVR هستند که هم قابلیت ذخیره ساز داخلی دارند و هم از کارت حافظه‌های خارجی پشتیبانی می‌کنند. اطلاعات و داده‌های تصویری هدایت شده را از طریق دوربین‌ها با فرمت‌هایH264  و H265 فشرده و ضبط می‌کنند.

عمل فشرده ‌سازی توسط این دستگاه‌ها باعث خواهد شد که دستگاه از قابلیت و حالت آسان‌تری برای ذخیره کردن و دسته بندی تصاویر برخوردار باشد که بخشی از فعالیت خود را بر چگونگی ذخیره و ضبط کردن داده‌ها صرف کند. با توجه به نوع ذخیره کردن اطلاعات روش‌های مختلفی وجود دارد؛ به همین دلیل انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته دارای وظایف ویژه‌ای هستند.

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته با برندهای معتبر و گوناگونی در بازار موجود هستند که دارای تنظیمات بسیار پیشرفته‌ای هستند و از قدرت ضبط بالایی هم برخوردار هستند.

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته

معرفی انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته 

  • ضبط کننده دائمی تصاویر Cantino
  • ضبط کننده تصاویر ارسال شده بر پایه زمان بندی
  • ضبط کننده بر پایه تشخیص دادن حرکت
  • ضبط کننده تصاویر بر پایه ورودی حسگر
  • ضبط کننده تصاویر بر پایه هوشمندی

ضبط کننده دائمی تصاویر Cantino

ضبط کننده دائمی تصاویر Cantino یکی از انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته است که بسیاری از مسائل ذخیره سازی را حل کرده‌ است؛ یعنی تنظیم کردن بر حالت دائمی باعث می‌شود که هیچ لحظه‌ای از ضبط تصاویر مشاهده شده توسط دوربین از دست نرود.

در حالت ضبط کننده دائمی که به صورت تمام وقت و 24 ساعته مشغول به ذخیره سازی هستند، سبب کم شدن مدت زمان ثبت و ضبط می‌شوند. در این صورت جهت افزایش و دو برابر کردن تایم ذخیره سازی تصاویر به شکل دائمی باید دستگاه ضبط کننده شما برخوردار از مقدار زیادی از فضای هارد ذخیره ساز باشد.

ضبط کردن به شیوه دائمی دارای ویژگی‌ها و ایرادات خودش است؛ از جمله اینکه تمامی تصاویر بدون وقفه ضبط می‌شوند و نیاز به هزینه ذخیره سازی برای مدت زمان طولانی است. این روش دارای انجام تنظیمات بسیار آسان بوده و با فرمت شدن هارد دیسک‌ها برروی ضبط خودکار و همیشگی قرار می‌گیرد. پیدا کردن تصاویر خاص در این ذخیره سازی مشکل بوده چون هزاران تصویر در آن ضبط شده است.

ضبط کننده بر پایه تشخیص دادن حرکت

تعیین ضبط کردن بر اساس تشخیص حرکت باعث خواهد شد که دوربین فقط زمانی عملیات ذخیره سازی را انجام دهد که اجسام در حال حرکت باشند و کاربرد این دوربین‌ها در محل‌های کم رفت و آمد بهتر است.

ضبط کننده تصاویر بر پایه ورودی حسگر

در این شیوه که مانند روش حرکتی است، ذخیره کردن داده‌ها بر پایه پالس‌های ورودی از طریق رله‌های دستگاه یا دوربین آی پی انجام می‌شود.

ضبط کننده تصاویر ارسال شده بر پایه زمان بندی

در این مورد ضبط کردن تصاویر ارسال شده در دستگاه ضبط کننده تصاویر در زمان‌ها و دوره‌های متفاوت زمانی صورت می‌گیرد.

ضبط کننده تصاویر بر پایه هوشمندی

روش دیگر ذخیره سازی بر طبق روش هوش مصنوعی است که این نوع عملیات ضبط بر طبق تشخیص دادن حرکت با کمک بسیاری از تجزیه و تحلیل حرکت‌ها بر طبق رفتار سوژه، انجام می‌گیرد.

دوربین مدار بسته تا چند روز ضبط می‌کند؟     

تعیین زمان ممکن برای این موضوع اصلا مشخص نیست، چون این عدد می‌تواند متغییر باشد؛ یعنی از چند روز تا چند ماه، انجام عمل ضبط در دوربین مدار بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

ظرفیت هارد

ظرفیت هاردی که برای فضای ذخیره سازی خود تهیه و خریداری می‌کنید از مهم‌ترین عوامل در افزایش مدت زمان ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته است.

شمار دروبین‌ها

به این منظور که هر چه تعداد دوربین‌های شما بیشتر باشد به مقدار بیشتری حافظه یا هارد برای ذخیره سازی تصاویر نیاز دارید.

استفاده از دوربین‌های با کیفیت

استفاده از دوربین‌های با کیفیت، هم ایجاد تصویری با وضوح بالا برای شما فراهم می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود فضای کافی برای اطلاعات ذخیره شده ایجاد شود.

نحوه ضبط کردن

نحوه ضبط کردن تصاویر در انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته متفاوت بوده، به طوری که در دستگاه دی وی آر امکان ضبط با حالت بدون توقف وجود دارد و نوع دیگر این حالت ضبط تصاویر در حال حرکت است. به این منظور وقتی که اجسام شروع به حرکت می‌کنند؛ دوربین‌ها شروع به ضبط تصاویر می‌کند که در این صورت شما فضای ذخیره سازی کم نخواهید آورد.

مقدار فریم برای ضبط کردن

هر یک ثانیه مساویست با 25 فریم، بنابراین هر اندازه تعداد فریم‌ها بیشتر باشد محیط بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارید.

دوربین چقدر حافظه دارد؟

تعیین کردن میزان حافظه در دوربین‌های مدار بسته با توجه به این موضوع است که شما برای دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره سازی خود چه اندازه هارد دیسکی تهیه کنید و هر اندازه ظرفیت هارد دیسکی که خریداری می‌کنید، بیشتر باشد دوربین از حافظه بیشتری برای ضبط برخوردار خواهد بود. همانطور که گفتیم میزان حافظه به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و تعداد دوربین‌های شما بستگی دارد.

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته

افزایش ظرفیت ذخیره سازی هارد دوربین مدار بسته

با توجه به انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته، می‌توان ظرفیت ذخیره سازی را در آن‌ها افزایش داد، از جمله این موارد:

تنظیم رزولوشن دوربین

افزایش دادن حافظه ذخیره سازی خود، با تنظیم رزولوشن دوربین بر طبق مکان تصویربرداری آن است؛ پس بهتر است برای مکان‌هایی که دارای اهمیت کم هستند از رزولوشن پایین استفاده کنید.

ضبط صداهای غیر ضروری را غیرفعال کنید

برای بالا بردن فضای ذخیره سازی خود در مکان‌هایی که ضبط صداهای غیر ضروری نیاز نیست، آن را غیر فعال کنید.

فعال کردن حالت حرکت

برای اینکه فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید، آن را از حالت ضبط دائم خارج کنید و روی ضبط حالت متحرک قرار دهید.

بک آپ گرفتن از حافظه دوربین مدار بسته

با انتقال داده اطلاعات حافظه ذخیره شده شما به محل یا دستگاه دیگر، باعث خواهد شد فضای ذخیره سازی شما افزیش پیدا کند.

 

سخن پایانی

انواع ضبط کننده دوربین مدار بسته با کیفیت و ظرفیت بالا، کمک بسیاری به ایجاد فضای ذخیره سازی کافی برای ضبط تصاویر می‌کند. همانطور که گفتیم افزایش فضای ذخیره سازی به کیفیت دوربین، تعداد دوربین‌ها و فضای ذخیره سازی شما بستگی دارد. در صورتی که اگر تنظیمات دستگاه‌های ذخیره سازی خود را از حالت دائم به حالت متحرک تغییر دهید، باعث بالا بردن میزان فضای ذخیره سازی شما خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *