دزدگیر

چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر اماکن

با بالا رفتن میزان سرقت و دزدی از خودرو  اماکن، افراد به فکر افتادند تا وسیله‌ای را طراحی کنند و به این طریق بتوانند از بروز هر گونه دزدی پیشگری نمایند. دانشمندان پس از سال‌ها سعی و تلاش بالاخره توانستند وسیله‌ای به نام چشمی دزدگیر را تولید کنند و از این طریق به کاهش یافتن میزان سرقت کمک نمایند.

چشمی دزدگیر وسیله‌ای پرکاربرد است که توانایی کاهش میزان سرقت‌ را دارد و لازم به ذکر است که انواع چشمی دزدگیر اماکن دارای کاربردهای گوناگونی هستند. این وسیله به شکل ریزی تولید شده و می‌توانید با نصب آن سبب شوید در زمان بروز هرگونه مشکل و تداخلی در دریافت امواج، از خود صدا تولید کند. در این صورت شما از صدای آن آگاه شده و می‌توانید هر چه سریع‌تر جلوی ضرر را بگیرید.

در ادامه به مطالعه و بررسی مطالب بیشتری راجع به چشمی دزدگیر اماکن می‌پردازیم ؛ پس با ما همراه باشید.

 

چشمی دزدگیر اماکن چیست؟

چشمی دزدگیر اماکن

دزدگیرها در زمان‌های قدیم به صورت ساده و بدون نیاز به هیچ گونه تجهیزاتی کار می‌کردند ، ولی حال با به وجود آوردن ابزار و تجهیزات بروزی دیگر دزدگیر به صورت ساده استفاده نمی‌شود. یکی از این لوازم چشمی دزدگیر اماکن بوده که می‌تواند به شما در کاهش یافتن میزان 100 درصدی سرقت کمک کننده باشد. نصب چشمی دزدگیر یکی از مراحل مهمی به حساب می‌آید که باید مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نصب آن کار سخت و پیچیده‌ای است، ولی این باور غلط بوده و باید بدانید که نصب چشمی دزدگیر کاری نه سخت و نه آسان است.

شما باید قبل از نصب آن تمامی ضوابط امنیتی را در نظر بگیرید و بتوانید برای آن مکان‌هایی به دور از دیدرس پیدا کنید. در این صورت چشمی دزدگیر از دید افراد سارق دور مانده و در واقع آن‌ها به علت ندیدن آن ترغیب به دزدی می‌شوند و در این حالت با تولید صدای چشمی دزدگیر ، شما از وقوع سرقت آگاه می‌شوید.

نکته مهم این است که چشمی دزدگیر انواع و اقسام گوناگونی دارد و شما موظف هستید تا براساس محل مسکونی ، تجاری و… انتخاب درستی داشته باشید. برای اینکه در فضا و مکان‌های باز قادر به شنیدن صدای آلارم باشید ، بهتر است از آلارم، محرک یا آژیر استفاده کنید.

 

چشمی دزدگیر اماکن

انواع چشمی دزدگیر اماکن

چشمی‌ دزدگیر اماکن دارای انواع و اقسام گوناگونی بوده و می‌توان گفت که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی و مزیت‌های خاصی هستند. انواع چشمی دزدگیر اماکن جزو مسائل حائز اهمیتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. این نوع‌ها هر کدام به تنهایی می‌توانند از بروز سرقت پیشگیری کرده و سارقان را فراری دهند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع چشمی دزدگیر اماکن می‌پردازیم.

 

چشمی حساس به دما

این نوع چشمی نیز یکی دیگر از انواع چشمی دزدگیر اماکن بوده که در زمان بروز تغییر در دما از خود عکس العمل نشان خواهد داد. حسگرهای به کار رفته در چشمی حساس به دما جوری طراحی شده که بتواند حضور موجود در نزدیکی را به طور واضحی تشخیص دهد. در این صورت می‌تواند طبق برنامه ریزی‌های قبلی شروع به فعالیت کرده و به مرکز گزارش دهد.

 

چشمی دزدگیر حساس به ابعاد فیزیکی

چشمی دزدگیر حساس به ابعاد فیزیکی نیز جزو انواع چشمی دزدگیر اماکن بوده است. این چشمی به ابعاد فیزیکی حساس بوده و برای مثال می‌توان گفت که یکی از حساسیت‌های آن روی چشم حشرات است. چشمی دزدگیر حساس به ابعاد فیزیکی به راحتی می‌تواند از هر واقعه و اتفاقی به صورت لحظه‌ای فیلم گرفته و ثبت کند. در طراحی و تولید این چشمی حتی گذر از کوچک‌ترین چیزها نیز اتفاق نیفتاده و به شکلی برنامه ریزی شده که از ریزترین حرکات نیز گذر نکرده و نسبت به هر اتفاق و حرکتی قادر به نشان دادن عکس العمل از خود است.

 

چشمی حساس به نور

چشمی حساس به نور یکی از انواع چشمی دزدگیر اماکن بوده که می‌توان گفت: برخی چشمی‌های موجود در بازار مناسب روز هستند و بهتر است که از آن‌ها در روز استفاده شود. ولی برعکس برخی نیز مناسب استفاده در شب هستند و باید از آن‌ها در شب استفاده کنید. نحوه عملکرد چشمی حساس به نور به این شکل است که وقتی چشمی یک انعکاس نور دریافت کند، به این وسیله می‌تواند به مرکز کنترل اطلاع رسانی کند. این مدل از چشمی‌ها به صورت اتوماتیک برای استفاده در شب یا روز تنظیم می‌شوند و شما می‌توانید براساس نوع تنظیم و برنامه ریزی از آن استفاده کنید.

این سه مورد از انواع چشمی دزدگیر اماکن بوده که هر یک از آن‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است. هر کدام از این چشمی‌ها به نوعی نقش و تأثیر داشته و می‌توانند از بروز هر سرقت و دزدی پیشگیری کنند. به این طریق شما نیز خواهید توانست در صورت بروز مشکلی سریعا دست به کار شده و از ایجاد ضرر جلوگیری کنید.

 

چشمی دزدگیر اماکن

عملکرد چشمی دزدگیر اماکن به چه شکلی است؟

چشمی دزدگیر اماکن دارای انواع و اقسام گوناگونی است که هر یک از آن‌ها به نوعی طراحی و تولید شده‌اند. چشمی‌های اماکن دارای عملکردهای متفاوتی بوده که هر یک از آن‌ها دارای مزیت‌های بسیاری هستند. در ادامه به معرفی عملکردهای چشمی دزدگیر اماکن می‌پردازیم.

 

چگونگی عملکرد چشمی دزدگیر وزنی

این چشمی به شکلی طراحی و ساخته شده که می‌تواند حرکت ایجاد شده را آنالیز کند. حرکت ایجاد شده می‌تواند از سوی هر کسی بوده باشد که این حرکت سبب خواهد شد تا چشمی فعالیت خود را شروع کند. چشمی‌های وزنی دارای انواع و اقسام گوناگونی بوده که هر یک از آن‌ها به میزان وزنی حساس هستند. برخی از آن‌ها به 15 کیلوگرم، برخی به 30 کیلوگرم و برخی تا سقف 45 کیلوگرم حساس می‌باشند.

 

چگونگی عملکرد دزدگیر چشمی پرتوهای مایکروویو

این نوع چشمی دزدگیر اماکن نیز با پخش کردن امواج مایکروویو اجسام و همچنین دریافت بازتاب‌ از آن‌ها عمل خواهد کرد. این چشمی برای مکان‌های بزرگ و گسترده مناسب بوده و می‌توانید از آن به منظور جلوگیری از بروز سرقت استفاده کنید. چشمی مایکروویو می‌تواند در صورت ایجاد کوچک‌ترین تغییری در پرتوهای دریافتی به صدا در بیاید.

 

چگونگی عملکرد دزدگیر چشمی فراصوتی

چشمی‌های فراصوت دارای نام دیگری به نام اولترسوند نیز هستند و عملکرد آن‌ به شکل پخش یا نشر دادن امواج هر گونه جسم و همچنین دریافت بازتاب آن‌ها خواهد بود. این نوع چشمی به کوچک‌ترین نوع صدا نیز حساس بوده و می‌تواند از خود صدا تولید و پخش کند. چشمی فراصوت به شکلی فعالیت می‌کند که وقتی سارقان بخواهند درب را با استفاده کلید یا به هر شکل دیگری باز کنند ، حتی اگر صدای خیلی ریزی هم ایجاد شده باشد این چشمی سریعا متوجه شده و آژیرش به صدا در بیاید.

 

چگونگی عملکرد چشمی دزدگیر خطی

فضای ادراک چشمی دزدگیر خطی یک باریکه بوده و درصورتی که در آن حرکتی رخ داده باشد، این حرکت به دستگاه مرکزی اطلاع داده خواهد شد. دقت داشته باشید که محیط نصب برای این نوع چشمی بسیار مهم بوده و باید به دنبال جایی مناسب برای نصب و تنظیم کردن آن باشید.

 

چگونگی عملکرد چشمی دزدگیر مادون قرمز

این نوع چشمی دزدگیر دارای نام دیگری بنام PIR بوده که اکثرا با این نام شناخته شده است. چشمی دزدگیر مادون قرمز جزو چشمی‌های رایجی بوده که در مکان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت: عملکرد حرارتی دارند. این چشمی روی دیوار نصب شده و دارای کارایی خوب و خاصی است. چشمی مادون قرمز به نوعی طراحی و تولید شده که می‌تواند حضور هر انسانی را از روی دمای بدنش تشخیص دهد.

 

چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر اماکن در چه مکان هایی امکان نصب دارد؟

چشمی دزدگیر اماکن به دلیل برخورداری از یکسری حساسیت و محدودیت‌ها باید در محیط و جاهای خاصی نصب شود تا از این طریق هم از دسترس دور بوده و هم بتوانند عملکرد بهتری از خود ارائه دهد. کارشناسان و متخصصان اعتقاد دارند که نصب چشمی دزدگیر اماکن در برخی مکان‌ها می‌تواند سبب افزایش میزان بازدهی و یا کاهش میزان اعلام خطر کاذب شود. در این صورت شما باید بتوانید به منظور افزایش میزان بازدهی و برخورداری از عملکردی بهتر، به دنبال مکان‌های مناسب برای نصب آن باشید. در ادامه به برخی از مکان‌های مناسب برای نصب چشمی دزدگیر اماکن می‌پردازیم.

 

کنج و گوشه‌ها

یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید با نصب چشمی دزدگیر به تمامی محیط دید داشته باشید، گوشه و کنج دو دیوار است. با این کار چشمی می‌تواند بیشترین میزان زاویه محیط را تحت پوشش خود در آورده و کل محیط را تحت نظر داشته باشد. این مکان کمتر در دیدرس افراد بوده و سارقان کمی خواهند توانست به مکان آن آگاه شوند.

 

مناطق دارای رفت و آمد زیاد

یکی از مکان‌ هایی که مناسب نصب چشمی است، مناطق پر رفت ‌و آمد بوده و شما با این کار می‌توانید قبل از رسیدن سارق به مکان دزدی ، آن را پیدا کرده و از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

پاسیو

بسیاری از مکان‌ها دارای پاسیو بوده و تعدادی از آن برخوردار نیستند. محیط‌هایی که دارای این جای بخصوص هستند ، می‌توانند از آن استفاده کرده و چشمی دزدگیر اماکن را در آنجا جاساز کنند. البته در صورت برقراری پاسیو باید یکسری موارد را رعایت کنید تا به این وسیله چشمی دزدگیر شما دچار مشکلاتی نشود. برای مثال باید بتوانید آن را طوری نصب کنید که از معرض نور آفتاب در امان باشد ، یا از سلفون کاور استفاده کنید و روی چشمی را با آن بپوشانید تا رطوبت سبب ایجاد مشکلی در آن نشود.

سقف

سقف نیز یکی از جاهایی است که از دسترس مردم خارج خواهد بود. نصب چشمی دزدگیر اماکن در سقف نیز همانند کنج و گوشه‌ها مناسب بوده و به این وسیله خواهید توانست مکان را تحت کنترل خود در بیاورید. بسیاری از مردم دیوار و گوشه‌ها را مکانی برای نصب چشمی‌ها می‌دانند و کمتر کسی می‌تواند به فکر سقف بیفتد. شما با این کار می‌توانید همه سارقان را غافلگیر کرده و آن‌ها را بگیرید.

 

چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر در چه جاهای نباید نصب شود؟

برخی مکان‌ها برای نصب چشمی دزدگیر مناسب نبوده و شما باید از نصب آن جلوگیری کنید. چرا که با نصب چشمی در مکان‌های نامناسب ، سبب بروز مشکلاتی برای آن‌ها خواهید شد. در ادامه به برخی از این محیط‌های نامناسب می‌پردازیم.

 

در نزدیک یا کنار گرما و حرارت

این مکان نیز نامناسب بوده و درصورت قرارگیری چشمی دزدگیر اماکن در نزدیک یا در کنار گرما و حرارت ممکن است سنسورهای حرارتی دچار مشکل شده و تشخیص اشتباهی بدهند. در این حالت با ایجاد تغییر گرما و حرارت مادون قرمز سبب خواهد شد تا سنسورهای موجود در چشمی تحریک شوند.

 

داخل مکان های تزئینی

این محیط نیز بهترین فکر بوده و می‌توانید چشمی دزدگیر مورد استفاده خود را در آنجا جاساز کنید. برای مثال می‌توانید به منظور کنترل اطراف، چشمی را درون تابلوهای نقاشی یا حتی عکس‌های خود قرار دهید.

 

مقابل درب های ورودی و خروجی

سنسورهای حرارتی بکار رفته در چشمی دزدگیر اماکن به منظور بررسی تغییرات دما به میزان فضای بزرگ و گسترده‌ای نیاز دارند. به دلیل اینکه سنسورهای حرارتی موجود دارای میزان حساسیت بسیاری هستند، بهتر است از فضای باز کمتر ارتباط داشته و بیشتر در فضا و محیط‌های بسته نصب شده و فعالیت داشته باشند.

 

روبروی پنجره

روبروی پنجره محیطی نامناسب برای نصب چشمی دزدگیر اماکن بوده و نباید آن را در اینجا نصب کنید. چرا که بیرون پنجره دارای محیطی باز بوده و به این صورت چشمی دزدگیر در معرض نور آفتاب قرار خواهد گرفت. در این صورت ممکن است سنسور حرارتی دچار مشکل شده و در عملکرد چشمی مشکلی به وجود بیاید.

 

سخن پایانی

چشمی دزدگیر جزو لوازمات مهم و کاربردی بوده که تأثیر بسیاری در پیشگیری از بروز سرقت دارد. این چشمی‌ها بسیار مفید بوده و دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که شما می‌توانید با کمی تحقیق، یکی از بهترین نوع آن را پیدا کرده و با خریداری از اموال و دارایی‌های خود مراقبت کنید.

انواع چشمی دزدگیر اماکن دارای مزیت و ویژگی‌های خاصی هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای محفوظ نگه داشتن اموالتان کمک بگیرید. چشمی دزدگیر یک مزیت دلبخواهی نیست بلکه جزو الزامات بوده و شما باید بتوانید با نصب آن روی دزدگیر خود از بروز هر سرقت و مشکلی پیشگیری به عمل آورید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم که اطلاعات مفیدی در مورد چشمی دزدگیر اماکن در اختیارتان گذاشته باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *