دزدگیر

آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟

آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟

آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟

این سوالی است که بسیاری از افراد پس از تحویل خودروهای صفر کیلومتر از کارخانه دارند. از طرفی همه می دانیم که دزدگیرها در حفظ ایمنی خودروها دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و اگر دزدگیرها نباشند سارقان برای سرقت خودرو کار بسیار ساده تری را دارند اما دزدگیرها می توانند در روند سرقت خودرو اختلال ایجاد کنند و دست کم شانس افراد را برای حفاظت از خودرویی که خریداری کرده اند تا اندازه زیادی افزایش دهند. برای خودروهای کارکرده نصب دزدگیر هیچ وقت این سوال را به همراه ندارد اما خودروهایی که صفر کیلومتر هستند و از مزیت گارانتی برخوردار می باشند همیشه با این سوال مواجه هستند که اگر سیستم دزدگیر را بر روی خودرو نصب کنند باید دیگر قید خدمات گارانتی خودرو خود را بزنند یا اینکه راهی برای عدم ابطال گارانتی خودرو می تواند برای آنها وجود داشته باشد.

آیا نصب دزدگیر گارانتی سایپا را باطل می کند؟

آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟

برای پاسخ به این سوال که آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟ باید به این نکته اشاره کنیم که هرگونه دستکاری در سیستم های اصلی خودرو مانند سیم کشی خودروف موجب می شود که خودرو از حالت گارانتی خارج شود. پس پاسخ به سوال آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند مثبت است و باید بدانید که چنین چیزی وجود دارد. دلیل اصلی آن هم این است که وقتی دزدگیر خودرو نصب می شود در سیم کشی فابریک خودرو تغییراتی به وجود می آید که لزوما این تغییرات نه منفی هستند و نه مثبت اما سیستم اصلی و فابریک شرکت را بر هم می زند به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکلی شرکت های ارائه دهنده خودرو عواقب آن را بر عهده خریداری می دانند که اقدام به دستکاری در سیستم خودرو کرده و تغییراتی را به وجود آورده است.

چرا نصب دزدگیر می تواند گارانتی را باطل کند؟

چرا نصب دزدگیر می تواند گارانتی را باطل کند؟

در پاسخ به این سوال که آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟ گفتیم بله نصب دزدگیر می تواند موجب ابطال گارانتی خودرو شود اما دلیل آن چیست؟ وقتی شما به هر دلیلی به سیستم اصلی خودرو خود دست بزنید و تغییراتی را در آن ایجاد کنید دیگر شرکت تولید کننده مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد. به همین دلیل گارانتی شما باطل می شود. در شرایط ابطال گارانتی خودرو موارد مختلفی ذکر شده است که یکی از این موارد دست بردن در سیستم فابریک و ثابت سیم کشی خودرو می باشد.

به همین دلیل باید بدانید که این سوال تنها مربوط به دزدگیر خودرو نمی باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هر دلیلی اگر شما در سیستم سیم کشی خودرو خود دست ببرید گارانتی شما باطل می شود. یعنی اگر بخواهید ردیاب خودرو هم بر روی خودرو خود نصب کنید سیم کشی خودرو شما با تغییراتی روبرو می شود که می تواند منجر به باطل شدن گارانتی شما شود. شاید این موارد تا به این بخش شما را بسیار نگران کرده باشد، آیا هیچ راهی برا نصب دزدگیر بر روی خودروهای صفر کیلومتر بدون ابطال گارانتی وجود ندارد؟

آیا می شود بدون ابطال گارانتی خودرو دزدگیر نصب کرد؟

ما در بخش قبلی به این سوال که آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟ پاسخ دادیم و همین پاسخ موجب نگرانی بسیاری از افرادی شده است که خودرو صفر خریداری کرده و یا می خواهند خریداری کنند به همین دلیل باید به سوال دیگری هم پاسخ دهیم تا نگرانی ها برطرف شود، آیا راهی وجود دارد که بتوانیم دزدگیر خودرو را بر روی خودروهای صفر کیلومتر نصب کنیم بدون اینکه گارانتی خودرو ما باطل شود و مشکلی برای به وجود آید؟

برای این کار به صورت کلی دو راه حل اساسی و اصلی وجود دارد. اولین راه حل این است که برای نصب دزدگیر به سراغ نمایندگی های مجاز خودرویی که خریداری کرده اید بروید. اگر در نمایندگی ها خود افراد متخصص دزدگیر را بر روی خودرو شما نصب کنند دیگر نگران ابطال گارانتی نمی باشید چرا که سیم کشی یا دچار تغییر نشده است و یا اگر این اتفاق افتاده باشد توسط خود نمایندگان مجاز و رسمی شرکت های خودرو سازی انجام شده است و نمی تواند برای شما خطری را به همراه داشته باشد و موجب این شود که گارانتی شما باطل شود.

اما برای عدم ابطال گارانتی در زمان ابطال خودرو راه دیگری هم وجود دارد. در پاسخ به این سوال که آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند گفتیم به این علت که سیم کشی خودرو با اختلال روبرو شده و دچار تغییر میشود گارانتی باطل می شود حالا اگر به گونه ای دزدگیر نصب شود که هیچ تغییری در سیم کشی خودرو به وجود نیاید دیگر گارانتی باطل نمی شود. سوال بعدی که به آن خواهیم پرداخت این است که آیا راهی وجود دارد که بدون تغییر در سیم کشی خودرو بتوانیم دزدگیر را در جایی غیر از نمایندگی نصب کنیم؟

آیا می شود بدون تغییر در سیم کشی خودرو دزدگیر را نصب کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله چنین راهی وجود دارد و اگر شما به نمایندگی ها بروید هم معمولا نمایندگی ها بدون اینکه دستی در سیم کشی خودرو شما ببرند دزدگیر خودرو شما را نصب می کنند. یک راه ساده وجود دارد که می تواند موجب شود شما بدون دست بردن در سیم کشی خودرو خود، بتوانید دزدگیر را نصب کنید. اگر شما از سوکت فابریک برای نصب دزدگیر و یا ردیاب در خودرو خود استفاده کنید هیچ اختلالی در سیم کشی خودرو شما به وجود نمی آید.

نکته مهمی که باید در این بخش به شما یادآور شویم این است که استفاده از سوکت فابریک باید با دقت کافی صورت بگیرد. سوکت فابریک هر خودرویی با خودرو دیگر متفاوت است به همین دلیل شما برای افزایش اطمینان باید سوکت فابریک خودرو خود را از قبل تهیه کنید و به کسی که دزدگیر را نصب میکند تاکید کنید که حتما از سوکت فابریکی که تهیه کرده اید استفاده کند تا سیم کشی دچار تغییر نشده و گارانتی خودرو شما به هیچ وجه با مشکل ابطال روبرو نشود.

سوکت فابریک خودرو چیست و چه عملکردی دارد؟

سوکت فابریک خودرو چیست و چه عملکردی دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند گفتیم بله در صورت نصب دزدگیر به دلیل دستکاری در سیم کشی گارانتی خودرو باطل می شود و در پاسخ به این سوال که آیا راهی برای نصب دزدگیر بدون باطل شدن گارانتی وجود دارد هم گفتیم بله دو راه کلی وجود دارد یکی رفتن به نمایندگی ها و دیگری استفاده از سوکت فابریک برای عدم ایجاد اختلال و یا دستکاری در سیم کشی خودرو اما سوکت فابریک چیست و چه عملکردی دارد را در این بخش بررسی خواهیم کرد.

سوکت فابریک خودرو که برای هر خودرویی با خودرو دیگر متفاوت است مانند یک پل رابط عمل می کند که محل قرار گیری آن بین مدار دزدگیر و سیم کشی خودرو می باشد. به این ترتیب این دو بخش را بدون اختلال در سیم کشی خودرو به یکدیگر متصل می کند تا مانع از باطل شدن گارانتی در زمان نصب دزدگیر شود چرا که در این شرایط کسی که دزدگیر را نصب میکند دیگری نیازی ندارد که به سیم کشی خودرو دست ببرد و اتصال را از آن طریق انجام دهد و راهی ساده تر و مطمئن تر در پیش دارد.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم نوع سوکت فابریکی است که شما برای نصب دزدگیر مورد استفاده قرار می دهید. در بازار سوکت های فابریک متفاوتی وجود دارد اما نکته مهم این است که شما باید از سوکتی استفاده کنید با خودرو شما دارای سازگاری باشد در غیر این صورت یا در نصب و یا بعد از نصب در استفاده از دزدگیر و یا در استفاده از گارانتی به مشکل میخوریم. به همین دلیل باید سعی کنید که حتما از سکوت فابریک مخصوص به خودرو خود استفاده کنید.

 

شرایط ابطال گارانتی خودرو

همانطور که گفتیم هر گونه دخالت و دست بردن در سیم کشی خودرو می تواند موجب شود که گارانتی خودرو شما باطل شود و این تنها مختص به نصب دزدگیر نمی باشد. اگر به هر دلیل دیگری هم این کار را انجام دهید باز هم گارانتی خودرو شما باطل می شود. یکی دیگر از مواردی که می تواند برای خودرو شما امنیت بالایی را ایجاد کند این است که از ردیاب برای امنیت خودرو خود استفاده کنید اما باید بدانید که نصب ردیاب هم می تواند گارانتی خودرو شما را باطل کند به همین دلیل در این بخش سه راه برای نصب ردیاب بدون ابطال گارانتی را خواهیم گفت.

نصب ردیاب خودرو بدون ابطال گارانتی

سه راه برای شما وجود دارد که ردیاب خودرو خود را بدون ابطال گارانتی نصب کنید. راه اول و ایمن ترین راه برای شما این است که به سراغ نمایندگی ها بروید و از آنها بخواهید که فرایند نصب ردیاب را انجام دهند. مانند دزدگیر که شما می توانید به نمایندگی ها ببرید و نصب کنید و دیگر نگران باطل شدن گارانتی خودرو صفر کیلومتر خود نباشید. این راه مطمئن ترین و ایمن ترین راه برای شما می باشد که ما در درجه اول به شما توصیه می کنیم.

روش دوم برای نصب ردیاب بدون ابطال گارانتی مانند نصب دزدگیر بدون ابطال گارانتی استفاده از سوکت فابریک می باشد. اگر شما برای نصب ردیاب سوکت فابریک استفاده کنید این سوکت بین مدار دزدگیر و سیستم سیم کشی خودرو شما مانند یک پل ارتباطی قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست نصاب دزدگیر برای نصب دزدگیر و یا ردیاب سیستم سیم کشی خودرو شما را دستکاری کند به همین دلیل دومین روشی که به شما برای نصب ردیاب توصیه می کنیم استفاده از سوکت فابریک با در نظر گرفتن شرایط استاندارد سوکت های سازگار با خودرو شما می باشد.

اما روش دیگری هم وجود دارد که می تواند به شما در نصب ردیاب بدون ابطال گارانتی کمک کند. هرچند ما این روش را به شما توصیه نمی کنیم و بیشتر از شما میخواهیم از دو روش اول برای این کار بهره ببرید اما به هر حال به رسم صداقت در مشاوره به شما این موضوع را خواهیم گفت. شما می توانید ردیاب را بر روی خودرو خود نصب کنید اما رله آن را نصب نکنید تا زمانی که گارانتی خودرو شما به پایان برسد و بعد برای نصب رله اقدام کنید این کار موجب ابطال گارانتی شما نمی شود.

مزایای استفاده از سوکت فابریک

اگر توجه کرده باشید ما در این مطلب بیشتر بر روی استفاده از سوکت فابریک برای نصب دزدگیر و ردیاب اشاره کرده ایم اما استفاده از این سوکت دارای چه مزیت هایی می باشد. مهمترین مزیت استفاده از این سوکت ها این است که شما با انجام این کار دیگر نگران ابطال گارانتی خودرو خود نمی باشید اما این تنها مزیت استفاده از سوکت ههای فابریک نیست، سوکت فابریک مزایایی دارد که موجب می شود که شما برای نصب دزدگیر روی خودروهایی که گارانتی هم ندارند از آنها استفاده کنید، برخی از مهمترین مزایای استفاده از سوکت های فابریک عبارت اند از:

  • عدم ابطال گارانتی خودرو به دلیل اینکه به عنوان یک پل ارتباطی بین مدار دزدگیر و سیستم سیم کشی خودرو عمل می کند.
  • آسان تر کردن شرایط نصب در نتیجه ارزان تر شدن اجرت نصب دزدگیر برای شما چرا که دیگر نصاب نیازی به فرایند پیچیده برای نصب ندارد.
  • سریع تر شدن زمان نصب دزدگیر که می تواند هم برای شما و هم برای نصاب مزیت قابل توجهی باشد.
  • عدم ایجاد اختلال در سیستم سیم کشی خودرو و حفظ شرایط فابریک بودن سیم کشی خودروهای صفر و کارکرده و عدم بروز اختلالات برقی در خودرو

 

نکته: توجه داشته باشید که حتی اگر از سوکت فابریک برای نصب دزدگیر با هدف عدم ابطال گارانتی استفاده کنید باز هم این امکان وجود دارد که شما دچار مشکلاتی در سیستم برقی خودرو شوید. چرا که نحوه نصب در دزدگیرها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. از همین رو توصیه می کنیم برای نصب دزدگیر چه برای خودروهای صفر و چه برای خودروهای کارکرده به سراغ افرادی که در این زمینه مهارت و سابقه مشخصی دارند بروید و از سپردن کار به افرادی که حرفه ای نیستن خودداری کنید. عدم رعایت نکات فنی و ظریف در هنگام نصب دزدگیر می تواند موجب اختلال در فرایند کاری دزدگیر شما شود و یکسره شدن دزدگیر و یا برق دزدی می تواند وچکترین آسیب هایی باشد که این کار برای شما به همراه دارد.

مزایای استفاده از سوکت فابریک

سخن پایانی

آیا نصب دزدگیر گارانتی را باطل می کند؟ در پاسخ به این سوال گفتیم به علت اختلال و یا دستکاری در سیستم برق خودرو و سیم کشی های خودرو نصب دزدگیر می تواند منجر به ابطال گارانتی شود اما شما می توانید با سپردن نصب به نمایندگی ها و یا استفاده از سوکت فابریک خودرو در زمان نصب مانع از ابطال گارانتی خودرو خود شوید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *