حریق

شرکت اطفا حریق

شرکت اطفا حریق

شرکت اطفا حریق

شرکت اطفا حریق شرکتی می باشد که انواع تجهیزات هوشمند و اتوماتیک اعلام و اطفا حریق را در اختیار مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و کارخانه های صنعتی قرار می دهد. در ایران شرکت های متعددی هستند  که هر یک در این رابطه کار می کنند و دستگاه و سیستم های مختلفی را با کیفیت های مختلف و قیمت های مختلف به شما ارائه می دهند. نکته مهم در این رابطه این است که شما باید شرکت هایی را انتخاب کنید و از آنها خرید خود را انجام دهید که شناخته شده و در این زمینه دارای اعتبار کافی باشند.

 

اطفا حریق چه اهمیتی دارد؟

شرکت اطفا حریق

در ابتدا و پیش از بررسی شرکت اطفا حریق در ایران و ارائه لیست مجموعه ای از شرکت های معتبر قصد داریم در این بخش به شما در مورد اهمیت اطفا حریق بگوییم. به صورت کلی یکی از خطراتی که همیشه می تواند جان و مال انسان ها را به صورت جدی تهدید کند آتش سوزی هایی می باشد که به دلایل مختلفی می تواند به وجود آمده و نابودی ها و خسارات زیادی را بر جای بگذارید. این حادثه از آن دست حوادثی می باشد که همیشه با پیشگیری خنثی نمی شود.

شرکت اطفا حریق به شما در این خصوص کمک می کند که شما با اصول پیشگیری از آتش سوزی آشنا شوید. به این ترتیب شما احتمال وقوع آتش سوزی را می توانید به اندازه قابل توجهی کاهش دهید و شاید به کمک همین راهنمایی های صورت گرفته دیگر شاهد آتش سوزی نباشید. اما باید بدانید که با این وجود احتمال دارد که به هر حال آتش سوزی رخ دهد و شما مجبور به خاموش سازی و مهار آتش شوید و به شرکت های اطفا حریق نیاز داشته باشید. به همین دلیل شما باید بدانید که در صورت بروز آتش سوزی باید در سریع ترین زمان ممکن، با بهترین و مناسب ترین تجهیزات ممکن برای خاموش کردن و مهار آتش به وجود آمده اقدام کنید.

توجه داشته باشید که آتش سوزی ابعاد گسترده و انواع گسترده ای دارد، اگر شما با شرکت اطفا حریق در ارتباط نباشید و بهترین سیستم های موجود را به کار نگرفته باشد، در صورت وقوع آتش سوزی و عدم توانایی در مهار آن، باید شاهد این باشید که آتش سوزی جان و مال بسیاری از انسان ها را با خطر جدی تهدید کرده و به صورت کلی نابود کند. از همین رو شما باید بتوانید آتش را مهار کنید تا به این وسیله مانع از این شوید که آتش خسارت های جانی و مالی بیشتری را وارد کند، اهمیت اطفا حریق هم در همین مسئله می باشد.

 

اطفا حریق به چه روش هایی انجام می شود؟

برای درک بهتر این سوال در این مبحث باید به شما بگوییم که شرکت اطفا حریق می تواند به شما کمک کند که در انواع روش های اطفا حریق بتوانید موفق باشید. به همین دلیل ابتدا باید بدانید که اطفا حریق به چه روش هایی صورت می گیرد. روش های اطفا حریق و خدماتی که شرکت های اطفا حریق ارائه می دهند به صورت کلی ما دو روش را به عنوان انواع روش های اطفا حریق سراغ داریم که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را نیز دارد که ما در ادامه این دو روش را به صورت فهرستی به شما معرفی کرده و سپس هر یک را به صورت مجزا برای شما شرح خواهیم داد. دو روش اصلی برای مهار و خاموش سازی آتش ها به صورت کلی عبارت اند از:

  • تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق دستی
  • تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق اتوماتیک و هوشمند

 

شرکت اطفا حریق

مثلث آتش به چه معنا می باشد؟

شرکت اطفا حریق به صورت کلی تجهیزاتی را به شما ارائه می دهد که شما به واسطه این تجهیزات می توانید اقداماتی را برای مهار و خاموش سازی آتش به کار برده و مثلث آتش را خنثی کنید. به همین دلیل لازم می دانیم که این اقدامات را که در راستای خاموش سازی بر اساس مثلث آتش می باشد به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن یادآور می شویم که مثلث آتش به سه مورد بسیار مهم گفته می شود که وجود آنها موجب آتش سوزی و جلوگیری و برطرف کردن هر یک از آنها موجب می شود آتش سوزی خاموش شود. تلاش برای خاموش سازی آتش باید بر اساس سه اصل اساسی صورت بگیرد که این سه اصل عبارت اند از:

 

اکسیژن یکی از موارد مورد نیاز برای احتراق

شرکت اطفا حریق به شما تجهیزاتی را ارائه می دهد که در برخی از این تجهیزات مواد خاموش کننده ای قرار دارند که به شما کمک می کنند اکسیژن موجود در محیط آتش سوزی را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید تا احتراق را متوقف کنید. آتش برای اینکه بتواند زبانه بکشد و شعله ور باقی بماند و بسوزد و بسوزاند به اکسیژن نیاز دارد. بنابراین اگر شما بتوانید با استفاده از اقداماتی این اکسیژن را در محیط به اندازه قابل توجهی کاهش دهید می توانید شاهد این باشید که آتش یکی از مثلث های مورد نیاز برای حیات خود را از دست داده و خاموش می شود.

تجهیزاتی که شرکت اطفا حریق به شما ارائه می دهد اکسیژن محیط را به صفر نمی رساند و البته نیازی هم به این کار برای شما وجود ندارد. شما باید این را بدانید که به صورت معمول اکسیژن محیط معمولا بیست و یک درصد می باشد. این موضوع موجب می شود که آتش برای ادامه حیات خود شرایط خوبی داشته باشد. از همین رو شما برای خاموش سازی و مهار چنین آتشی نیاز دارید اکسیژن محیط را کاهش دهید تا به زیر پانزده درصد برسد. این کار می تواند به شما در مهار و خاموش سازی آتش کمک زیادی می کند و در نهایت منجر به کنترل خسارت می شود.

 

حرارت موجود در محیط را کنترل کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند موجب بروز آتش سوزی شود و یا گسترش آتش سوزی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد دمای زیاد در محیط می باشد. به همین دلیل شرکت اطفا حریق به شما تجهیزاتی را ارائه می دهد که این تجهیزات در برخی از موارد دارای موادی هستند که این مواد موجب می شود دمای محیط کاهش پیدا کند. هر چه دمای محیط کمتر باشد به طبع ما شاهد این هستیم که آتش امکان گسترش پیدا نمی کند. اما اگر دما افزایش پیدا کند آتش سوزی می تواند به راحتی گسترش پیدا کند و به بقای خود ادامه دهد و در نهایت خسارت های جانی و مالی بیشتری را به همراه داشته باشد و مهار آن برای شما سخت تر و پیچیده تر شود.

با توجه به این موارد یک شرکت اطفا حریق به شما کمک می کند که شما بتوانید آتش به وجود آمده را به خوبی و با کمک کاهش میزان دمای محیط متوقف کنید. توجه داشته باشید که این مورد یکی از اضلاع مثلث آتش می باشد. این امر در برخی از موارد و آتش سوزی ها شاید برای شما ساده تر از کاهش اکسیژن باشد و در برخی از آتش سوزی ها هم شاید برای شما ممکن نباشد. از همین رو باید بر اساس شرایطی که در محیط وجود دارد یک روش کاربردی و موثر را برای خاموش سازی آتش انتخاب کنید. همانطور که میدانید احتراق به سه ضلع نیاز دارد که در ادامه به بررسی مورد سوم خواهیم پرداخت.

 

سوخت قابل اشتعال را از محیط دور کنید

یکی دیگر از مواردی که تجهیزات قابل ارائه در شرکت اطفا حریق به آن مجهز می باشند تلاش برای جلوگیری از این است که سوخت مشتعل شود. همانطور که میدانید آتش برای اینکه شکل بگیرد و گسترش پیدا کند به سه ضلع نیاز دارد، اکسیژن، حرارت بالا و در نهایت به مواد قابل اشتعال. که این مواد می توانند سوخت های نفتی باشند و یا اینکه اجسام و اشیا قابل اشتعال و یا گازها و فلزات قابل اشتعال باشند. یکی از اقدامات مهمی که شما باید در زمینه مهار آتش داشته باشید این است که سعی کنید به واسطه اقداماتی کاربردی مواد قابل اشتعال را از محیط دور کنید.

 

شرکت اعلام و اطفا حریق

شرکت اطفا حریق شرکتی می باشد که به شما تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با آتش سوزی را ارائه می دهند. شما باید بتوانید از این شرکت ها سیستم های مورد نیاز برای اطفا و اعلام حریق را تهیه کنید و بر اساس کمک هایی که این تجهیزات به شما می کنند می توانید آتش سوزی را به اندازه قابل توجهی مهار کنید تا مانع شوید آتش سوزی گسترش پیدا کند. از همین رو باید نسبت به اطفا حریق و همچنین اعلام حریق اطلاعات خود را تکمیل کنید. در ابتدا اجازه دهید در خصوص اعلام حریق به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم.

یک شرکت اطفا حریق ارائه دهنده سیستم های اطفا حریق هم می باشد. این سیستم ها عملکردی متفاوت با سیستم های اطفا حریق دارند به همین دلیل شما باید به خوبی با عملکرد این دو سیستم آشنا شوید. ما در این بخش به شما در این خصوص توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.. باید به شما بگوییم سیستم های اعلام حریق دارای مکانیزم دقیقی هستند که بر اساس تعریف های انجام شده آتش سوزی را شناسایی می کنند و از طریق آژیر و فلاشر های که در آنها تعبیه شده است وقوع حریق را اعلام می کنند. به طور کلی این سیستم ها مجموعه ای از تجهیزات هستند. مهم ترین تجهیزاتی که این سیستم ها دارند و به واسطه ها وقوع آتش سوزی شناسایی می شود عبارت اند از :

  • سیستم دتکتور دود
  • سیستم دتکتور حرارت
  • بخش دتکتور شعله
  • سیستم دتکتور گاز

توجه داشته باشید که شرکت اطفا حریق به شما سیستم هایی را ارائه می دهد که این سیستم ها بتوانند به خوبی هر دو قابلیت اطفا و اعلام را به صورت همزمان داشته باشند. به این به این معنا است که در یک سیستم اعلام حریق و اطفا حریق این امکان برای شما وجود دارد که هر دو قابلیت را به صورت همزمان داشته باشید همچنین امکان دارد که سیستم شما فقط اعلام حریق باشد و عملیات اطفا به کک آن صورت نگیرد. توجه داشته باشید که بر اساس سنسورهایی که در بخش قبل معرفی کردیم باید بگوییم که به واسطه این سنسور های حرارتی سیستم اعلام حریق، وقوع آتش سوزی را بر اساس معیار هایی مانند وجود دود، وجود حرارت بیش از اندازه استاندارد تعریف شده، وجود سنسور های تشخیص شعله و حتی گاز شناسایی می کند و در نهایت به ما هشدار می دهند.

 

معرفی لوتوس آریا شرکت ارائه دهنده انواع تجهیزات اطفا حریق

لوتوس آریا شرکت اطفا حریق در تهران می باشد. این شرکت خدمات و تجهیزاتی را در اختیار شما قرار می دهد که شما به واسطه آنها می توانید به خوبی برای مقابل با آتش سوزی خود را مجهز کنید. توجه داشته باشید که در برخی از موارد شما به تجهیزات دستی و در برخی از موارد شما به تجهیزات هوشمند نیاز دارید. به همین دلیل این شرکت تمامی انواع تجهیزات را در اختیار شما قرار داده و شما می توانید به راحتی هر یک از این تجهیزات را که نیاز دارید از لوتوس آریا تهیه کنید. اما نکته قابل توجه این است که ما در لوتوس آریا به شما مشاوره ای رایگان در خصوص انتخاب بهترین نوع تجهیزات را ارائه خواهیم داد. شما به کمک این مشاوره ها می توانید از سیستمی که خریداری می کنید مطمئن شوید و با خیالی آسوده از این تجهیزات در مجموعه خود استفاده کنید و از آنها بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره های رایگان کافی است از طریق شماره های موجود در این وب سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

سخن پایانی

شرکت اطفا حریق لوتوس آریا یکی از شرکت های ارائه دهنده انواع تجهیزات اعلام و اطفا حریق در تهران می باشد که محصولات خود را به صورت گسترده ای به سراسر ایران ارسال می کند. از همین رو شما می توانید به راحتی برای همکاری با این شرکت اقدام کنید. نکته مهم بعدی مشاوره هایی می باشد که در این مجموعه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا شما بتوانید بهترین عملکرد ممکن را در زمینه خرید تجهیزات مورد نیاز خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *