حضور و غیاب

حضور و غیاب تحت وب

حضور و غیاب تحت وب

حضور و غیاب تحت وب

حضور و غیاب تحت وب از جمله روش‌های حضور و غیاب آنلاین بوده که دارای عملکرد بسیار خوبی است. این نوع حضور و غیاب به صورت دستی و نرم افزاری انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که روش دستی در زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت و حال با پیشرفت جامعه و تکنولوژی دیگر به ندرت قابل استفاده است. ولی در عوض امروزه روش نرم افزاری در ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن برای حضور و غیاب تحت وب پرسنل استفاده می‌نمایند.

باید بدانید که هر اداراه و سازمانی به دنبال استفاده از بهترین تکنولوژی و دستگاه‌ها است و به همین سبب امروزه این نوع حضور و غیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه به مطالب بیشتری درمورد حضور و غیاب تحت وب می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

حضور و غیاب تحت وب چه مزیت هایی دارد؟

حضور و غیاب تحت وب

حضور و غیاب تحت وب نیز یکی دیگر از نوع‌های حضور و غیاب است. این نوع حضور و غیاب سیستمی است که به صورت سریع می‌تواند حضور و غیاب افراد را در طی چندین دقیقه انجام دهد. حضور و غیاب تحت وب سیستم هوشمندی است که مزایای بسیاری دارد. این مزیت‌ها سبب شده‌اند تا این مدل حضور و غیاب رواج یافته و به مشهوریت بسیاری دست یابد. در ادامه به معرفی مزیت‌ها و ویژگی‌های حضور و غیاب تحت وب می‌پردازیم :

  • غیر ممکن بودن بروز هرگونه تغلب و خطایی
  • ثبت اطلاعات پرسنل به صورت دقیق
  • امکان تعریف انواع مرخصی (ساعتی، روزانه)
  • برخورداری از دو مدل تقویم شمسی ، میلادی
  • برخورداری از میزان نظم بیشتر
  • مورد اطمینان مدیران و پرسنل سازمان‌ها
  • امکان تعریف کردن دو نوع شیفت
  • محاسبه میزان ساعات کاری هر فرد در ماهانه
  • و…

 

حضور و غیاب تحت وب

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب چیست؟

یکی از بهترین انواع نرم افزارهای حضور و غیاب، نرم افزار حضور و غیاب تحت وب است که امکانات بسیاری دارد. این نرم افزار ، برنامه‌ای است که افراد شاغل برای اینکه بتوانند از آن استفاده کنند به یک ارتباط شبکه‌ای و یک مرورگر اینترنتی همانند فایر فاکس ، گوگل کروم و… نیاز دارند. این نوع حضور و غیاب به اینترنت نیازی ندارد و باید بدانید که نکته مهم حضور و غیاب تحت وب اینجاست که بدون اتصال به اینترنت نیز وصل شده و کار خواهد کرد.

در واقع می‌توان از این نوع حضور و غیاب به صورت دورکاری نیز استفاده کرد و هر پرسنلی به راحتی می‌تواند در منزل خود یا هر جای دیگری به انجام کارهایش مشغول شده و در همین حین حضور و غیاب خود را نیز از این طریق انجام دهند.

این نرم افزار با امکانات و قابلیت‌های خود توانسته تا شرایط دورکاری را برای افراد شاغل فراهم کند. شرایط دورکاری به این صورت است که در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایلی تعطیلی اجباری پیش بیاید که کار افراد عقب بیفتد. به این منظور کارکنان می‌توانند با استفاده از این نوع نرم افزارها در هر مکانی به انجام امور خود بپردازند و بتوانند تا ساعات کاری و اضافه کاری خود را از طریق برنامه به ثبت رسانند. دورکاری جزو یکی از بهترین مزیت‌هایی است که در اختیار برخی از سازمان‌ها و پرسنلش قرار می‌گیرد که احتمال دارد در شرایط خاصی اعم از آلودگی هوا و… پیش بیاید.

 

انواع نرم افزارهای حضور و غیاب تحت وب

نرم افزارهای حضور و غیاب تحت وب آنلاین دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که هر کدام از آن‌ها دارای مزیت و نوع کاربرد مختلفی هستند. مدیران می‌توانند از هر یک از این نرم افزارها برای سازمان یا اداره خود استفاده کرده و به این وسیله حضور و غیاب کارمندان خود را کنترل و مدیریت کنید. انواع این نرم افزارها را می‌توان به 3 گروه کلی دسته بندی کرد که این 3 دسته عبارتند از:

  • نرم افزار حضور و غیاب ابری
  • نرم افزار حضور و غیاب مختص سیستم اندروید
  • نرم افزارد حضور و غیاب مختص سیستم آیفون یا ios

 

نحوه کار با نرم افزار حضور و غیاب تحت وب به چه صورتی است؟

نحوه کار این نرم افزار به این شکل است که سازمان یا اداره مربوطه موظف است تا نرم افزار تحت وب را در اختیار پرسنل خود قرار دهد که از این طریق افراد بتوانند در مواقع خاص از هر مکانی امور خود را انجام دهند. نرم افزار کار مدیران را نیز راحت کرده و به آن‌ها این امکان را داده که بتوانند از هر جا و در هر زمانی به اطلاعات پرسنل خود دسترسی داشته و نسبت به چک کردن آن‌ها اقدام کنند.

در واقع می‌توان گفت که استفاده از این نرم افزار به نفع کارمندان بوده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از هر جایی با ورود به محیط نرم افزار بتوانند به انجام امور خود پرداخته و میزان حضور و غیاب و ساعات کاری و همچنین اضافه کاری‌های خود را ثبت کرده و در انتهای ماه نسبت به دریافت حقوق خود اقدام کنند.

توجه داشته باشید که این مدل نرم افزار نیازی به نصب کردن ندارد ، بلکه باید از طریق مرورگرهای اینترنتی اقدام به انجام امور خود کنید. برای مثال گوگل کروم یکی از مرورگرهای پرکاربردی است که امروزه مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد که شما می‌توانید درصورت استفاده از آن حضور و غیاب خود را از طریق آن به ثبت رسانید.

حضور و غیاب گوگل کروم به شما این امکان را می‌دهد تا از هر مکانی نسبت به انجام دادن کارهای خود اقدام کرده و همچنین بتوانید حضور و غیاب خود را انجام دهید. انجام حضور و غیاب گوگل کروم بسیار راحت بوده و به آسانی خواهید توانست حضور و غیاب تحت وب خود را انجام دهید.

 

حضور و غیاب تحت وب

نرم افزارهای تحت وب چه مزیت هایی دارند؟

حضور و غیاب تحت وب بسیار مهم بوده و هر کارمندی موظف است تا نسبت به انجام حضور و غیاب تحت وب خود اقدام کند. نرم افزارهای حضور و غیاب تحت وب می‌توانند مزیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهند. البته باید بدانید که نرم افزارهای تحت وب از همان ابتدای ورود خود به بازار توانستند نظر افراد بسیاری را جلب کنند و تا همین الان نیز میزان استفاده زیادی داشته‌اند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای نرم افزارهای تحت وب می‌پردازیم :

  • می‌توان به هر فردی با هر سمتی میزان دسترسی‌های مختلفی داد.
  • از این نرم افزار می‌توان در هر مکان و هر زمانی استفاده کرد و امور خود را انجام داد.
  • نحوه کار راحت و بدون هیچ گونه سختی است.
  • با استفاده از آن می‌توان زمان‌های حضور و غیاب خود را به صورت دقیق و بدون خطایی ثبت کرد.
  • دارای میزان امنیت ، دقت و سرعت بالایی است.
  • این نرم افزار هیچ گونه فضایی از تلفن همراه یا سیستم رایانه‌ای شما نمی‌گیرد و بلکه برای استفاده از آن‌ باید مرورگرهایی را به کار بگیرید.
  • امکان ذخیره گزارش‌های بسیاری در نرم افزار وجود دارد.

 

معرفی چند مدل نرم افزار تحت وب

نرم افزارهای بسیاری توسط برنامه نویسان کدنویسی و طراحی شده است که دارای ویژگی و امکانات بسیاری هستند. باید بدانید که حضور و غیاب گوگل کروم می‌تواند به شما این امکان را بدهد که از هر جایی امور و حتی حضور و غیاب تحت وب خود را انجام دهید.

نرم افزارهای تحت وب به شکلی طراحی شده‌اند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به محیط کار ندارید حتی می‌توانید از منزل خود با استفاده از آن کار کرده و حضور و غیاب خود را ثبت کنید. نرم افزارهای تحت وب به شکل ذیل هستند :

  • نرم افزار تحت وب PWKaraWeb
  • نرم افزار تحت وب پالیز افزار
  • سیستم تحت وب ماداکتو
  • نرم افزار تحت وب ویسمن

 

سخن پایانی

حضور و غیاب در محل کار از جمله مسائل حائز اهمیتی است که هم دولت و هم افراد جامعه به آن اهمیت بسیاری می‌دهند. در واقع باید بدانید که یکی از مهم‌ترین دغدغه و مسائلی که مدیران مورد بحث قرار می‌دهند، مدیریت و کنترل ورود و خروج کارمندان خود است. استفاده از یک نرم افزار تحت وب می‌تواند کمک بسزایی به هر اداره و سازمانی بکند و به این وسیله میزان نظم محیط کاری را افزایش دهد.

نرم افزار حضور و غیاب می‌تواند مطالب دقیقی از اطلاعات و میزان کار پرسنل محیط کاری در اختیار مدیران قرار دهد. به همین منظور اکثریت مدیران به سمت این نوع نرم افزار جذب شده و برای حضور و غیاب پرسنل خود از آن استفاده می‌کنند.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی راجع به حضور و غیاب تحت وب در اختیارتان گذاشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *