حضور و غیاب

حضور و غیاب انلاین

حضور و غیاب انلاین

حضور و غیاب آنلاین

حضور و غیاب آنلاین از بهمن ماه سال  ۹۸ با همه گیر شدن بیماری کرونا، بسیار مورد توجه سازمان‌ها (ادارات، مدارس و شرکت‌ها) قرار گرفت. استفاده از نرم افزار‌ها و سامانه‌ها جهت حضور و غیاب مجازی، اهمیت زیادی زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از مشاغل، به‌ صورت دورکاری انجام می‌شود.

حضور و غیاب آنلاین و استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن‌ها چندین سال است به کمک کارفرمایان به کار گرفته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به ضرورت حضور و غیاب مجازی کارکنان سازمان‌ها و انواع نرم افزار و اپلیکیشن‌های حضور و غیاب رایگان بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی بفرمایید.

 

حضور و غیاب انلاین

سیستم کنترل تردد

حضور و غیاب انلاین

اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین یکی از پر اهمیت‌ترین اجزای سیستم‌های کنترل تردد است. نرم افزارهای حضور و غیاب انواع گوناگونی دارد.

اپلیکیشن‌های حضور و غیاب را می‌توان به دستگاه کنترل تردد وصل کرد و از حضور و یا غیبت  پرسنل خود آگاه شد. این نرم افزار مزایای زیادی دارد به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را روی آن اعمال کنید؛ در ادامه بیشتر از مزایای آن خواهیم گفت.

 

تکنولوژی و حضور و غیاب آنلاین

غالبا جملاتی مانند «کارهای‌مان عقب افتاده، وقت کافی ندارم، گرفتار کارهای شرکت هستم» را از زبان بسیاری از کارمندان به مدیران سازمان‌ها شنیده اید در حالی که طبق تحقیقات ساعت کار مفید کارکنان بسیار پایین است.

پس باید به عواملی که موجب ایجاد این شرایط شده است، به عنوان مثال «فشردگی کارها در بعضی از از روزها، توزیع نامناسب کار بین کارکنان، غیبت کارکنان، عدم شایسته سالاری در استخدام کارکنان، عدم تمرکز کارکنان و رسیدگی به کارهای شخصی» توجه کرد. برای رفع چنین مشکلاتی چه باید کرد؟ راه حل این قبیل مشکلات نرم افزارهای حضور و غیاب آنلاین است.

 

سامانه حضور و غیاب آنلاین برای چه مشاغلی کاربردی است؟

سامانه حضور و غیاب آنلاین برای کسب و کارهایی که قصد دارند به راحتی و با هزینه کم ورود و خروج کارکنان خود را زیر نظر داشته باشند، راهکار مناسبی است. کارفرما به وسیله نرم افزارها می‌توانند از حضور و غیاب پرسنل خود بدون لمس دستگاه و بدون نیاز به اثر انگشت، تردد آنان را در گوشی مشاهده و ثبت کند.

اجرای قوانین هر مجموعه و ایجاد نظم و انضباط در آن، با کمک سیستم حضور و غیاب ضروری است. این روش نسبت به روش های قدیمی و ثبت دستی خطای کمتر و مزایای بیشتری دارد. 

 

دورکاری (کار در خانه) و حضور و غیاب مجازی

حضور و غیاب آنلاین به سرپرستان منابع انسانی کمک می‌کند تا دقیق در از قبل، بهره وری و نظارت دقیق و کاملی کارمندان را بررسی کنند.

دورکاری برای انجام کارها نیاز به استقلال فکری و عملی، آزادی عمل و خودمختاری دارد. البته نرم افزار حضور و غیاب مجازی به هیچ وجه مانعی برای افراد ایجاد نمی‌کند و کاملاً با رویکردهای انگیزشی هماهنگ است.

اغلب سازمان‌ها به کارکنانش اجازه کار غیر از محل کار، مثلاً در خانه را می‌دهد تا وظیفه خود را انجام دهند در این روش که به آن دور کاری گفته می‌شود. هر فرد به وسیله تلفن و اینترنت به طور مداوم در ارتباط با محله کار خود است. در عصر حاضر دورکاری یکی از اصلی ترین شیوه ها برای سازمان‌ها به شمار می‌آید.

 

نظارت بر کارمندان بین المللی

اغلب سازمان‌ها کارمندان خود را از سایر استان‌ها و دیگر کشورها برای رسیدن به اهداف تجاری خود، استخدام می‌کنند. اما چطور می‌توان فعالیت کارکنان بین المللی را به‌ صورت یکپارچه توسعه داد؟ اطلاعاتی که از حضور و غیاب آنلاین به دست می‌آید، به سازمان‌ها اجازه خواهد داد تا توسعه کارکنان را با اهداف و استراتژی سازمان هماهنگ کرده و همچنین کارمندان را تشویق به پیروی از فرآیندهای چند مرحله‌ای کند.

 

حضور و غیاب انلاین

فواید حضور و غیاب آنلاین

نرم افزارهای حضور و غیاب آنلاین با توجه به شیوه کارکرد و همچنین کاربری، هر کدام خدمات و فواید خاص خود را دارند.

  • پرسنل نسبت به ثبت و درج ورود و خروج و همچنین غیبت و مرخصی اطمینان خاطر دارند. در واقع کارمندان از اینکه که حق آن‌ها ضایع نخواهد شد، اطمینان دارند.
  • مدیران می‌توانند به صورت دائمی و کاملا رایگان روی کارمندان، نظارت کاملی داشته باشند و در نتیجه پرسنل کم کاری نخواهند کرد.
  • ثبت شیفت کاری و همچنین ویرایش آن را امکان پذیر کرده است.
  • دلیل موجه ماموریت‌ها و مرخصی‌های روزانه در آن قابل تعریف است.
  • حضور و غیاب آنلاین به صورت ۲۴ ساعته برای مدیریت مجموعه امکان گرفتن هر نوع گزارشی را کاملا رایگان فراهم خواهد کرد.
  • مزایای دیگر آن، محاسبه کارکرد پرسنل و کارکنان و مقدار دستمزد و حقوق را بسیار آسان کرده است.
  • کارکنانی که به صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستند قادر به ثبت درخواست مرخصی خود بدون نیاز به مراجعه حضوری و صورت آنلاین خواهند بود.
  • حذف خطای انسانی
  • جلوگیری از تقلب و کاهش هزینه ها به جهت محاسبه دقیق حقوق پرسنل
  • رهگیری همزمان و آنلاین پرسنل
  • دقت بالا
  • ثبت ساعت کار کارمندان

 

نرم افزار حضور و غیاب

آشنایی با انواع نرم افزارهای حضور و غیاب آنلاین می‌تواند شما را برای انتخاب مناسب‌ترین نرم افزار مورد نیاز‌تان آن هم در مدت کوتاهی یاری کند‌. در اینجا به تعدادی از نرم افزارهای حضور و غیاب و ویژگی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع مختلفی از نرم افزار‌های حضور و غیاب از جمله اندرویدی، ios، موبایلی و بسیاری دیگر وجود دارد.

 

انواع سامانه حضور و غیاب رایگان با استفاده از دستگاه

به طور کلی دو دسته نرم افزار حضور و غیاب آنلاین رایگان وجود دارد که می‌توان بر رفت و آمد کارمندان در هر مکان و زمانی نظارت داشت.

نرم افزار حضور و غیاب تحت شبکه یا وب

یکی از بهترین سیستم‌های حضور و غیاب، نرم افزار حضور و غیاب تحت شبکه وب است. این نرم افزار می‌تواند برای شما کارایی و کارکرد مناسبی داشته باشد.

نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز

نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز، نوع دیگری از برنامه حضور و غیاب رایگان است. با نصب کردن این نرم افزار روی سیستم‌های کامپیوتری و اجرا شدن آن، قادر خواهید بود که به آسانی، حرفه‌ای بودن و کارایی سیستم حضور و غیاب رایگان را به کار بگیرید.

برای استفاده از این دو نرم افزاری که معرفی شد نیاز به حضور دستگاه است. توصیه می‌شود قبل از انتخاب نرم افزار حضور و غیاب از مزایای نرم افزار حضور و غیاب آگاهی کافی را داشته باشید.

نرم افزار حضور و غیاب ابری

نرم افزار حضور و غیاب ابری یکی دیگر از نرم افزارهای حضور و غیاب رایگان به شمار می‌آید. توجه داشته باشید که این نرم افزار یکی از بهترین ایده‌ها جهت راه اندازی انواع نرم افزارها است.

نرم افزار حضور و غیاب بدون دستگاه

نرم افزار حضور و غیاب موبایلی بدون آنکه نیاز به دستگاه حضور و غیاب داشته باشد، کارایی و حضور و غیاب پرسنل را انجام می‌دهد.

نرم افزار حضور و غیاب موبایلی

نرم افزار حضور و غیاب موبایل از دیگر نرم افزارهای حضور و غیاب آنلاین است و خود به دو نوع نرم افزار حضور و غیاب اندروید و ios  تقسیم می‌شوند.

نرم افزار حضور و غیاب اندروید

کسانی که از موبایل با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند قادر هستند هر آنچه از حضور و غیاب مجازی و حرفه‌ای  انتظار دارند، بهره مند باشند.

نرم افزار حضور و غیاب ios

کاربرانی که گوشی آن‌ها از سیستم عامل ios پشتیبانی می‌کند، می‌توانند نرم افزار حضور و غیاب ios ایران نصب و پیاده سازی کنند.

برای دانلود نرم افزارهای حضور و غیاب آنلاین می‌توانید به سایت‌ سامانه فروش اپلیکیشن‌های موبایل مراجعه کنید.

مقایسه نرم افزار تحت وب و ویندوز

مزیت‌های نرم افزارهای تحت وب بیشتر از نرم افزارهای تحت ویندوز است. به طور مثال تعداد نامحدودی کاربر قادر هستند بر روی یک سرور، نرم افزار را نصب و استفاده کنند.

همچنین برای نرم افزار تحت وب برخلاف نرم افزار تحت ویندوز لازم نیست اقدام به روزرسانی کنید؛ زیرا در صورت لزوم به صورت خودکار به روزرسانی و برای تمام کاربران اعمال خواهد شد.

 

نتیجه گیری

اصول رویکرد ادراکی برای تمامی کسب و کارها به خصوص برای مشاغل دورکاری بسیار اهمیت دارد. انسان‌ها هنگام محاسبات به احتمال زیاد دچار اشتباه خواهند شد؛ حتی اگر بهترین سیستم های محاسباتی را در اختیارشان قرار دهند. با استفاده از نرم افزارهایی که طبق استانداردهای ملی برنامه ریزی شده‌اند می‌توان این اشتباهات را به حداقل رساند.

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین تا به امروز، بهترین و ارزان‌ترین ایده، برای مشکلات محاسباتی به حساب می‌آید. با نظم و به کارگیری این نرم افزار، مدیران به جای توجه به فرایند کاری روی اهداف اصلی سازمان تمرکز خواهند کرد. در این متد با توجه به اطلاعات داده شده به نرم افزار، ارزیابی عملکرد و دستمزد کارکنان به راحتی و بدون هیچ خطایی انجام پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *