حضور و غیاب

حضور و غیاب تشخیص چهره

حضور و غیاب تشخیص چهره

 حضور و غیاب تشخیص چهره

همانطور که می‌دانید حضور و غیاب در هر جایی جزو یکی از مسائل مهم و ضروری به شمار می‌رود که باید روزانه انجام شده و چک شود. این کار یکی از امور مهمی به حساب می‌آید که باید روزانه در هر محلی انجام شود. دستگاه‌های بسیاری به منظور حضور و غیاب طراحی و ساخته شده که هر کدام از آن‌ها به نوعی کاربرد دارند. باید بدانید که حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از پرطرف‌دارترین و بهترین نوع حضور و غیاب است.

این دستگاه معمولا در اکثریت سازمان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا به حال توانسته به خوبی جوابگوی نیاز ادارات و سازمان‌ها باشد. انواع حضور و غیاب تشخیص چهره دارای کاربردهای گوناگونی هستند که شما می‌توانید از آن به منظور کنترل ورود و خروج محیطتان استفاده کنید.

در ادامه به مطالب بیشتری درمورد حضور و غیاب تشخیص چهره می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

حضور و غیاب تشخیص چهره

روش‌های بسیاری به منظور ثبت ورود و خروج و حضور و غیاب افراد در محل کاری وجود دارد. یکی از روش‌های جدید و بروزی که به منظور ثبت حضور و غیبت پرسنل در محیط کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه‌های حضور و غیاب هستند. این نوع دستگاه‌ها دارای انواع مختلف و گوناگونی بوده که هر کدام از آن‌ها کاربرد و نوع عملکرد مختلفی دارند.

یکی از آن‌ها دستگاه حضور و غیاب چهره است که این دستگاه، حضور و غیاب افراد را در محیط کاری از طریق بررسی چهره آن‌ها انجام می‌دهد. این دستگاه از جمله انواع دستگاه‌های حضور و غیاب است که از طریق چهره افراد ورود و خروج آن‌ها را تشخیص خواهد داد. باید بدانید که این نوع دستگاه یکی از بروزترین و جذاب‌ترین روشی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره به پایگاه داده یا اطلاعاتی نیاز دارند که از قبل در آن‌ها ثبت شده باشد. لازم به ذکر است که استفاده از این روش به منظور حضور و غیاب پرسنل جزو یکی از مورد اعتمادترین و ایمن‌ترین روش‌هاست. چرا که هر فردی دارای یک چهره بخصوص و منحصر به خود است و به این سبب هیچ دو فردی دارای یک چهره یکسان و شبیه هم نخواهند بود.

در استفاده این دستگاه امکان هیچ گونه تقلبی وجود ندارد و نخواهد داشت. به همین منظور امروزه این نوع سیستم‌های حضور و غیاب تشخیص چهره دارای کاربرد بسیاری هستند. انواع حضور و غیاب تشخیص چهره تا به حال توانسته‌اند تا نظر افراد بسیاری را به خود جلب کنند.

 

نحوه کار دستگاه حضور و غیاب چهره

استفاده از این دستگاه راحت بوده و هیچ گونه سختی ندارد، تنها کافی است شما روزانه از طریق قرار دادن چهره خود در مقابل دستگاه اجازه ورود و خروج از محل کار را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که در ابتدای راه اندازی دستگاه باید تمامی کارکنان نسبت به ثبت کردن چهره خود در آن اقدام کنند.

در واقع آن‌ها باید چهره خود را در مقابل تصویر دستگاه قرار دهند تا از این طریق دستگاه چهره هر یک از آن‌ها را ثبت کرده و از دفعات بعدی چهره هر فرد را تشخیص دهد. مدت زمان تعریف چهره در این نوع دستگاه‌ها به مدت 10 الی 20 ثانیه طول می‌کشد که شما موظف هستید در این زمان جلوی دستگاه و تصویر بایستید.

پس از ثبت شدن تصویر افراد در صورتی که این مرحله درست انجام شده باشد، پیغام موفقیت آمیزی نشان داده خواهد شد و فرد بعدی می‌تواند نسبت به ثبت کردن چهره خود اقدام کند. در واقع می‌توان گفت که در زمان قرارگیری چهره در مقابل تصویر دستگاه، نوری بنام مادون قرمز از طریق دستگاه به چهره افراد خواهد خورد که بازتاب این نور سبب می‌شود تا چهره افراد به صورت سه بعدی ذخیره شود.

از آن پس افراد می‌توانند با قرار دادن چهره خود در مقابل دستگاه به مدت 2 الی 3 ثانیه اجازه ورود و خروج به محیط کار را دریافت کنند. نکته مهمی که راجع به تعریف چهره افراد وجود دارد این است که شما می‌توانید این کار را با استفاده از دو روش دستگاهی و نرم افزاری انجام دهید.

 

حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چه ویژگی و مزیت هایی دارد؟

حضور و غیاب تشخیص چهره نیز همانند سایر لوازم و تجهیزات دارای یک سری مزیت و ویژگی‌هایی است که این مزیت‌ها سبب شده‌اند تا دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت به سایر روش‌ها متمایز شود. انواع حضور و غیاب تشخیص چهره می‌تواند نسبت به شناسایی و تشخیص چهره هر فرد ثبت شده‌ای اقدام کند. در ادامه به معرفی مزیت و ویژگی‌های دستگاه حضور و غیاب چهره می‌پردازیم.

 

صرفه جویی کردن در زمان

این دستگاه با امکانات و قابلیت‌های بخصوصی که دارد توانسته تا پس از راه اندازی، میزان وقت کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ها بگیرد و بتواند سریع‌تر کارکنان یک محیط کاری را شناسایی کند.

 

برخورداری از گزارش های پیشرفته

این دستگاه با قابلیت و امکانات خود می‌تواند در هر ساعت و هر جایی توسط مدیر سازمان چک و بررسی شود. یکی از مزیت‌های خوب این دستگاه این است که می‌تواند گزارش‌های کاملی را در اختیار مدیر قرار دهد تا حقوق هر کارمند براساس اطلاعات دقیق ثبت شده در این دستگاه پرداخت شود.

 

جلوگیری از بروز هرگونه تقلبی

هر فردی دارای یک چهره منحصر به فردی است و به همین منظور بروز تغلب و خطا در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره احتمال کمی دارد و در واقع می‌توان گفت که غیر ممکن است. البته امروزه دستگاه‌های چند کاره‌ای در بازار وجود دارد که علاوه بر حضور و غیاب تشخیص چهره دارای امکانات دیگری اعم از اثر انگشت، رمزی و کارتی هستند که در این نوع دستگاه‌ها دیگر به هیچ وجه امکان هیچ گونه تقلب و خطایی وجود ندارد.

 

برخورداری از میزان سرعت و دقت زیادی

این دستگاه دارای میزان سرعت و دقت بالایی است و می‌تواند تمامی کارکنان را در چند دقیقه شناسایی کند. باید بدانید که این دستگاه به منظور شناسایی افراد از ویژگی‌های منحصر به فردی استفاده می‌کند و به همین دلیل از میزان سرعت و دقت بسیاری برخوردار شده است.

 

ردیابی کارکنان

یکی دیگر از مزیت‌های خوبی که این دستگاه دارد، ردیابی هر کدام از پرسنل در هر ساعت از شبانه روز است. مدیر درصورتی که بخواهد کارکنان خود را چک و کنترل کند، می‌تواند از این روش استفاده کرده و از طریق لوکیشن او به مکانش دسترسی یابد.

 

بهداشت فردی کارکنان

امروزه با این اوضاع کرونا هرچقدر افراد کمتر با دستگاه و تجهیزات در محیط بیرون ارتباط داشته باشند، به همان میزان بهتر بوده و در امان خواهند بود. این دستگاه نیز به دلیل اینکه از طریق تشخیص چهره افراد کار می‌کند و افراد هیچ ارتباطی با دستگاه ندارند، به همین منظور کارکنان خیال آسوده‌ای درمورد امنیت جانی خود خواهند داشت.

 

کاربردهای سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره با امکانات و قابلیت‌های خوب خود توانسته تا جزو یکی از بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب قرار بگیرید. دستگاه حضور و غیاب چهره دارای کاربردهای بسیاری در جاهای گوناگونی است که از کاربردهای آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بسیاری از ادارات و سازمان‌ها از این سیستم برای کنترل و مدیریت زمان ورود و خروج پرسنل خود استفاده می‌کنند.
  • ایستگاه راه آهن King Cross جایی در قسمت شمال کشور لندن است که از این دستگاه برای شناسایی و تشخیص چهره افراد استفاده می‌کند.
  • بسیاری از فرودگاه‌ها و خطوط هوایی برای اینکه بتوانند در زمان صرفه جویی کرده و زمان بیشتری از مسافران نگیرند، در گیت‌های امنیتی این سیستم را مورد استفاده قرار داده‌اند.
  • نیروهای پلیس کشور انگلیس از سال 2015 به بعد از این سیستم به صورت آزمایشی به منظور شناسایی و تشخیص هر چه سریع‌تر مجرمان و خلافکاران استفاده می‌کنند.

 

سخن پایانی

حضور و غیاب تشخیص چهره جزو یکی از روش‌های مهمی است که از آن به منظور کنترل حضور و غیاب و ورود و خروج کارمندان از محیط کاری استفاده می‌شود. این دستگاه از انواع دستگاه‌های حضور و غیاب بوده که مزیت‌های زیادی دارد.

این دستگاه از طریق تشخیص چهره افراد قادر به شناسایی هر فردی بوده و می‌تواند در صورت شناسایی کردن به آن‌ها اجازه ورود و خروج را به محل کاری بدهد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می‌‌تواند با کنترل ورود و خروج افراد و ثبت آن‌ها در انتهای هر ماه، تمامی این اطلاعات را در قالب یک گزارش در اختیار مدیر قرار دهد و سپس از طرق امور مالی حقوق کارکنان پرداخت شود.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی راجع به حضور و غیاب تشخیص چهره در اختیارتان گذاشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *