حریق

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

نحوه برخورد با گاو صندوق قرارگرفته در حریق چگونه است؟

این سوال که نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟ یکی از موضوعات مهمی است که باید در هنگام احتراق یا آتش سوزی به آن توجه داشت. چون قطعا محتویات یک گاو صندوق از اسناد و مدارک ضروری است وگاهی پول‌های شما در این گاو صندوق‌ها نگهداری می‌شود.

به همین دلیل نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود؛ زیرا در صورت رخ دادن احتراق ممکن است مدارک و محتویات ارزشمند گاو صندوق قرار گرفته در حریق نابود شود.

معمولا بسیاری افراد برای این کار از خدمات شرکت‌های بیمه استفاده می‌کنند؛ اما متاسفانه این نوع بیمه‌های آتش سوزی شامل پول‌های نقد موجود در گاو صندوق شما نخواهد شد. بنابراین ما چند پیشنهاد دیگر در این رابطه برای شما داریم.

چند پیشنهاد برای نگهداری اسناد و وجه نقد خود هنگام احتراق

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

یکی از راه‌های مهم این است که از گاو صندوق‌های نسوز استفاده کنید که یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها در هنگام احتراق از مدارک و پول‌های نقد شما است. گاو صندوق نسوز از جهت استفاده خانگی و اداری، دارای اهمیت بسیار است که این روش یک راهکار پیشگیرانه برای جلوگیری از نابودی اموال کاغذی خود می‌باشد که لازم است انجام دهید.

تمامی گاو صندوق‌های نسوز چه برای استفاده در منزل یا محل کار دارای استاندارد مشابه هستند؛ اما توجه به چند نکته مهم است، اینکه دقت کنید گاوصندوق شما در چه درجه حرارتی و به چه مدت زمان در مقابل حریق نمی‌سوزد. دریافت اطلاعات لازم درباره این مشخصات گاوصندوق‌ها را فروشنده به شما نمی‌تواند ارائه دهد بلکه باید دارای نشان تاییدیه استاندارد معتبر باشند.

در وهله دوم باید متوجه این موضوع باشید که گاو صندوق شما قرار از چه محتویاتی محفاظت کند به این معنی که گاو صندوق تولید شده برای مراقبت و نگهداری اسناد و مدارک کاغذی می‌تواند از فلش یا لپ تاپ و… شما محافظت کند؛ با توجه به اهمیت این مساله نیاز است که نسوز بودن بودن گاو صندوق شما طبق اصول استاندارد تشخیص داده شود.

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

معتبرترین نشان استاندارد حریق در گاو صندوق‌ها

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

یکی از معتبرترین و مهم‌ترین استانداردها در این زمینه، استاندارد UL کشور امریکا است. UL از استاندارهای سرشناس و مورد قبول واقع شده در سرتاسر جهان است. با توجه به این استاندارد، گاو صندوقی که برای نگهداری اسناد کاغذی استفاده می‌کنید، باید دارای UL 350 باشد.

UL 125 برای محفاظت و نگهداری کارت حافظه، سی دی، فلش و از این قبیل اقلام استفاده می‌شود. UL 150 برای نگهداری فیلم‌ها و نوارهای عکاسی دارای کاربرد مناسب است که باز هم استاندارد UL 150 با توجه به ظرفیت آن‌ها و مقاومتشان در برابر حرارت و اقلام نگهداری شده داخل آن دارای تقسیم بندی‌های خاص خودش است.

نکات مهم برای نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

با همه احتیاط‌های و پیشگیری‌های لازمی که انجام می‌دهید، باز هم احتراق رخ خواهد داد و آسیب‌های جدی در این صورت به بار خواهد آمد، خسارت‌هایی که هم می‌تواند مالی باشد و هم جانی. به همین دلیل اهمیت نگهداری و مراقبت از وسایل ارزشمند خود در هنگام احتراق مهم است. هر چند که در این مواقع بهترین کار نجات جان خود و عزیزانتان است و نه دغدغه امور مالی.

با این وجود نحوه برخورد با گاو صندوق قرارگرفته در حریق دارای اهمیت است. اگر ابعاد و وزن گاو صندوق شما کم باشد می‌توان شرایطی فراهم کرد که گاو صندوق را با محتویاتش به بیرون از محدوده آتش انتقال داد؛ اما این موضوع زمانی کار ساز است که گاو صندوق شما اندازه بزرگ و وزن بسیاری نداشته باشد.

انجام این کارها و روش‌های احتمالی دیگر، ممکن است به سختی انجام گیرد، پس بهترین راه این است که پیش از خرید گاو صندوق به استانداردهای ایمنی آن به دقت توجه شود و اینکه آیا گاو صندوقی که تهیه می‌کنید دارای مقاومت لازم در برابر احتراق هست یانه؟

راهکار دیگر برای نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق این است که تا هنوز شدت حریق بالا نگرفته است با کپسول‌های اطفاء حریق، آتش اطراف گاو صندوق را خاموش کرد و با باز کردن قفل آن، در صورتی که نسوخته باشد، می‌توان محتویات آن را به سرعت خالی کرد که باز هم نتیجه کار می‌تواند برای شما خطرناک باشد، چون باعث می‌شود در فرار شما تاخیر ایجاد کرده و جانتان را با خطر مواجه کند.

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

مشخصات مناسب گاو صندوق‌های ضد حریق

نحوه برخورد با گاو صندوق قرار گرفته در حریق چگونه است؟

گاو صندوق‌های معمولی به سادگی در برابر شعله‌های آتش سوخته و قدرت محافظت از وسایل و مدارک شما را ندارند؛ اما گاو صندوق‌های دارای قابلیت نسوز بودن به راحتی می‌توانند از اجناس و مدارک با ارزش شما در اثر هر احتراقی محافظت کنند. گاو صندوق‌های نسوز در برابر حرارت مقاوم بوده و دارای عایق‌های حرارتی از پشم معدنی، کلسیم، سدیم سیلیکات و… هستند.

با تمام مطالبی که گفته شد بهترین کار استفاده از گاو صندوق‌های ضد حریق مناسب است که شما در زمان رخ دادن هیچ احتراقی نگرانی محتویات داخلی آن را نخواهید داشت، از جمله این موارد ضروری عبارتند از:

  • اندازه گاو صندوق
  • گنجایش نگهداری آن
  • وزن آن
  • سهولت استفاده
  • سیستم قفل آن
  • نوع احتراق
  • مقاومت
  • قابلیت جابجایی

به صورت کلی شما در هنگام خرید گاو صندوق‌ها، چه از نوع نسوز و چه معمولی باشند، باید به این موارد ضروری توجه داشته باشید به این منظور که ظرفیت نگهداری محتویات داخلی گاو صندوق شما چه میزان است و اینکه آیا دارای وزن مناسب در هنگام جابجایی آن است یا خیر. موضوع مهم دیگر قفل‌های آن از نوع نسوز باشند یا استفاده از قفل‌های آن آسان باشد تا شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که بیان کردیم نحوه برخورد با گاو صندوق قرارگرفته در حریق کار آسانی نیست و وضعیتی که پیش آمده است، موقعیتی نیست که شما بخواهید به آسانی شرایط نجات اموالتان را داشته باشید؛ پس در این صورت به پیشنهاد ما بهترین کار این است که از گاو صندوق‌های نسوز با استانداردهای لازم استفاده کنید که توانایی نگهداری و حفاظت از وسایل و مدارک ارزشمند شما را دارند.

بنابراین دنبال مناسب‌ترین نوع این گاو صندوق‌ها با توجه به استفاده خود باشید. گاو صندوق‌های نسوز کمک بسیاری در جهت حفاظت اموال مهم شما می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *