دوربین مداربسته

انتخاب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مدار بسته بستگی به این موضوع دارد که شما برای خرید این دوربین‌ها چه ملاک‌هایی مد نظرتان است. یکسری گزینه‌ها برای خرید دوربین مدار بسته خوب وجود دارد که لازم است به آن توجه داشته باشید. ما در این مقاله سعی داریم به چند نکته مهم در انتخاب دوربین‌های مدار بسته، جهت آگاهی دادن به شما بپردازیم، در ادامه برای خواندن این نکات مهم همراه ما باشید.

چند نکته برای انتخاب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مدار بسته

با توجه به اینکه دوربین‌های مدار بسته با برخورداری از فناوری روز و پیشرفته در جهت ایجاد امنیت و نظارت یک محیط نقش مهمی دارند، به همین علت تقاضا برای خرید این دوربین‌ها در به کار گرفتن در اماکن مختلف بالا رفته است و به پیرو این موضوع شرکت‌های زیادی سعی در تولید این دوربین‌ها دارند. هر چند که دوربین مدار بسته خوب یک مبحث فنی و مهم است که شما باید از آن اطلاع کافی داشته باشید.

 

انتخاب دوربین مدار بسته آنالوگ یا دوربین مدار بسته تحت شبکه IP دار

شما پیش از خرید و انتخاب دوربین مدار بسته باید از این موضوع مطلع باشید که دو نوع دوربین مداربسته در بازار وجود دارد؛ دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته IP. دوربین‌های مدار بسته آنالوگ هر چند که ممکن است قیمت کم‌تری داشته باشند اما در زمینه کیفیت تصویر ضعیف هستند و گاهی ممکن است از قابلیت ضبط صدا برخوردار نباشند.

دوربین‌های مدار بسته IP نمونه پیشرفته از این نوع دوربین‌ها هستند؛ هر چند که ممکن است هزینه بالاتری داشته باشند اما از نظر کیفیت تصویر و عملکرد، نسبت به دوربین‌های آنالوگ سرتر هستند. دوربین‌های ای پی دارای نوع تنظیمات حرفه‌ای هستند که ممکن است شما به راحتی از آن سر در نیاورید.

انتخاب دوربین مدار بسته

تاثیر برند در انتخاب دوربین مدار بسته

همانطور که گفتیم با وجود تقاضاهای بالا برای خرید این نوع دوربین‌ها، شرکت‌های متفرقه‌ای دست به تولید این دوربین‌ها زده‌اند که در این صورت خرید دوربین مدار بسته خوب را با مشکل مواجه کرده است. حتی در مواردی ممکن است از برندهای معتبرکپی کاری شده و فاقد اصالت باشند.

دوربین مدار بسته‌ای که هیچ نامی نداشته باشد، به هیچ وجه خریداری نکنید و مراقب باشید که دوربین‌های مدار بسته معتبر و شناخته شده در بازار جهانی و کشور را خریداری نمایید. برندهای معروف در این زمینه، از جمله برند: تیاندی، داهوا، هایک ویژن و هایلوک است.

ضمن توجه به این موضوع که چه برند دوربینی را خریداری می‌کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر آن‌ها را خریداری کنید که تمامی این دوربین‌ها را به صورت اورجینال و اصل به شما عرضه می‌کنند.

انتخاب دوربین مدار بسته با توجه به مکان مورد استفاده

انتخاب دوربین با توجه به اینکه بخواهید این دوربین‌ها را در چه محیطی‌های استفاده کنید، تاثیر دارد و این موضوع با توجه به اهمیتی که بحث نظارتی و امنیتی آن مکان دارد و هزینه که می‌خواهید پرداخت کنید، نیز بستگی دارد.

خرید دستگاه خوب ضبط دوربین مدار بسته

پس از اینکه مدل و نوع دوربین مدار بسته خود را خریداری کردید نیاز دارید که یک دستگاه ضبط کننده یا DVR خوب نیز خریداری کنید.

انتخاب دوربین مدار بسته

شما مختار هستید که هر نوع دوربین مدار بسته‌ای که مایل هستید خریداری کنید و این موضوع به اطلاع و شناخت شما بر می‌گردد و لازم به آگاهی داشتن از این مطلب است که هر مدل از این دوربین‌ها کارایی خاص خود را دارند و باید با توجه به استفاده‌تان، دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 انواع مدل دوربین‌های مدار بسته با توجه به نیاز شما:

دوربین مدار بسته دام: این دوربین‌های گنبد مانند برای نصب شدن در زیر سقف‌ها طراحی شده‌اند و از نمونه دوربین‌ها با عملکرد مناسب در بازار هستند.

دوربین مدار بسته باکس: این دوربین‌ها با بدنه به طور معمول پلاستیک و مستطیل مانند هستند که لنز آن‌ها به شکل مجزا بر روی دوربین نصب می‌شود.

دوربین مدار بسته بولت: دوربین‌های بولت با طراحی استوانه‌ای شکل و بدنه فلزی جهت استفاده در فضای خارجی بسیار مناسب هستند.

دوربین مداربسته اسپید دام: این دوربین‌ها دارای قابلیت چرخاندن و گرداندن راحت هستند و شخص می‌تواند با چرخاندن سر آن‌ها به هر سمتی تصاویر را مشاهده و ضبط کند. دوربین‌های اسپید دام معمولا هم گران‌تر هستند و هم نصب مشکل‌تری دارند.

دوربین‌ مدار بسته سوزنی: این دوربین‌های کوچک بیشتر دارای موارد استفاده دوربین‌های مخفی هستند و در دستگاه‌های عابر بانک نصب می‌شوند.

دوربین مدار بسته حرارتی: این دوربین‌ها تصاویر خود را به شکل حرارتی از محوطه و دمای اجسام در فضا به جای نور می‌سازند. دوربین‌های حرارتی پیشرفته در صنایع نظامی به وفور استفاده می‌شوند، در صورتی که دارای هزینه‌های بسیار هستند.

انتخاب دوربین مدار بسته با توجه به تشخیص جعلی یا اورجینال بودن آن‌ها

هر چند که ممکن است خرید یک دوربین مدار بسته خوب کمی گران تمام بشود اما این موضوع نباید باعث شود که شما به سمت خرید دوربین‌های تقلبی با قیمت بسیار پایین بروید، زیرا خرید این دوربین‌ها نه تنها هیچ کمکی برای به صرفه بودن خرید شما نمی‌کند؛ بلکه ممکن است بسیار بی‌کیفیت بوده و عمرکوتاهی داشته باشند، در صورتی که دوربین‌های اورجینال هم کیفیت خوبی دارند و هم قیمت مناسبی.

تشخیص عملکرد دوربین مدار بسته به صورت با سیم یا بی سیم

دوربین‌های بی سیم هم دارای سیم پیچی‌های گسترده نیستند و هم فضای کمی از محیط را اشغال می‌کنند؛ دوربین‌های وایرلس یا بی سیم جهت استفاده در محوطه‌های کوچک مفید هستند و به دلیل برد محدودشان بهتر است که این دوربین‌ها در فضای باز استفاده نشوند و برای محیط خارجی از دوربین‌های با سیم با برد بالا استفاده کنید.

انتخاب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته لنز متحرک یا ثابت

دوربین‌های لنز ثابت را شما باید به صورت دستی تنظیم کنید. استفاده از دوربین‌های لنز ثابت برای محیط‌های اداری و بزرگ مناسب نیست. دوربین‌های با لنز متحرک هم کیفیت تصویر بهتری دارند و هم از نظر تغییرتنظیمات، شما می‌توانید با کمک نرم افزار این کار را انجام دهید.

انتخاب دوربین مدار بسته با توجه به مکان نصب آن

از نکات مهمی که در انتخاب این دوربین‌ها باید مد نظر داشته باشید، خرید این دوربین‌ها با توجه به جایگاه نصبی که برای آن باید در نظرگرفته شود، است. از جمله این موارد: زاویه، شعاع دید دوربین، میزان چرخش دوربین، تعبیه دستگاه ضبط کننده، همچنین متراژ سیم کشی و در نظر گرفتن نقاط کور است.

 

سخن پایانی

انتخاب دوربین مدار بسته همانطور که گفتیم به اختیار شما است؛ با توجه به اطلاعاتتان در این باره و مبلغی که قرار است هزینه کنید. بهترین راه این است که پیش از خرید این دوربین‌ها از افراد مطلع و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بهتر انتخاب خود را داشته باشید؛ همچنین مراقب باشید که گول قیمت‌های ارزان بسیاری از برندهای متفرقه را نخورید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *