دوربین مداربسته

مشکل صدای دوبین مدار بسته

مشکل صدای دوبین مدار بسته

مشکل صدای دوربین مداربسته

مشکل صدای دوربین مدار بسته یک مشکل رایج در دوربین‌های مدار بسته است و ممکن است برای نویزها یا صداهای آزاردهنده ممتددی که از آن به شما ارسال می‌شود دلیل مشخصی نتوانید پیدا کنید. به همین دلیل و با توجه به اهمیت مشکل صدای دوربین مدار بسته و رفع مشکل ضبط صدا دوربین مدار بسته ما به توضیح این مطلب می‌پردازیم که علت این مشکل از کجا است و چگونه می‌شود این مشکل را برطرف کرد.

مشکل صدای دوربین مدار بسته

مشکل صدای دوبین مدار بسته

ما در این قسمت به بررسی تعدادی از مشکلات معمول از صدای دستگاه DVR  در دوربین‌های مدار بسته می‌پردازیم که از مهم‌ترین ایرادات این دستگاه موارد زیر شناخته می‌شوند:

مشکل صدای دوبین مدار بسته

خرابی فن خنک کننده دستگاه

طبق سوابق تجربه شده از این دستگاه‌ها، خرابی فن خنک کننده را یکی از معمول‌ترین علت‌ها از مشکلات صدای دستگاه DVR  می‌دانند که از علت‌های این امر می‌تواند از جمله شکسته شدن پره‌های فن یا از بالانس خارج شدن دستگاه در حین جابجایی باشد، پس در این صورت با تعمیر فن یا تنظیم دوباره بالانس آن مشکل صدای دوربین مدار بسته رفع خواهد شد.

تنظیم نامناسب هارد دیسک

هنگام روشن کردن دوربین مدار بسته اگر با صدای یکنواخت و مدوام از دستگاه دی وی مواجه شدید، احتمال این مشکل وجود دارد که ایراد از تنظیم نادرست هاردیسک شما باشد. برای حل این مشکل به قسمت تنظیمات دستگاه خود رفته و گزینه صدای بوق را غیرفعال کنید که در این صورت اگر مشکل این موضوع باشد حل خواهد شد.

خراب بودن هارد دیسک

دستگاه دی وی آر شما با توجه به ضرورت و مدل دستگاه می‌تواند دارای یک یا چند هارد دوربین مدار بسته باشد که در صورت خرابی هر یک از این هاردها احتمال به گوش رسیدن این صدا از آن‌ها وجود دارد. ضمن اینکه در شرایطی که خراب بودن هارد دلیل شنیدن صدا از هارد شما باشد با عوض کردن آن می‌توانید این مشکل را حل کرد.

بررسی مشکلات ارتباطی در شبکه

از دلایل دیگر مشکل صدای دوربین مدار بسته می‌تواند به علت وجود مشکل ارتباطی با دستگاه ضبط کننده باشد، در صورت وجود این مشکل صدای بوق مداوم را خواهید شنید.

وجود داشتن IP تکرار شونده در شبکه

IPهای تکرار شونده در زمان نصب و راه اندازی و تنظیم دوربین مدار بسته به وجود خواهد آمد که یکی از دلایل ایجاد صدای بوق از دستگاه ضبط شما خواهد بود، جهت حل این مشکل نرم افزار IP Scaner را نصب کنید. از طریق این نرم افزار قادر خواهد بود ای پی دوربینی که ایراد دارد را شناخته و رفع کنید.

عوامل رایج دیگر شنیدن صدای بوق از دستگاه DVR دوربین مدار بسته

مشکل صدای دوبین مدار بسته

  • هشدارهای امنیت سایبری
  • پر بودن حافظه هارد دیسک دستگاه ضبط کننده
  • آلارم حرکت دوربین‌های متصل شونده به دستگاه
  • آلارم قطع شدن تصاویر دوربین مدار بسته
  • قطع ارتباط بین هارد دیسک و دستگاه
  • ضربه دیدن دوربین مدار بسته
  • ایجاد خرابی در آمپر منبع تغذیه

برای اینکه مشکل صدای دوبین مدار بسته و دلیل صدای بوق دستگاه خود را بخواهید به طور دقیق بفهمید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی علامت مثلث زرد رنگ از این موضوع اطمینان حاصل کنید. آیکونی که باز می‌شود نشان دهنده خطاهای سیستم شما خواهد بود. پس با توجه به این مطلب می‌توانید دلیل وجود مشکل را در این آیکون ببینید و بعد از بررسی ایراد می‌توانید نقص موجود را برطرف کنید.

مشکل ضبط صدای دوربین مداربسته

مشکل صدای دوبین مدار بسته

اغلب موارد ممکن است که دوربین مدار بسته شما در زمان ثبت تصویر هیچ صدایی را نتواند ضبط کند یا صدایی از دوربین مدار بسته به گوش نرسد که ممکن است به علت‌های زیر باشد:

  • ایراد از تغذیه میکروفن باشد
  • ممکن است هیچ صدای قدرتمندی در محیط وجود نداشته باشد
  • این احتمال وجود دارد که کابل صدا دچار مشکل شده باشد
  • دستگاه شما ممکن است دچار ایراد سخت افزاری شده باشد
  • خاموش نشدن سیگنال اعلام سیستم که ممکن است به دلایل زیر باشد:
  • تنظیمات آلارم شما به درستی انجام نگرفته باشد
  • خطای ورودی دستگاه وجود دارد یا اتصال اشتباه است
  • به روز نبودن نسخه دستگاه

و عواملی دیگری که با بررسی دقیق یا کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می‌توانید در جهت رفع مشکل ضبط صدا دوربین مدار بسته به درستی اقدام کنید.

مشکل صدای دوبین مدار بسته

رفع مشکل ضبط صدا دوربین مداربسته

دوربین‌های مدار بسته با توجه به میکروفن‌های تعبیه شده در داخل آن‌ها قادر به ضبط صدا هستند که با توجه به عواملی که گفته شد ممکن است این دوربین‌ها نتوانند صدا را ضبط کند. برای این منظور باید بعد از بررسی مشکل علت را حل کرد. این موضوع لازم به ذکر است که همه دوربین‌های مدار بسته نمی‌توانند صدا ضبط کنند.

دو نوع دوربین مدار بسته آنالوگ و ای پی وجود دارد که هر دو قادر به ضبط صدا با قابلیت بالا هستند. اگر در دوربین مدار بسته آنالوگ ضبط صدا انجام نمی‌شود، ممکن است ایراد از عدم وجود کابل مخصوص صدا در آن باشد که با تهیه یک کابل صدا و وصل کردن به دستگاه می‌توان این مشکل را رفع کرد.

گاهی اوقات ممکن است شما دوربینی خریداری کرده باشید که قادر به ضبط صدا نباشد و شما از این موضوع اطلاعی نداشته باشید یا فروشنده به شما این موضوع را نگفته باشد. برای فهمیدن این موضوع خصوصا در دوربین‌های ای پی، می‌توانید از یک سوراخ در مرکز دوربین این موضوع را متوجه شوید و درصورت عدم وجود میکروفن در آن، خودتان قادر خواهید بود یک میکروفن مجزا برای دوربین نصب کنید.

گاهی اوقات گزینه صدا در تنظیمات مربوط به دوربین شما فعال نیست که می‌توانید با فعال کردن این گزینه، از قابلیت ضبط صدای دوربین خود استفاده کنید.

 

سخن پایانی

مشکل صدای دوبین مدار بسته همانطور که گفتیم از مشکلات معمولی است که ممکن است ما بر اثر عدم اطلاع از آن‌ها سر در نیاوریم. بهتر است در موارد مربوط به مشکل صدای دوبین مدار بسته، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا هم مشکل صدای دوربین شما را رفع کنند و هم اینکه اگر ایرادی در زمینه ضبط صدا وجود داشته باشد نیز با کمک این افراد این مشکلات پیش آمده حل شود.

لازم به تذکر است که هنگام خرید این دوربین‌ها متوجه باشید که آیا دوربینی که خریداری کرده‌اید دارای قابلیت ضبط صدا است یا نه؟!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *