دوربین مداربسته

دوربین مداربسته چند مگاپیکسل است؟

دوربین مداربسته چند مگاپیکسل است؟

دوربین مداربسته چند مگاپیکسل است؟

این موضوع که دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ شاید مساله‌ای باشد که برای بسیاری از افراد مورد بحث و بررسی است؛ چون مگاپیکسل در دوربین‌های مدار بسته باعث خواهد شد که کیفیت دوربین شما بالا رفته و از دوربین مدار بسته با کیفیتی برخوردار باشید. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را به پاسخ درست سوال دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ برسانیم.

در حالت عادی دوربین‌های مدار بسته 1 یا 2 مگا پیکسل هستند که این تعداد میگاپیکسل‌ها در دوربین‌های مختلف متفاوت هستند؛ مثلا در دوربین‎های آنالوگ به طور معمول میزان مگاپیکسلی پاییتر از 1 مگاپیکسل دارند، اما در دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه یا آی پی به دلیل کیفیت تصویری بالایی که دارند این اندازه مگاپیکسل از 1 مگاپیکسل بالاتر است. پس باید بدانید که دوربین‌های مدار بسته آنالوگ شاید از نظر رزولوشن تصویر شاید شما را راضی نکنند.

هدف ما در این مقاله این است که درباره اینکه دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ به شما توضیحات کاملی ارائه دهیم تا با مبحث اینکه دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ بیشتر آشنا شوید. با توجه به اینکه در این چند سال اخیر مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌های مدار بسته تولید شده از 8 یا 16 مگاپیکسل نیز برخوردار هستند.

دوربین مداربسته چند مگاپیکسل است؟

تاثیر مگاپیکسل بر دوربین‌های مدار بسته چیست؟

دوربین مداربسته چند مگاپیکسل است؟

مطلب این قسمت شما را بیشتر متوجه سوال اینکه دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ خواهد کرد.

مگاپیکسل Megapixel در دوربین‌های مدار بسته تاثیری زیادی بر وضوح و رزولوشن تصویر آن‌ها دارد؛ در واقع انتخاب کیفیت دوربین مدار بسته مناسب بر اساس مگاپیکسل بالای آن صورت می‌گیرد. هر چند بسیاری با این مبحث مخالف هستند و اعتقاد دارند که مگاپیکسل فقط می‌تواند یکی از گزینه‌ها و موارد تاثیرگذار بر بهتر بودن تصویر دوربین‌های مدار بسته باشد.

مگاپیکسل شکل گرفته از پیکسل‌هایی است که به صورت تعدادی از مربعات کوچک درکنار هم قرار گرفته‌اند. این در کنار قرار هم گرفتن این تکه‌های پیکسلی تشکیل دهنده تصاویر دیجیتال هستند.

در حالت کلی مجموعه این پیکسل‌ها در یک محیط تعیین کننده وضوح تصویر در این دوربین‌ها هستند. با توجه به این موضوع هر اندازه که عدد این پیکسل‌ها بیشتر باشد کیفیت و واضح بودن تصویر شما بالاتر خواهد رفت. پیکسل‌ها با توجه به مگاپیکسل اندازه‌گیری می‌شوند و میلیون‌ها پیکسل تشکیل دهنده مگاپیکسل هستند.

دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل خوب است؟     

همانطور که گفتیم کیفیت دوربین مدار بسته به مگاپیکسل آن بستگی دارد؛ همچنین این موضوع به اندازه سنسور دریافت کننده نیز وابسته است. در واقع این سنسورها در دوربین‌ها مشخص کننده اعداد و اندازه پیکسل‌ها هستند. هر اندازه سنسور مگاپیکسل در دوربین‌های مدار بسته بالاتر باشد از تعداد میلیونی پیکسلی بیشتری برخودار هستند که همین خود بر کیفیت تصویر دوربین‌های مدار بسته تاثیر خواهد گذاشت.

دوربین‌های 12 مگاپیکسلی از کیفیت تصویر خوبی برخوردار هستند. البته همانطور که بیان کردیم وضوح بالا در دوربین‌های مدار بسته تنها به مگاپیکسل مربوط نمی‌باشد، بلکه به میزان نور دریافت شده توسط دوربین‌ها نیز وابسته است و همچنین قدرت دوربین در تشخیص بهتر طیف‌های رنگی از محیط نیز بستگی داشته و همچنین به اندازه فریمی که در هر ثانیه فیلمبرداری می شود نیز بستگی دارد.

اینکه دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ با توجه به گوناگونی مگاپیکسل در این دوربین‌ها نیاز به شرح جزئی‌تر اندازه مگاپیکسل آن‌ها دارد؛ بنابراین ما در این قسمت به اینکه تعداد پیکسل‌ها در دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ خواهیم پرداخت تا به طور واضح‌تر با این موضوع آشنا شوید.

وضوح تصویر 1 مگاپیکسل 720 پیکسل

HD کیفیت بالای یک تصویر را می‌رساند. رزولوشن 720*1280 پیکسل را اچ دی یا 720 پیکسل عنوان می‌دهند که این میزان رزولوشن مساویست با 1 مگاپیکسل. در دوربین‌های تحت شبکه یا آی پی این عدد کم‌ترین میزان مگاپیکسلی است که می‌توانند داشته باشند.

 

وضوح تصویر 2 مگاپیکسل 1080 پیکسل

این تعداد مگاپیکسل بیانگر این است که تعداد پیکسل‌ها در این نوع دوربین‌ها بیشتر از 1 میلیون بوده که به شما یک کیفیت تصویر فول اچ دی به شما ارائه می‌دهد و مساویست با  1920*1080 پیکسل و این میزان پیکسل برابر است با دو مگاپیکسل.

 

وضوح تصویر با 3 مگاپیکسل

دوربین‌های که از مگاپیکسل 3 برخوردار هستند، وضوح تصویر خوبی دارند که این تعداد مگاپیکسل برابر است با 2048*1536 پیکسل. دوربین‌هایی که دارای 3 مگاپیکسل هستند علاوه بر اینکه کیفیت تصویر خوبی به نمایش می‌گذارند قدرت این را دارند که جزئیات تصویرها را در هنگام زوم کردن به خوبی نشان دهند.

 

وضوح تصویر با 5 مگاپیکسل

دوربین‌هایی که دارای میزان مگاپیکسل 5 هستند، تصویری با رزولوشن بسیار بالاتری از دوربین‌های 3 میگاپیکسلی عرضه می‌کنند. به این معنی که وضوح تصویر 5 مگاپیکسلی مساوی با 2536*1920 پیکسل. برای اینکه یک دوربین بتواند این میزان از مگاپیکسل بالا را آنالیز کند باید از قدرت بالایی برخوردار باشد؛ به همین دلیل باید همزمان با افزایش مگاپیکسل در این دوربین‌ها قابلیت‌های دیگر این دوربین‌های مدار بسته بالا رود.

 

وضوح تصویر 4K یا 8 مگاپیکسل

این تعداد مگاپیکسل نشان از کیفیت بسیار خوب و بالای دوربین‌های مدار بسته است. این نوع دوربین‌ها با این تعداد مگاپیکسل در سال‌های اخیر وارد بازار شده اند. باید گفت که 8 مگاپیکسل برابر است با 3840*2160 پیکسل. حتما به خاطر داشته باشید که اگر قرار است دوربین با این تعداد مگاپیکسل خریداری کنید، ضمن اینکه هزینه بالایی خواهند داشت باید دستگاه‌های ضبط کننده آن‌ها نیز از همین تعداد کیفیت مگاپیکسل برخوردار باشند.

 

دوربین مداربسته چند مگاپیکسل است؟

انتخاب کیفیت دوربین مدار بسته مناسب

تا اینجای مطلب سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ و اما باید بدانید که انتخاب کیفیت دوربین مدار بسته مناسب با توجه به مگاپیکسل بالا و به متاعبت این وضوح بالایش نیاز دارد که شما هزینه بسیار زیادی پرداخت کنید. پس این موضوع را مد نظر داشته باشید که اگر این دوربین‌ها را برای محل‌ها و مکان‌هایی خریداری می‌کنید که نیاز به ارائه تصاویر با کیفیتی ندارند، دوربین‌هایی با مگاپیکسل پایین را خریداری کنید.

تمامی مطالب بیان شده در این مقاله سعی در شرح این سوال و مساله است که دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ تا شما به طور بهتری پاسخ این مساله را درک کرده و دریابید؛ اما ما در این قسمت به چند راه انتخاب کیفیت دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته آنالوگ یا IP

یکی از مواردی که در انتخاب یک دوربین مدار بسته مناسب اهمیت دارد این است که می‌خواهید دوربین مداربسته آنالوگ یا آی پی خریداری کنید. همانطور که گفتیم کیفیت تصویر در دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه متفاوت است و اینکه قیمت دوربین‌های آنالوگ بسیار به صرفه‌تر تمام می‌شوند.

دوربین‌های آنالوگ تصاویری که ارائه می‌دهند بسیار کلی و با طول کم هستند و از وضوح خوبی برخوردار نیستند اما دوربین‌های تحت شبکه میزان کیفیت تصویرشان به قدری بالا است که می‌توانند جزئیات تصویر را به خوبی نشان دهند و از قابیلت زوم کردن و ساپورت طول و عرضی وسیعی از محیط را دارند.

قرار است دوربین مدار بسته را برای چه مکانی تهیه کنید؟

این موضوع بسیار مهم است که محیطی که قرار است تحت نظارت دوربین مدار بسته شما باشد تا چه اندازه اهمیت دارد اگر این موضوع از اهمیت کمی برخوردار است و یک دوربین مدار بسته آنالوگ هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

اگر محیطی که برای شما از نظر امنیتی و نظارتی از زوایای مختلف اهمیت دارد نیاز دارد، از انواع دوربین‌های تحت شبکه انواع متفاوت آن را خریداری کنید و اینکه توقع دارید کدام زوایا و موقعیت‌ها برای شما به نمایش گذاشته شود. مثلا گاهی نیاز است که از دوربین‌های چشم ماهی استفاده کنید که قادر باشد زوایای بیشتری به شما عرضه کند.

برندهای متفرقه نخرید

تا حد امکان سعی کنید که از دوربین‌های مدار بسته‌ای که از برندهای متفرقه بازار هستند خریداری نکنید؛ زیرا این دوربین‌های متفرقه هم عمر کوتاهی دارند و هم اینکه کیفیت تصویر مناسبی به شما ارائه نخواهند داد. در این صورت شما می‌توانید هم از ضمانت پس از فروش و هم از خدماتی که شامل این محصولات دارای برند معتبر می‌شوند برخوردار شوید.

اندازه لنز مناسب را انتخاب کنید

در هنگام خرید لنزهای دوربین مدار بسته سعی کنید که اندازه لنز مناسب که زوایه مناسبی ارائه می‌دهند، بخرید؛ به عنوان مثال دوربین‌های با زاویه 360 درجه به خوبی می‌توانند تصویری کامل و خوبی ارائه دهند، با طول متر مناسب.

نحوه ذخیره سازی اطلاعات

شما وقتی دوربین مدار بسته‌ای خریداری می‌کنید، قطعا به مساله ذخیره سازی اطلاعات در آن‌ها نیز دقت خواهید کرد؛ مثلا بسیاری از دوربین‌های آی پی می‌توانند داده‌های تصویر برداری شده را بر روی مموری خود ذخیره کنند و یا مستقیما اطلاعات را به روی گوشی شما بفرستند. دیگر اینکه بسیای از این دوربین‌ها هم می‌توانند صدا را ضبط کنند و هم تصویر و دارای پهنای باند زیادی هستند. 

مبلغی که قرار است بپردازید

تمامی این مواردی که گفته شد بستگی به این موضوع دارد که شما قرار است چه مقدار برای این کار هزینه کنید؛ زیرا همانطور که می‌دانید فقط این هزینه‌ها خلاصه به خرید دوربین‌ها نمی‌شوند، بلکه بسیاری از وسایل و ابزار آلات را که نیاز است باید برای این دوربین‌ها خریداری کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم را درباره اینکه دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ را به شما ارائه دهیم تا شما با مفهوم مگاپیکسل در دوربین‌های مدار بسته آشنا شوید و بدانید که مگاپیکسل در این دوربین‌ها می‌تواند بر چه چیزی در دوربین‌های مدار بسته تاثیر بگذارد. اما لازم است بدانید که تنها این مگاپیکسل نیست که در تعیین دوربین‌های مدار بسته تاثیر دارد.

با این اوصاف دانستن پاسخ این سوال که دوربین مدار بسته چند مگاپیکسل است؟ دارای اهمیت خاص خودش است تا بتوانید با توجه به این موضوع دوربین مدار بسته مناسب خود را تهیه کنید. دوربین‌های مدار بسته با توجه به اینکه از لحاظ امنیتی که قرار است برای مکان مورد نظر شما فراهم بیاورند دارای اهمیت هستند.

لازم است با توجه به معیارهایی که گفتیم بهترین دوربین مورد نظر خود را خریداری کنید که دو مورد از این موارد مهم هزینه‌هایی است که برای این کار در نظر گرفته‌اید و دیگر اینکه اهمیت امنیتی محلی که قرار است این دوربین‌ها را برای آن خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *