حریق

جدیدترین سیستم اطفا حریق

جدیدترین سیستم اطفا حریق

جدیدترین سیستم اطفا حریق

جدیدترین سیستم اطفا حریق که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد یکی از کاربردی ترین انواع سیستم ها محسوب می شود که در سراسر جهان نیز شناخته شده است. البته باید بدانید که منظور از جدیدترین برند مخصوص می تواند باشد و یا اینکه منظور از این سیستم های نوین می تواند کارایی و عملکردی باشد که دارند. سیستم های اطفا حریق سیستم هایی هستند که به صورت اتوماتیک و کاملا هوشمند به ما کمک می کنند تا بتوانیم در مهار آتش به خوبی عمل کنیم و آتش سوزی به وجود آمده را شناسایی کرده و به موقع مانع از گسترش آن شده و آن را از بین ببریم.

 

سیستم اطفا حریق هوشمند چیست؟

جدیدترین سیستم اطفا حریق

برای درک بهتر عملکرد جدیدترین سیستم اطفا حریق  باید به شما در مورد سیستم های اطفا حریق هوشمند که پیشرفته ترین انواع سیستم های موجود در بازار هستند اطلاعاتی را ارائه دهیم. همان طور که از نام این سیستم ها مشخص است بر عکس سیستم ها خاموش کننده دستی، عملیات اطفاء حریق در این سیستم ها بدون دخالت مستقیم انسان به صورت تمام مکانیزه و به صورت تمام اتوماتیک انجام می شود. این سیستم ها معمولا از سیستم اعلام حریق کمک می گیرند. به محض اینکه این سیستم های اعلام حریق وقوع آتش سوزی را هشدار میدهند انواع سیستم اطفاء حریق اتوماتیک شروع به کار می کنند.

جدیدترین سیستم اطفا حریق  دارای کاربردهای مشخصی می باشد که همگی به صورت اتوماتیک و کاملا هوشمند می باشد. در این شرایط و چون بلافاصله به صورت اتوماتیک فعال می شوند در همان لحظات اولیه وقوع آتش سوزی این سیستم ها وارد عمل می شوند و این امکان وجود دارد که از پیشروی و آسیب های جدی آتش سوزی جلوگیری کنند. این سیستم ها معمولا در اطفاء حریق در زمان کمتری موفق می شوند. خود این سیستم ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم هر یک را به صورت مجزا برای ما معرفی کنیم. انواع سیستم اطفاء حریق اتوماتیک را در ادامه این مطلب بیابید و با آنها آشنا شوید.

 

انواع سیستم اطفا حریق اتوماتیک

نکته مهم در خصوص جدیدترین سیستم اطفا حریق  این است که انواع سیستم های جدید و به روزی که در اطا حریق به کار می رود می تواند خود دارای انواع مختلفی از نظر کاربرد باشد. این سیستم ها هم مانند سیستم های دستی دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش قصد داریم انواع آنها را برای شما عزیزان شرح دهیم به طور کلی می توانیم انواع این سیستم های مهار کننده و خاموش کننده آتش را که در زمان اجرا و نصب سیستم اطفاء حریق می توانید هر یک را بر اساس ضرورت هایی که تشخیص داده می شود نصب کنید را به شش دسته مختلف تقسیم کرد. این شش مدل از انواع سیستم های کنترل کننده اتوماتیک عبارت اند از :

  1. سیستم اطفاء حریق اتوماتیک مه آب
  2. سیستم اطفاء حریق اتوماتیک مدل ورتکس
  3. مدل گازی هالون که یکی از مهم ترین انواع این سیستم ها می باشد.
  4. سیستم های اتوماتیک آبی اسپرینکلر
  5. مدل خاموش کننده اتوماتیک پودری یا ذرات معلق
  6. مدل خاموش کننده های اتوماتیک فوم

 

جدیدترین سیستم اطفا حریق

مزایای استفاده از جدیدترین سیستم اطفا حریق

زمانی که شما از جدیدترین سیستم اطفا حریق و یا یکی از جدیدترین انواع سیستم های هوشمند برای اطفا حریق استفاده می کنید می توانید مزایای زیاد و قابل توجهی را تجربه کنید. به همین دلیل لازم است که ما در این بخش از مطلب این مزایای کاربردی را برای شما شرح دهیم. برخی از این مزایا می تواند در تصمیم گیری شما در خصوص بکارگیری و استفاده از این محصولات بسیار موثر باشد. مهمترین مزیت های استفاده از این سیستم های کاربردی می تواند به صورت کلی به شش دسته طبقه بندی شود که این موارد عبارت اند از:

  • این سیستم نیازی به ارزیابی، تنظیم بخش های مختلف و پر کردن مواد ندارند. از همین رو جدیدترین سیستم اطفا حریق می تواند برای شما عملکردی ساده تر و نگهداری راحت تری را به همراه داشته باشد.
  • جدیدترین سیستم های اطفا حریق مورد استفاده بدون شک هیچ اثر مخربی بر روی کسانی که بای آن کار می کنند نمی گذارد.
  • سایر مزیت های دیگری که دارند این است که این سیستم ها می توانند مقرون به صرفه تر باشند. برای مثال باید بدانید که سیستم مه آب اتوماتیک این سیستم های هوشمند در مقایسه با سایر سیستم های اطفای حریق که به صورت آبی کار می کنند، مصرف آب کمتر و قابل توجه تری دارند.
  • در این سیستم ها معمولا آب به عنوان اصلی ترین عنصری شناخته می شود که در آنها به کار می رود. آب هم یکی از سیستم های ارزان برای خاموش سازی آب محسوب می شود.
  • همچنین باید بدانید که در قیاس با انواع سیستم اطفا حریق، سامانه مه آب مقرون به صرفه تر است و شما هزینه های کمتری پرداخت می کنید.
  • در نهایت باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تاسیسات و لوله کشی این سیستم فضای زیادی اشغال نمی کند.

 

جدیدترین سیستم های اطفا حریق

در این بخش از مطلب قصد داریم برخی از انواع جدیدترین سیستم اطفا حریق را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که ما برندهایی را به شما معرفی می کنیم که دارای قابلیت های نوین برای مهار آتش سوزی می باشند. همچنین در این بین برخی از سیستم های مدرن را هم به شما معرفی می کنیم . این کار به شما کمک می کند که شما بتوانید اطلاعات خود را در مورد این سیستم ها به اندازه زیادی افزایش دهید.

جدیدترین سیستم اطفا حریق سیستمی است که به شما بتواند به کمک پتانسیل های روز موجود در جهان کمک کند. یعنی بهره برداری از به روزترین و مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا. به همین دلیل شما اگر می خواهید به روز باشید و با امکانات روز پیش بروید بهتر است که از این سیستم ها به خوبی مطلع باشید تا بتوانید به خوبی در مورد خرید هر یک از آنها که دوست دارید اقدام کنید و خرید موفقی را تجربه کنید. برخی از مهمترین سیستم های جدید در زمینه اطفا حریق عبارتند از:

  1. سیستم های اطفا حریق هوشمند فومی

جدیدترین سیستم اطفا حریق از نظر مواد خاموش کننده می تواند سیستم های فومی باشد. این سیستم ها برای مهار و کنترل بسیاری از کلاس های آتش سوزی می تواند موثر باشد. به همین دلیل استفاده از آنها رواج زیادی داشته و طرفدارن مخصوص به خود را نیز دارد. ما در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین اجزایی که این سیستم ها دارند را به شما معرفی کنیم تا شناخت شما نسبت به این مدل کاربردی، نوین و بروز سیستم های اطفا حریق به خوبی کامل شود و برای استفاده از آن بتوانید تصمیم گیری کنید. برخی از مهمترین اجزای این سیستم عبارت اند از:

  • شیرهای اتوماتیک که جدیدترین سیستم اطفا حریق به کار برده است بسیار کاربردی و ساده می باشد.
  • نازل های فومی که می تواند بر روی سطح آتش پاشیده شود و فوم را هدایت کند
  • مخزنی که شما فوم را در آن نگهداری می کنید و در مواقع لزوم می توانید آن را تخلیه و پر کنید.
  • همچنین باید بدانید که در این دستگاه آب و فوم به صورت همزمان به کار می رود و این سیستم یکی از اجزای مهمی که دارد دستگاه ترکیب کننده آب و فوم می باشد.
  1. سیستم اطفا حریق اتوماتیک پودری معروف به آیروسل

جدیدترین سیستم اطفا حریق از نظر استفاده از مواد برای خاموش سازی و مهار آتش می تواند سیستم آیروسل باشد. این سیستم می تواند به طریق روش های مختلفی برای خاموش کردن آتش اقدام کند. در این سیستم سوخت کم شده و ایزوله سازی می شود. از طرفی باید بدانید که میزان دمای محیط در این روش به خوبی کم می شود. همچنین در این روش واکنش های زنجیره ای مواد قابل اشتعال هم مهار می شود و اکسیژن به خوبی در محیط کاهش پیدا می کند. استفاده از این روش برای شما مزایای زیادی به همراه دارد که عبارت اند از:

  • این سیستم به عنوان جدیدترین سیستم اطفا حریق در اتاق های برق می تواند مورد استفاده قرار بگیرد چرا که در برابر الکتریسیته می تواند مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و از این نظر برای شما فواید زیادی به همراه دارد.
  • نکته دیگری که در این سیستم وجود دارد سازگاری با محیط زیست می باشد و اینکه موجب تخریب لایه ازون نمی شود.
  • همچنین باید بدانید که این سیستم نیازی به لوله کشی و نگهداری و شارژ کردن ندارد.
  • این سیستم ها در زمان بسیار کوتاهی نصب و راه اندازی می شوند. در این سیستم ها احتمال آسیب های نظیر انفجار وجود ندارد چرا که تحت فشار قرار ندارند.
  • این سیستم برای انسان ها حالت خفه شدن و گرما ایجاد نمی کند.
  1. سیستم اطفا حریق اتوماتیک آبی

جدیدترین سیستم اطفا حریق از نظر کارکرد با آب سیستم های اتوماتیک آبی می باشند که بسیار کاربردی و موثر هستند . این سیستم ها دارای اجزای مختلفی نظیر: اسپری آب پاش، شیر کنترل، مخزن نگهداری آب و پمپ آتش نشانی می باشند و می توانند به شما کمک کنند که به خوبی در برابر آتش سوزی مقاومت کنید. استفاده از این سیستم ها برای شما مزایای زیادی به همراه دارد که برخی از مهمترین ای مزایا عبارت اند از:

  • همه بخش های این جدیدترین سیستم اطفا حریق در زمان آتش سوزی فعال نمی شود. بلکه تنها بخش هایی فعال می شود که می تواند منطقه آتش گرفته را پوشش دهد.
  • زمانی که حرارت زیادی می شود این سیستم ها وارد کار شده و شروع به خاموش سازی آتش به صورت خودکار می کنند.
  • هزینه تعمیرات شما در این شرایط بسیار کم می شود. چرا که شما با این سیستم ها تا نود درصد می توانید صدمات ناشی از سوختن را کاهش دهید و این برای شما بسیار مفید می باشد.
  • سیستم مقرون به صرفه ای می باشد که نیاز به شارژ کردن و برق ندارد.
  1. سیستم اطفا حریق اتوماتیک گازی

از جدیدترین سیستم اطفا حریق می شود سیستم های گازی را معرفی کرد که بسیار کاربردی و مفید بوده و این سیستم ها دارای مزایای بسیار زیادی می باشند. از همین رو ما قصد داریم برای شناخت بیشتر شما در مورد این سیستم ها در این بخش به شما برخی از مهمترین مزایای استفاده از آنها را بیان کنیم. در این صورت شما می توانید مزایای این سیستم ها را با سایر سیستم های دیگر مقایسه کنید و در میان این موارد بهترین گزینه ممکن را برای استفاده خود انتخاب کنید. مهمترین مزایای استفاده از این سیستم ها عبارت هستند از:

  •     سازگار به محیط زیست بوده و به طبیعت و لایه اوزون آسیب نمی زند. به صورت کلی جدیدترین سیستم اطفا حریق مانع از آسیب به محیط زیست می شود.
  •     می توانید سیلندرهای این سیستم ها را درون محفظه های مخصوص قرار دهید.
  •     این سیستم ها در مقایسه با سایر سیستم ها از نظر راه اندازی و تعمیر و نگهداری و تامین قطعات مصرفی مقرون به صرفه تر می باشد.
  •     در طراحی شما می توانید انعطاف پذیری بسیار بالایی را در این نوع از سیستم ها تجربه کنید.
  •     مواد موجود در این سیستم برای خاموش سازی آب با یکدیگر ترکیب نمی شود و موجب می شود که هیچ عارضه ای وجود نداشته باشد.
  1. سیستم اطفا حریق ورتکس

ورتکس جدیدترین سیستم اطفا حریق می باشد که این روزها طرفداران زیادی دارد. این سیستم ها دارای مزایای بسیار گسترده ای می باشند که هر یک به شما کمک می کند که انتخاب شما ساده تر شود.

  •     سرعت شارژ و راه اندازی بالا
  •     استفاده در فضای باز و بسته
  •     عدم نیاز به تمیز کاری بعد از استفاده
  •     سازگاری کامل با محیط زیست و بی عوارض بودن
  •     عدم ایجاد خطر برای لایه ازون
  •     معمولا عمر مفید تجهیزات این سیستم بسیار بالا بوده و به راحتی دچار خرابی نمی شود.
  •     معمولا برای خاموش سازی آتش از منابع استفاده نامتعارف نمی کند و همه چیز اقتصادی برای شما پیش می رود.

 

سخن پایانی

در میان انواع سیستم ها شاید بشود گفت که جدیدترین سیستم اطفا حریق، ورتکس می باشد که این سیستم دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که موجب می شود شما برای استفاده از آن هیچ تعللی نکنید و به راحتی برای خرید آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *