دزدگیر, دوربین مداربسته

دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین مداربسته و دزدگیر دو وسیله کاربردی هستند که امروزه بیشتر مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند. هر دوی آن‌ها دارای کاربرد بسیاری بوده و می‌توانند به مردم کمک بسزایی بکنند. بسیاری از مردم به منظور مراقبت از خودرو، منزل، اداره و… خود از دوربین مداربسته و دزدگیر استفاده می‌کنند. این دسته از افراد با انجام این کار قصد دارند تا امنیت را در محیط مد نظر خود برقرار کرده و از بروز هرگونه مشکل و دزدی جلوگیری به عمل بیاورند.

نصب دوربین مداربسته و دزدگیر به شما این امکان را می‌دهد از بروز هرگونه سرقتی پیشگیری کنید. اگر شما هم مایل به مراقبت از جایی هستید، می‌توانید از دوربین مداربسته و دزدگیر استفاده کنید. این دو وسیله کنار یکدیگر عملکرد بهتری داشته و به خوبی می‌توانند پاسخگوی نیازات مردم باشند.

در ادامه به مطالعه و بررسی مطالب بیشتری درمورد دوربین مداربسته و دزدگیر می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

دوربین مداربسته چیست و چه انواعی دارد؟

دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین مداربسته جزو تجهیزات سیستم‌های امنیتی و حفاظتی به شمار می‌رود. این وسیله می‌تواند با نصب شدن در جایی، از محیط فیلمبرداری کرده و از این طریق از مکان مراقبت کند. البته مسئله مهمی که راجع به دوربین‌های مداربسته وجود دارد این است که این نوع وسیله با نصب شدن در جایی تنها قادر به تصویربرداری از یک محیط خاصی بوده و امکان فیلمبرداری از تمامی اطراف را ندارد.

دوربین مداربسته از همان زمان ورود توانست کاربرد بسیاری را در اختیار مردم قرار داده و در مکان‌های گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد. این وسیله دارای فواید بسیاری اعم از کاهش جرائم، راحتی بسیاری از کسب‌وکارها، صرفه جویی در زمان و هزینه افراد و… شود. دوربین مداربسته دارای انواع و اقسام گوناگونی بوده که در حالت کلی می‌توان گفت دوربین مداربسته به سه نوع تقسیم بندی شده است:

 

دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین مداربسته براساس شکل و ظاهر

این نوع دوربین خود دارای چندین نوع مدل دوربین است که از مدل‌های آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوربین‌های مداربسته صنعتی
  • دوربین‌های مداربسته اسپید دام
  • دوربین‌های مداربسته مینیاتوری
  • دوربین‌های مداربسته مادون قرمز ir
  • دوربین‌های مداربسته دام dome

 

دوربین مداربسته براساس فرمت و بستر ارتباطی

دوربین مداربسته‌هایی که براساس فرمت و بستر ارتباطی طراحی و تولید شده‌اند دارای سه مدل دوربین هستند. این 3 مدل عبارتند از:

  • دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP
  • دوربین‌های مداربسته آنالوگ ANALOG
  • دوربین‌های مداربسته HD

 

دوربین مداربسته براساس نوع دوربین و قاب آن

این نوع دوربین نیز خود دارای سه مدل ذیل است:

  • دوربین‌های مداربسته قاب فانتزی
  • دوربین‌های مداربسته مخفی
  • دوربین‌های مداربسته ضد آب دارای قاب بزرگ

 

دوربین مداربسته و دزدگیر

مزیت های دوربین مداربسته

دوربین مداربسته بسته به نوع و کارایی خود دارای مزیت‌های بسیاری است. این مزیت‌ها در عملکرد دوربین تأثیر داشته و می‌توانند آن را بهبود بخشیده یا کاهش دهند. در ادامه به معرفی و بررسی مزیت‌های دوربین مداربسته می‌پردازیم.

 

افزایش میزان امنیت

با نصب کردن دوربین مداربسته می‌توانید امنیت منزل یا محیط کار خود را افزایش دهید. در واقع استفاده از این وسیله سبب خواهد شد تا افراد کمتر یا حتی به هیچ وجه امکان ارتکاب جرم را نداشته باشند. در این صورت بهتر خواهید توانست با استفاده از دوربین از محیط‌های مد نظر خود محافظت کرده و از بروز هر دزدی جلوگیری کنید.

 

کنترل اطراف

یکی دیگر از مزیت‌های دوربین مداربسته این است که می‌توانید اطراف را تحت کنترل و مدیریت قرار دهید. با این کار خواهید توانست از رفت و آمد افراد آگاه شده و در صورت بروز هرگونه مشکلی از طریق کوچکترین سوژه نیز نسبت به رفع کردن آن اقدام کنید.

 

افزایش میزان حفاظت

با استفاده از دوربین خواهید توانست میزان حفاظت از محیط یا اموال خود را افزایش دهید. با نصب آن می‌توانید هرجایی از منزل یا محیط کاری خود را در نظر داشته و در صورت وقوع مشکلی، سریعا خود را به آنجا برسانید.

 

دوربین مداربسته و دزدگیر

دزدگیر چیست و چه نوع هایی دارد؟

دزدگیر نیز یکی از وسیله‌های پرکاربردی است که به منظور جلوگیری از سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله با نصب روی مکان یا وسیله مد نظر شما به راحتی خواهد توانست در زمان شکستن قفل یا حتی ورود فردی به حریم خصوصی‌تان تولید صدا کرده و از این طریق شما را باخبر کند.

طبق تحقیقات انجام شده می‌توان پی برد که دزدگیرها جزو بهترین و کارآمدترین لوازمی هستند که امروزه به دلیل برخورداری از میزان هزینه مناسب مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند. به این وسیله لقب هشدار دهنده نیز داده‌ شده که با برخورداری از توانایی و قدرت خود می‌توانند در صورت تحریک، هشداردهی کنند. دزدگیرها دارای انواع و اقسام متفاوتی هستند که هر یک از آن‌ها در اشکال مختلفی تولید و روانه بازار شده‌اند. انواع دزدگیر عبارتند از:

  • دزگیرهای دارای آلارم و هشدار (آژیر زننده)
  • دزدگیرهای تلفن کننده به خطوط ثابت
  • دزگیرهای دارای سیستم هوشمند
  • دزدگیرهای پیام دهنده سیم کارتی

 

مزیت های دزدگیر

دزدگیر نیز همانند دوربین مداربسته دارای یکسری مزیت است. این مزیت‌ها تا به حال توانسته‌اند تا کمک بسزایی به مردم کرده و از این طریق رضایت آن‌ها را به دست بیاورند. در ادامه به معرفی برخی از مزیت‌های دزدگیر می‌پردازیم.

 

پیشگیری از وقوع سرقت

این موضوع یکی از مزیت‌های مهم دزدگیر بوده که می‌تواند سبب پیشگیری از وقوع هر نوع سرقتی از منزل، محل کار و… شود. بیشترین کاربرد دزدگیر در این مورد بوده و به همین منظور افراد بسیاری از دزدگیر استفاده می‌کنند.

 

پیشگیری از بروز آتش سوزی در محل

یکی از مزیت‌های مهم دیگری که دزدگیر دارا می‌باشد این است که در صورت مشاهده هرگونه دود یا هر ماده‌ای که احتمال آتش سوزی داشته باشد، دزدگیر به دلیل برخورداری از سنسورهای حساس می‌تواند سریعا به این خطر را به آتش نشانی خبر داده و به این وسیله از بروز اتفاق و به وجود آمدن ضررهای احتمالی جلوگیری کند.

 

تحت پوشش قرار گرفتن بیمه

در این حالت با برخورداری از بیمه‌های سرقت و آتش سوزی می‌توانید در صورت بروز وقایعی، در عوض خسارات و ضررهای خود از بیمه دارا شده و برخی از خسارات را از بیمه دریافت کنید.

حال که با بیان این موضوعات با تفاوت‌های دوربین مداربسته و دزدگیر آشنا شدید، می‌توان گفت که هردو این تجهیزات در جلوگیری از سرقت موثر بوده و در واقع بهترین راهکار و روشی هستند که می‌توانند کمک بسیاری به انسان‌ها کنند. نصب دوربین مداربسته و دزدگیر نیز ترکیب خوبی بوده و شما را از هر بابت راضی خواهد کرد.

 

دوربین مداربسته و دزدگیر

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

دوربین مداربسته و دزدگیر دارای کاربردهای بسیار زیادی بوده و در مواقعی قادر به جلوگیری از دزدی و سایر اتفاقات شده‌اند. ولی ترکیب این دو وسیله نیز خوب بوده و می‌توانند بروز هر مشکل و ناراحتی را کاهش دهند. با استفاده تکی از دوربین مداربسته یا دزدگیر هنوز وقایعی رخ می‌داد که افراد با کمی فکر توانستند ترکیب دوربین مداربسته و دزدگیر را به وجود بیاورند.

با ترکیب شدن این دو وسیله، حال دیگر امکان دزدی بسیار کاهش خواهد یافت. نصب دزدگیر و دوربین مداربسته به شما این امکان را می‌دهد تا با خیالی راحتی از محیط مد نظر دور شده و به امور خود رسیدگی کنید.

با استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر خواهید توانست در زمان بروز اتفاق از طریق دزدگیر آگاه شده و سریعا خود را به محل جرم برسانید. توجه داشته باشید حتی ممکن است گاهی دزدگیر دچار مشکلی شده باشد که در این صورت جای نگرانی نبوده و می‌توانید از طریق دوربین مداربسته پیگیری کرده و درصورت بروز مشکلی از پلیس کمک بگیرید. نصب دوربین مداربسته و دزدگیر در کنار یکدیگر یکی از روش‌های کارآمد برای محافظت از محیط مد نظرتان است.

با بیان این موارد می‌توان گفت که دوربین مداربسته و دزدگیر بسیار مفید و مناسب هستند و می‌توانند کمک‌های بسزایی به افراد کنند. استفاده ترکیبی از این دو در واقع حساس مناسب است و در مواقع ساده نیز می‌توانید از هر کدام به صورت تکی استفاده کنید. ولی طبق تحقیقات انجام شده بهتر است که این دو در کنار یکدیگر استفاده شوند، چرا که هر یک از آن‌ها به تنهایی قادر به جلوگیری از سرقت و وقایع نیستند. اگر دوربین مداربسته و دزدگیر را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار دهید، خواهید توانست از امکانات بسیاری برخوردار شده و از بروز هرگونه مسئله یا مشکلی جلوگیری کنید.

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید در انتخاب دوربین مداربسته یا حتی دزدگیر دقت بالایی داشته باشید تا بعدا دچار پشیمانی نشده و از خرید خود ناراضی نباشید. همچنین سعی کنید در نصب آن‌ها از افراد و نیروهای حرفه‌ای و کاربلد استفاده کنید. در این صورت از نصب هر کدام اطمینان داشته و مطمئن خواهید بود که هیچ مشکل و مسئله‌ای برایتان به وجود نخواهد آمد.

نکته: تنها استفاده از دوربین برای جلوگیری از اتفاقات کافی نبوده و در این صورت سارق می‌توانید در این حالت با از کار انداختن دوربین یا حتی پوشاندن صورتش اقدام به انجام کار خود بکند. ولی با استفاده ترکیبی از دوربین مداربسته و دزدگیر امکان اتفاق این ماجرا ممکن نخواهد بود و در واقع استفاده ترکیبی از این دو بهترین و بخصوص‌ترین حالتی خواهد بود که می‌توانید در آن امنیت ایجاد کنید.

 

چگونه می توان دوربین مداربسته را به دزدگیر وصل کرد؟

برخی از نوع‌های دوربین مداربسته و دزدگیر به شکلی طراحی و تولید شده‌اند، که می‌توان آن‌ها را با انجام یکسری امور به یکدیگر متصل کرد. به این وسیله می‌توانید با استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر در کنار یکدیگر درصورت بروز هر واقعه‌ای سریعا از آن اطلاع یافته و نسبت به انجام کار درست اقدام کنید. این دو وسیله به صورت مجزا تولید شده و دو وسیله کاملا متفاوت هستند. بسیاری از مدل‌های قدیمی دوربین مداربسته و دزدگیر به شکلی طراحی شده‌اند که از امکان متصل کردن سنسور و آلارم‌های گوناگون دارا هستند. نصب دوربین مداربسته و دزدگیر بسیار آسان بوده و تنها با چندین عمل می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

نصب دوربین مداربسته و دزدگیر شما را از هر چیزی بی نیاز خواهد کرد و با خیالی راحت خواهید توانست به انجام امور خود بپردازید. در برخی از این تجهیزات نیز می‌توان آلارم و اسپیکرهایی را به دوربین مداربسته خود متصل کرد و به این صورت از ترکیب چندین ابزار در کنار یکدیگر استفاده نمود. البته مسئله مهم نصب دزدگیر و دوربین مداربسته بوده که جزو مراحل مهمی است و باید در انجام آن از دقت و تمرکز بالایی برخوردار باشید. برای اینکه بتوانید همانند برخی افراد دوربین مداربسته و دزدگیر را به هم وصل کرده و از ترکیب این دو استفاده کنید، می‌توانید از دو روش ذیل استفاده کنید:

  1. یکی از zone‌های دزدگیر را به دوربین مداربسته مورد استفاده خود وصل کنید. در این حالت اگر دوربین از محل نصب خود حرکت کرده یا جدا شود، هشدار دزدگیر به صدا افتاده و از خود صدا تولید خواهد کرد.
  2. در این روش می‌توانید سنسورهای مگنتی دزدگیر را به دوربین مداربسته وصل کرده و از این طریق بین دوربین مداربسته و دزدگیر ارتباط ایجاد کنید. در این حالت شما با روش بیان شده خواهید توانست، دزدگیری به وجود بیاورید که دارای دوربین باشد.

با انجام هر کدام از این دو روش به راحتی می‌توانید این دو وسیله را به یکدیگر متصل کرده و سپس از نصب دزدگیر و دوربین مداربسته رضایت کافی را به دست بیاورید.

 

سخن پایانی

امروزه با افزایش میزان سرقت، افراد به لوازمی نیاز دارند تا بتوانند از این گونه اتفاقات جلوگیری کنند. به همین منظور برخورداری از دوربین مداربسته و دزدگیر برای هر فردی مناسب بوده و افراد با استفاده این دو وسیله می‌توانند به راحتی از اموال و دارایی‌های خود محافظت کنند. نصب دوربین مداربسته و دزدگیر باید به صورت اصولی انجام شده باشد تا بعدا مشکلی به وجود نیاید.

هر کدام از آن‌ها نوع‌های گوناگونی داشته و بهتر است قبل از خریداری آن‌ها، کمی اطلاعات کسب کرده و سپس اقدام به خریداری دوربین مداربسته و دزدگیر کنید. در نهایت باید گفت که نصب دوربین مداربسته و دزدگیر برای هر مکانی، جزو بهترین و موثرترین روش‌ها برای محفوظ نگه داشتن اموال، جان و ناموس هر فردی به حساب می‌آید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم که اطلاعات مفیدی راجع به دوربین مداربسته و دزدگیر در اختیارتان گذاشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *