حریق

اطفاء حریق تهران

اطفاء حریق تهران
اطفاء حریق تهران

اطفا حریق تهران توسط لوتوس آریا به کمک ارائه به روزترین و مدرن ترین دستگاه های اطفا حریق صورت می گیرد. حتما آتش سوزی ها یکی از حوادثی هستند که گاها به دلیل عدم توجه افراد به رعایت نکات ایمنی می تواند به وجود آید. به همین دلیل برای کاهش خطاهای انسانی لازم است که تجهیزاتی مورد استفاده قرار بگیرد که بتواند به انسان ها در این مواقع کمک کند. از طرفی در برخی از موارد افراد برای اعلام کردن حریق به وجود آمده به دلایل مختلفی دیر عمل میکنند و اقدام به رفتارهای خودسرانه جهت پیشگیری با ابزار و تجهیزات غیر کاربردی می کنند، از این جهت هم استفاده از سیستم هایی که بتواند در این موارد به کمک انسان ها بیاید اهمیت زیادی پیدا می کند.

 

اطفا حریق چیست؟

اطفاء حریق تهران

پیش از بررسی اطفا حریق تهران و نصب و راه اندازی این سیستم ها باید به این مسئله بپردازیم که اطفا حریق چیست و چگونه می تواند به ما کمک کند. توجه داشته باشید که ما هر اقدام و فعالیتی که در راستای مهار و خاموش سازی آتش به صورت دستی و یا به کمک انواع سیستم های هوشمند انجام می دهیم تا آتش سوزی را مهار و خاموش کنیم اطفا حریق نام دارد. اگر خاموش کردن و یا مهار آتش در زمان طلایی خود صورت بگیرد کمترین میزان آسیب های مالی و جانی را در پی خواهد داشت اما اگر در این امر به هر دلیلی کوتاهی صورت بگیرد مهار شعله های آتش دیگر با هر نوع تجهیزات و به دست هر کسی ممکن نمی باشد و خسارت های به جا مانده از این آتش سوزی هم به مراتب بسیار بیشتر و سنگین تر خواهد بود. به همین دلیل این عملیات باید با دقت کافی و با سرعت بسیار زیاد انجام شود.

 

سیستم اطفا حریق چگونه به ما کمک می کنند؟

اطفا حریق تهران به معنای نصب و راه اندازی سیستم های اطفا حریق به صورت اتوماتیک در تهران می باشد که توسط لوتوس آریا صورت می گیرد. نکته مهم این است که شما برای انتخاب بهترین سیستم اطفا حریق باید به خوبی انواع این سیستم ها را بشناسید. گاهی اوقات توسط افراد متخصص مثل آتش نشان ها و یا در برخی از موارد برای آتش سوزی های جزئی تر توسط افرادی صورت می گیرد که تجربه ای در این زمینه ندارند. اما از طرفی باید این نکته را هم بدانید که گاهی اوقات فرایند مهار و خاموش سازی آتش توسط افراد صورت نمی گیرد. بلکه این تجهیزات هستند که در این امر به ما کمک می کنند و آتش به وجود آمده را می توانند مهار کنند.

اطفا حریق تهران می تواند برای ما که دچار آتش سوزی در محیط و یا مجموعه خود شده ایم به کمک تجهیزاتی مشخص صورت بگیرد که ما باید این تجهیزات را به خوبی بشناسیم.  مهار آتش به کمک تجهیزات می تواند به گونه ای باشد که ترکیبی از عملیات انسانی و تجهیزات ایمنی باشد که معمولا تجهیزاتی مانند کپسول های آتش نشانی در این امر به ما کمک می کنند. گاهی اوقات هم تجهیزات به صورت کامل و و خودکار بدون دخالت انسان ها برای مهار و خاموش کردن آتش اقدام می کنند. در این شرایط به سیستمی که این کار را انجام می دهد سیستم اطفا حریق می گویند.

 

اطفاء حریق تهران

بررسی انواع سیستم اطفا حریق

اطفا حریق تهران به کمک برخی از سیستم های مختلف می تواند صورت بگیرد. برای اینکه شما بتوانید به خوبی آتش سوزی های به وجود آمده را کنترل کنید لازم است بدانید که در یک ساختمان چه سیستم هایی به شما می تواند کمک کند. توجه داشته باشید که در تهران ساختمان ها این روزها برای گرفتن پایان کار علاوه بر تمامی اصول و استانداردهایی که باید در ساخت رعایت کنند باید به تجهیزات اطفا حریق هم مجهز باشند. سیستم هایی که در ساختمان ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد شامل موارد مختلفی می باشد که عبارت اند از:

  • استفاده از انواع فایرباکس
  • استفاده از آژیرها و فلاشرها برای هشدارهای به موقع به اهالی ساختمان
  • استفاده از پنل های کنترل دود و حرارت
  • استفاده از کپسول های آتش نشانی
  • استفاده از انواع اسپرینکلرها
  • استفاده از دتکتورها

سیستم اطفا حریق تهران دارای انواع مختلفی از نظر لوله کشی و عملکرد کاری می باشد که ما در این بخش باید به این موارد و دو نوع لوله کشی به کار رفته در آنها اشاره داشته باشیم. این دو نوع لوله کشی با هم دارای تفاوت هایی هستند و هر یک ویژگی های کاربردی منحصر به خود را دارند. مهمترین انواع لوله کشی ساختمان برای اطفا و همچنین مهار خاموش سازی آتش در ساختمان ها عبارت هستند از:

  • لوله کشی خشک در سیستم اطفا حریق تهران: یکی دیگر از انواع لوله کشی ها لوله کشی خشک می باشد که آب و یا هیچ مواد دیگری در آن جریان ندارد و وجود ندارد. در مواقع ضروری از طریق پمپ های هدایت کننده آتش نشان ها در این لوله کشی ها آب، کف و یا سایر موادی که برای خاموش سازی آتش مورد نیاز است جریان پیدا می کند. به همین دلیل شما می توانید از این سیستم ها در ساختمان اداری و تجاری خود بسته به شرایطی که دارید اقدام کنید و از این سیستم ها استفاده نمایید. البته برای انتخاب درست تر باید حتما سعی کنید که از مشاوران در این زمینه کمک بگیرد تا بهترین انتخاب شما در این شرایط صورت بگیرد.
  • لوله کشی تر در سیستم اطفا حریق تهران: یکی دیگر از انواع لوله کشی که می تواند در ساختمان شما مورد استفاده قرار بگیرد و به شما کمک کند این است که شما از سیستم لوله کشی تر استفاده کنید. این نوع از لوله کشی هم بسیار رایج بوده و بر اساس نیازهای شما و تایید کارشناسان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این سیستم آب درون لوله کشی قرار دارد و سیستم اطفا حریق و لوله ها را تحت فشار خود قرار می دهد. آب هایی که در مخازن برای مواقع ضروری ذخیره شده اند توسط پمپ ها به درون لوله ها هدایت می شوند.

 

مشخصات انواع سنسورهای سیستم های اطفا حریق در تهران

اطفا حریق تهران به کمک برخی از سیستم های هوشمند می تواند برای شما ممکن شود. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که برای عملکرد بهتر خود نیاز به سنسورهایی دارند که شما باید این سنسورها را به خوبی بشناسید و با عملکرد کلی آنها آشنا باشید. سنسورها در واقع سنسورهایی هستند که حساسیت به مواد و یا حالت های مختلفی دارند و در صورت اینکه عوامل حساسیت زای آنها اتفاق افتاد آنها سیستم را از یک آتش سوزی باخبر می کنند. سیستم به صورت هوشمند وارد مدار می شود و شروع به عملیات خاموش سازی و مهار آتش می کند. بنابراین باید بدانید که سنسورها دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای در سیستم های مهار آتش دارند.

  • سنسور حساس به شعله
  • سنسور حساس به حرارت
  • سنسور حساس به دود
  • سنسور حساس به گاز

همچنین شما به عنوان کسی که از این سیستم ها استفاده می کنید باید بدانید که سنسورها به روش های مختلفی می توانند ما را از بروز یک آتش سوزی باخبر کنند. هشدار در کنار اطفا حریق تهران اهمیت بسیار زیادی دارد. سیستم ها باید در زمانی که اقدام به اطفا می کنند همزمان ساکنین و افرادی که در اطراف محل آتش سوزی هم قرار دارند را با خبر سازند. به همین دلیل باید با انواع دتکتورهایی که به ما هشدار می دهند هم آشنا باشید:

  • اعلام کننده صوتی
  • نوری
  • ارسال پیام به شماره مشخص

اطفا حریق در تهران

برای اطفا حریق تهران شما باید به سراغ روش های هوشمند بروید. برخی از روش های دستی که می تواند به شما در خاموش سازی و مهار آتش کمک کند استفاده از کپسول های دستی می باشد. این کپسول ها می تواند در هر ساختمانی وجود داشته باشد اما به صورت کلی و همیشگی نمی تواند در مقابله با همه انواع آتش سوزی به شما کمک کند. شما باید برای مهار همه انواع آتش ها آماده باشید و این کار برای شما ممکن نیست مگر با استفاده از سیستم های هوشمندی که بتواند به شما در این امر کمک شایانی داشته باشد. از همین رو شما ما به شما توصیه می کنیم از تجهیزات دستی مانند کپسول ها استفاده کنید اما تنها روی این موارد تکیه نکنید. چرا که اگرچه بسیار موثر هستند اما به صورت کامل نمی توانند گره از کار شما باز کنند و به تنهایی قادر به کمک کردن به شما نیستند.

از همین رو شما برای اطفا حریق تهران باید به سراغ استفاده از سیستم های هوشمند هم بروید. سیستم های هوشمند هم دارای انواع مختلفی هستند. جدای از اینکه باید به خوبی این سیستم ها را بشناسید و انتخاب کنید نکته مهمی که می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد این است که این سیستم ها باید دارای کیفیت مناسبی هم باشند. به این معنا که شما باید این سیستم ها را از مجموعه هایی تهیه کنید که می تواند برای شما بسیار قابل اعتماد باشد. اگر برای تهیه این سیستم ها از افرادی که نمی شناسید اقدام کنید و یا به مجموعه هایی که دارای سوابق کمتری هستند رجوع کنید احتمال دارد که در نهایت موفق نشوید از این سیستم ها استفاده کنید و زمانی متوجه ناکارآمدی آنها می شوید که دیگر دیر شده است.

اگر برای اطفا حریق تهران در این شهر به سراغ مجموعه های نامعتبر بروید و سیستم های نامعتبر را خریداری کنید که ارزان قیمت تر هستند زمانی متوجه می شوید که اشتباه کرده اید که دیگر دیر شده است و خسارات های مالی و جانی جبران ناپذیری را متحمل شده اید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم حتما به سراغ مجموعه های قابل اعتماد بروید و بهترین کالای ممکن را خریداری کنید. همچنین برای نصب و راه اندازی هم به نشانه ها و دستورالعمل های کمکی اکتفا نکنید. این کار را هم به افرادی بسپارید که در این زمینه تخصص های لازم را دارند و می توانند به بهترین شکل ممکن نصب و راه اندازی را برای شما انجام دهند. به این ترتیب خیال شما از بابت عملکرد صحیح این سیستم راحت می شود و می توانید در زمان های اضطراری روی این سیستم های هوشمند به خوبی حساب کنید و مطمئن باشید که به شما کمک می کنند.

 

نصب سیستم اطفا حریق در تهران

اطفا حریق در تهران یکی از مهمترین دغدغه های سازندگان ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی می باشد. چرا که بدون استفاده از این سیستم ها تقریبا گرفتن پایان کار برای شما دشوار می شود. برای اینکه بتوانید از این سیستم ها به خوبی استفاده کنید نیاز دارید که بهترین سیستم را انتخاب کرده و برای خرید آن اقدام کنید. اما باید بدانید که انتخاب و خرید بهترین و موثرترین سیستم برای شما به معنای پایان کار شما نمی باشد. شما باید برای تکمیل کاری که دارید می کنید این سیستم ها در محل مورد نظر خود نصب کنید. در نصب این سیستم ها هم باید به خوبی موارد مهمی را رعایت کنید.

برای اطفا حریق تهران شما باید سیستم هوشمند خریداری شده خود را به درستی نصب کنید. این کار را نباید خود شما به صورت شخصی انجام دهید. چرا که اگر این کار را به صورت دستی انجام دهید شما به مشکل بر می خورید. باید نصب توسط یک تیم حرفه ای صورت بگیرد. اگر شما سیستم خود را از لوتوس آریا خریداری کرده باشید برای نصب و راه اندازی این سیستم در تهران هم می توانید روی کمک های ما حساب کنید. این نکته برای شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و شما باید حتما نصب و راه اندازی سیستم های خود را به حرفه ای ها بسپارید تا بتوانید به خوبی از عهده آن بر آیید.

 

سخن پایانی

اطفا حریق تهران توسط سیستم های کاملا هوشمند  اتوماتیک می تواند در تمامی ساختمان های اداری و تجاری صورت بگیرد. از همین رو به شما توصیه می کنیم که برای نصب و راه اندازی این سیستم ها به سراغ افرادی بروید که در این زمینه تخصص کافی دارند و همچنین برای خرید این سیستم ها به سراغ مجموعه های معتبری بروید که در این راستا می توانند به شما کمک کنند و نیازهای شما را برآورده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *