دوربین مداربسته

چک کردن دوربین مداربسته

چک کردن دوربین مداربسته

چک کردن دوربین مداربسته

چک کردن دوربین مدار بسته یکی از مهم‌ترین مسائل برای بسیاری از افرادی که از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند، است. البته یک موضوع در این زمینه قابل ذکر است که اگر شما در یک محیط چند عدد دوربین مدار بسته نصب کرده باشید باید بدانید که از کدام ورودی دوربین قرار است تصاویر را مشاهده کنید تا از این طریق پلی بک کردن برای شما راحت باشد.

همانطورکه می‌دانید دوربین‌های مدار بسته از یکی از مهم‌ترین ابزار آلات تامین کردن امنیت در یک مکان و محیط هستند که باعث می‌شود با نظارت 24 ساعته‌ای که بر محیط دارند، بسیاری از احتمال تجاوز به حریم محل کسب یا تجارت کم شود؛ از این رو نیاز است که شما به عنوان مسئول این دوربین‌ها شیوه کارکرد آن‌ها را یاد بگیرید تا استفاده درست از آن‌ها را بدانید.

همانطورکه گفتیم چک کردن دوربین مدار بسته یکی از موارد مهم در استفاده از این دوربین‌ها است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم درباره روش چک کردن دوربین مدار بسته صحبت کنیم تا شما از این موضوع به خوبی اطلاع داشته باشید.

روش چک کردن دوربین مدار بسته

چک کردن دوربین مداربسته

روش چک کردن دوربین مدار بسته هر چند که عمل پیچیده‌ای نیست و نیاز به آموزش تخصص خاصی ندارد اما ما در این قسمت سعی خواهیم کرد که جزئیات چگونگی چک کردن دوربین مدار بسته را قدم به قدم شرح دهیم تا با آن آشنا شوید.

برای چک کردن دوربین مدار بسته باید وارد منوی تنظیمات دستگاه DVR خود شوید ( البته این آیکون‌ها در هر برند دستگاه ممکن است کمی تفاوت داشته باشد اما نه خیلی زیاد)

پس از اینکه دوربین مداربسته خود را نصب کردید از طریق کابل HDMI به پخش کننده تصاویر خود و دستگاه دی وی آر وصل کنید؛ در این صورت پس از اتصالات اچ دی و بعد از روشن کردن دستگاه ضبط کننده خود تمامی تصاویر ثبت شده توسط دوربین مدار بسته پخش و ضبط خواهند شد.

جهت بازبینی تصاویر ثبت و ضبط شده در این دوربین‌ها و چک کردن دوربین مدار بسته، شما ممکن است با گزینه‌ها مختلفی روبرو شوید که در حالت عمومی و عامینانه به این روش play back گفته می‌شود. همچنین، چک کردن، مرور کردن، و بازبینی و غیره هم از طریق دستگاه DVR امکان پذیر است.

از طریق منوی دستگاه تنظیمات دستگاه دی وی آر خود شما در قسمت play back نمایش داده شده با تاریخ و ساعت از جمله در روزهای مشخص روبرو خواهید شد. این ثبت تواریخ طبق روز و ماه و سالی که فیلم ثبت شده، تنظیم شده است و شما با دانستن زمان دقیق یک رخداد می‌توانید برای چک کردن دوربین مدار بسته تصویر اقدام کنید.

برای بازبینی این تصاویر این قابلیت وجود دارد که شما تصاویر ضبط شده را بزرگ و زوم کنید. همچنین می‌توانید برای مشاهده با دقت تصاویر را در حالت اسلومشن و حرکت آهسته قرار دهید یا اگر مایل باشید فیلم را عقب و جلو کنید تا اطلاعاتی که لازم است را به دست آورید.

چک کردن دوربین مداربسته

چگونگی انتقال دادن تصاویر ثبت شده دوربین مداربسته

حالا این مبحث وجود دارد که شما چک کردن دوربین مدار بسته خود را انجام دادید و می‌خواهید این تصاویر را به کارت حافظه مجزا انتقال دهید تا به راحتی بتوانید تصاویر مورد نظر را به در دسترس داشته باشید.

یکی از موارد خوبی که برای چگونگی انتقال دادن تصاویر ثبت شده دوربین مداربسته وجود دارد، این است که نیاز است همان مراحل پلی بک کردن و چک کردن دوربین مدار بسته را انجام دهید.

به این منظور شما برای ارسال این تصاویر در دستگاه پخش خود کلیک راست کرده و گزینه BACK Recording را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم با انتخاب کانال دوربین مورد نظرتان شما می‌توانید راحت‌تر به تصاویر انتخاب خود دست یابید. برای این کار لازم است بدانید که با چهار نوع و شیوه چک کردن دوربین مدار بسته مواجه هستید که شناخت این حالت‌ها در نحوه پلی بک کردن و انتقال درست تصاویر به شما کمک خواهد کرد.

این حالت‌ها از جمله موارد زیر هستند:

  • ضبط کردن تصاویر به شیوه دستی یا اتوماتیک
  • ضبط کردن تصاویر در حالت‌های تغییر حرکت و نور
  • ضبط کردن جهت تشخیص دادن و ثبت چهره افراد
  • ضبط کردن تصاویر قفل شده و تصاویر قفل نشده

در این صورت و با توجه به موارد بالا، با ورود اطلاعلات تاریخ و ساعت ضبط تصاویر و زدن گزینه جستجو، تصاویر ثبت شده برای شما به نمایش در خواهد آمد. با این وجود با انتخاب تصاویر دلخواه خود می‌توانید یک بک آپ کلی از فیلم‌های ذخیره شده گرفته و به هر نوع کارت حافظه خارجی از جمله فلش، رم، هارد دیسک تصاویر خود را انتقال دهید.

از طریق انتقال فیلم‌های ضبط شده خود به یک منبع ذخیره جداگانه دیگر شما به راحتی به آن تصاویر دسترسی داشته و به هر نهادی که بخواهید می‌توانید این تصاویر را انتقال دهید.

چگونه دوربین مدار بسته را روشن کنیم؟

روشن کردن دوربین‌های مدار بسته هر چند که نیاز به تخصص خاصی ندارد و به راحتی صورت می‌گیرد، اما گاهی اوقات بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه دوربین مدار بسته را روشن کنند و در این صورت به اشتباه فکر می‌کنند که دوربین‌شان روشن است اما در اصل خاموش بوده و اصلا هیچ تصویری مشاهده و ثبت نمی‌شود. پس در این صورت شما باید به درستی از روشن بودن و در واقع فعال بودن دوربین مدار بسته خود اطلاع داشته باشید. برای اینکه مطمئن شوید دوربین مدار بسته شما روشن یا فعال است یا نه چندین روش وجود دارد؛ از جمله اینکه وارد دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مدار بسته خود شوید؛ در صورتی که چند لحظه و چند دقیقه قبل تصاویر را ذخیره کرده‌اید و شما آن‌ها را مشاهده کردید، دوربین شما فعال است که این ساده‌ترین روش ممکن بررسی فعال بودن دوربین است.

از دیگر روش‌های تشخیص نور قرمز رنگ LED کنار دوربین‌های مدار بسته این است که فقط در شرایط دید سخت تشخیص این نور مشخص و راحت بوده؛ پس توجه کردن به این نور می‌تواند شما را در تشخیص روشن بودن دوربین‌ها کمک کند.

در صورتی که دوربین مدار بسته شما در حال زوم و چرخش باشد، دوربین شما روشن و فعال بوده و در حال کار کردن است.

تمامی این موارد در صورتی امکان پذیر است که شما به درستی دوربین مدار بسته خود را روشن کرده باشید. برای روشن کردن دوربین‌های مدار بسته می‌توانید هم از طریق کنترل از راه دور و هم از طریق خود دوربین اقدام کنید؛ مراقب باشید با زدن دکمه روشن، شما باعث فعال و روشن شدن دوربین‌های مدار بسته خود خواهید شد.

چک کردن دوربین مداربسته

دلایل روشن نشدن دوربین‎های مدار بسته

با توجه به اینکه اغلب مشکلات دوربین‌های مدار بسته در روشن نشدن به دلیل ایرادات نرم افزاری است، ایرادات دیگری ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد که دوربین شما قادر به روشن شدن و ثبت تصاویر نیست.

اولین و ساده‌ترین و مهم‌ترین علتی که ممکن است باعث روشن نشدن دوربین مدار بسته شما باشد، امکان قطع بودن جریان برق است که در نتیجه قطع شدن کابل‌ها یا برق است و در رابطه با این مشکل می‌تواند خرابی آداپتور را اشاره کرد. در واقع این موارد تامین کننده نیرو و انرژی برای کار کردن دوربین‌ها هستند که اگر با مشکل مواجه شوند دوربین قادر به روشن شدن نیست.

برای حل این مشکل اتصالات برقی خود را بررسی کنید و یا اینکه یک آداپتور جدید خریداری کنید و مراقب باشید آداپتوری که خریداری می‌کنید، اصل باشد.

در صورت دیگر ممکن است اتصالات و کابل‌های ورودی و خروجی دوربین مدار بسته با مشکل مواجه شده باشد که این موارد هم توسط افراد حرفه‌ای نیاز به بررسی دارد و در موارد آخر و احتمالی اگر متوجه شدید که تمامی این ایرادت دلیل کار نکردن دوربین مدار بسته شما نیستند، این احتمال وجود دارد که دوربین شما دچار آسیب و نوسانات برقی شود یا سوختگی شده باشد.

به بیان ساده و سر راست مراحل زیر را برای بک آپ گرفتن از تصاویر ذخیره شده خود انجام دهید.

menu = back = recording = your selected camera = backup all

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به شما آموزش دهیم تا به چگونه چک کردن دوربین مدار بسته خود بپردازید. همچنین روش چک کردن دوربین مدار بسته را به شما توضیح دادیم تا در این مسئله مهم که در اکثر موارد در نتیجه استفاده از دوربین‌های مدار بسته پیش می‌آید با مشکل مواجه نشوید. این امر خصوصا زمانی ضرورت پیدا می‌کند که شما در موقعیتی هستید که می‌خواهید وضعیت یک اتفاق را چک کنید و فیلم‌های مربوط به آن زمان را بررسی کنید.

برای چک کردن دوربین مداربسته، همانطور که بیان کردیم نیاز به هیچ روش خاصی وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید با روش‌هایی که گفتیم و از طریق دستگاه دی وی آر خود به بررسی فیلم‌هایی بپردازید که برای شما از نظر اطلاعاتی مهم هستند.

برای اینکه به نحو آسان‌تری بتوانید تصاویر دلخواه خود را بیابید، لازم است که تمامی اطلاعات دقیق آن زمان را در دست داشته باشید و علاوه براین دسترسی به تصاویر کانال دوربینی که تصویر در آن ضبط شده است را هم باید داشته باشید.

همچنین گفتیم که بک آپ گرفتن از تصاویر به شما کمک خواهد کرد که تصویر موجود را به صورت آماده در دست داشته باشید و دیگر نیازی به سرچ و جستجو برای تصاویر نداشته باشید که این روش نیز با توجه به توضیحات ما کار چندان سختی نیست. ضمن تمامی مطلبی که عرضه شد چگونگی روشن و خاموش کردن دوربین‌های مداربسته اهمیت زیادی دارد و شما در هر صورت باید بدانید که چرا دوربین شما غیر فعال است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *