دوربین مداربسته

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته یکی از مسائل مهمی است که در هنگام نصب دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود. تنظیمات ضبط این دوربین‌ها باید به درستی انجام گیرد که عمل مشاهده و ثبت تصاویر بدون ایراد انجام شود. در این مقاله سعی داریم که به آموزش تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته بپردازیم و علت ضبط نکردن فیلم دوربین مدار بسته چیست را برای شما توضیح دهیم.

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته به چه صورت است؟

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته

این بخش آموزشی مربوط به تنظیمات ضبط دستگاه DVR است:

  1. صفحه تنظیمات ضبط دوربین را باز کنید که شامل منوی اصلی= پیشرفته= ضبط است. در صفحه تنظیمات ضبط دوربین باید همه گزینه‌ها همزمان با هم تنظیم شوند تا به کانال‌های متعدد مشاهده دوربین خود وصل شوید. در این مورد هر کانالی که دارای دوربین نباشد باید بسته شود و بعد از اینکه تنظیمات را انجام دادید بر روی گزینه OK کلیک کرده تا تغییرات صورت گرفته ثبت شود.
  2. به صفحه تنظیمات برنامه که شامل منوی اصلی= تنظیم= برنامه است بروید و در قسمت گوشه کناری بالای طرف چپ این صفحه در شروع باید تمامی گزینه‌ها را برای کانال و پس از آن همه روزهای هفته را گزینش کنید. در این قسمت باید کادر بالایی MD سفید باشد و هیچکدام از دیگر کادرها نباید در چهار ستون سفید باشد. برای ثبت تغیییراتی که صورت داده‌اید گزینه OK را فشار دهید.
  3. به صفحه شناسایی تنظیمات این دوربین بروید که شامل منوی اصلی= تنظیمات= detect است. برای تنظیم کردن این صفحه کاری که لازم است که شما انجام دهید این است که بر روی گزینه پیش فرض کلیک کرده و مطمئن شوید قسمت فعال کرده سفید باشد، بعد از این تغییرات لازم را سیو کنید.

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته

تنظیمات ثبت پیوسته دستگاه DVR

این قسمت آموزشی مربوط به تنظیمات ضبط پیوسته دستگاه DVR است:

  1. وارد صفحه تنظیمات ضبط شوید که شامل منوی اصلی= پیشرفته و ضبط است. در این قسمت تنظیمات باید همه گزینه‌ها همزمان با هم تنظیم شوند تا وارد کانال‌هایی که دوربین دارید، شوید. توجه داشته باشید که هر کانالی که دارای دوربین نیست را ببندید و بعد از اینکه تغییرات لازم را انجام دادید با فشردن دکمه OK آن‌ها را ذخیره کنید.
  2. وارد قسمت تنظیمات برنامه که شامل منوی اصلی= تنظیم= و برنامه است شوید. در قسمت بالای گوشه سمت چپ صفحه باید گزینه همه موارد برای کانال و سپس تمامی روزهای هفته را گزینش کنید. همچنین لازم است که مطمئن شوید که فقط کادر بالایی MD سفید است. و دیگر کادرها نباید سفید باشند، سپس برای ثبت تغییرات انجام شده بر روی گزینه OK کلیک کنید.

چرا دوربین مدار بسته ضبط نمی‌کند؟     

  • در اولین حالت ممکن است که دوربین شما قطع شده و قادر به مشاهده تصاویر نباشد. در این صورت مشکل از دوربین‌ها است که هیچ تصویری را به دستگاه DVR شما برای ضبط نمی‌فرستد. معمولا علت این ایراد می‌تواند ناشی از خراب شدن تغذیه دوربین‌ها، قطعی پیدا کردن کابل متصل کننده دوربین به DVR و یا ایراد از نقص کانکتورها باشد که در صورت عدم این مشکالات دلیل مشکل می‌تواند از دوربین‌ها یا ورودی DVR باشد.
  • از دیگر موارد ضبط نکردن دوربین مدار بسته تنظیم دی وی آر در حالت زمانبندی و تشخیص دادن حرکت است که این مورد می‌تواند به دلیل تنظیم هارد برای ضبط تصاویر دوربین در یک زمانبندی معین شده باشد؛ مثل اینکه ساعت ضبط دوربین در یک ساعت و روز مشخص باشد؛ در سایر ساعات و روزها دوربین قادر به ثبت تصاویر نخواهد بود.
  • موضوع دیگر مربوط به فعال کردن یا نکردن تشخیص حرکت توسط دوربین برای ضبط است که اگر این گزینه فعال باشد و حرکتی انجام نگیرد هیچ گونه عمل ثبت تصویری توسط دوربین انجام نمی‌گیرد. برای تشخیص این موارد از مشکلات می‌توان به قسمت بایگانی ضبط تصاویر برویم که اگر تصاویر به صورت مقطعی ضبط شده و قطع شده باشد به احتمال زیاد این گزینه‌ها فعال شده است.

برای غیر فعال کردن این گزینه‌ها می‌توان وارد قسمت تنظیمات شده و از بخش تنظیمات ضبط، حالت اتوماتیک را تغییر داده یا یک بار دی وی آر را ریست نرم افزاری کرد.

  • در مواردی ممکن است که هیچ کدام از مشکلات قبلی وجود نداشته باشد و شاید دستکاری افراد به صورت عمد باعث شود که تنظیمات ضبط دوربین متوقف شده باشد که شما می‌توانید به تنظیمات دی وی آر رفته و آن را درست کنید.

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته

موارد دیگر از ایرادات ضبط نکردن فیلم دوربین مدار بسته

تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته باید طوری صورت گیرد که به عنوان یک سیستم نظارتی بتواند به صورت 24 ساعته به طور مداوم به مشاهده و ضبط تصاویر بپردازد و با توجه به تنظیماتی که شما برای این دوربین انجام داده‎اید بتواند تصاویر را به درستی در هارد خود ذخیره کند. در غیر این صورت ممکن است ایراداتی از جمله موارد زیر وجود داشته باشد:

  • ایراد در منبع تغذیه دی وی آر بوده
  • ایراد از موس یا فلش ممکن است باشد
  • ایراد در کانکتورهای اتصال هارد به DVR
  • خراب بودن هارد
  • خراب بودن DVR

و موارد دیگر باشد که با بررسی و چک کردن تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته می‌توان این مشکلات را حل کرد.

همچنین گاهی اوقات بنابردلایلی دوربین مداربسته تصاویر را ضبط نمی‌کند و به راحتی نمی‌توان دلیل این ایراد را پیدا کرد که در این صورت چند راهکار احتمالی برای رفع این مشکل وجود دارد. اولین راهکار برای پیدا کردن علت این مشکل متصل کردن دی وی آر یا اِن وی آر به یک مانتیتور است تا بتوانید تصاویر دوربین را مشاهده کنید و تنظیمات لازم آن را انجام دهید.

همانطور که بیان کردیم ضبط نکردن فیلم دوربین مدار بسته می‌تواند به علت‌های متفاوت و مختلفی باشد که ممکن است مربوط به تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته یا ایرادات در دستگاه دی وی آر، هارد و یا ایراد از دوربین‌ها باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته را به طور کامل برای شما توضیح دهیم؛ همچنین از دلایل عدم ضبط تصاویر توسط این دوربین‌ها مطالبی عرضه کردیم. در حالت کلی نصب این دوربین‌ها و تنظیمات ضبط دوربین مدار بسته را به افراد فنی و مجرب در این زمینه بسپارید و اگر ایراداتی در زمینه مشاهده، ثبت و ضبط تصاویر دوربین‌های مدار بسته وجود داشته باشد نیز از همین افراد کمک بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *