حریق, دزدگیر

اعلان حریق دزدگیر

اعلان حریق دزدگیر

اعلان حریق دزدگیر

اعلان حریق دزدگیر چگونه نصب می شود؟ در ابتدا باید بدانید که عموما سیستم های دزدگیر و سیستم های اعلان و اعلام حریق دو سیستم مجزا هستند. اما این به آن معنا نیست که نمی شود برای امکان و یا حتی برای خودرو این دو را ترکیب کرد. در واقع امکان نصب اعلام حریق بر روی دزدگیر وجود دارد و می شود این کار را انجام داد. اما نیاز به طی کردن برخی از مراحل دارد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب هم امکان نصب اعلان حریق دزدگیر را بررسی کنیم و هم شرایط انجام این کار را بسنجیم. اگر این اتفاق را بتوانید رقم بزنید در واقع موفق شده اید که یک سیستم مشخص با دو کاربرد متفاوت را در کنار یکدیگر در یک مرکز کنترل داشته باشید. به این ترتیب می توانید با نصب اعلان حریق دزدگیر هزینه های جانبی خود را هم کاهش دهید.

 

نصب اعلام حریق روی دزدگیر ممکن است؟

اعلان حریق دزدگیر

در ابتدا چیزی که به ذهن می رسد این است که سیستم های دزدگیر اماکن تنها برای پیشگیری از سرقت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. باید گفت چنین چیزی اشتباه نیست و بسیاری از مدل های دزدگیرهای امکان هستند که تنها دارای یک کاربری می باشند. به این ترتیب شما نمی توانید موارد دیگری را به آنها اضافه کنید و امکان نصب اعلام حریق روی دزدگیر وجود نخواهد داشت. اما در برخی دیگر از انواع دزدگیرها پنل مرکزی یا کیت اصلی دزدگیر به ما امکان نصب اعلان حریق دزدگیر را می دهد اما در برخی از موارد به دلیل تعداد بالای دتکتورهایی که مورد نیاز است باید به سراغ یک پنل جداگانه برای نصب سیستم اعلام حریق رفت. ولی اگر دتکتورهایی که می خواهیم بر روی سیستم دزدگیر نصب کنیم تعداد بالایی نداشته باشند از نظر تئوری و از نظر عملی می توانند بر روی یک سیستم دزدگیر امکان متصل شده و به خوبی کار کنند.

با توجه به آنچه در مورد اعلان حریق دزدگیر گفتیم در ابتدا باید به سراغ پنل مرکزی دزدگیر خود بروید، باید ببینید که آیا این پنل امکان نصب اعلام حریق روی دزدگیر را می دهد یا خیر؟ سپس باید ببینید که برای یک سیستم اعلام حریق به چه دتکتورهایی نیاز دارید؟ اگر تعداد دتکتورهای مورد نیاز شما بالا نباشد این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید سیستم اعلام حریق خود را بر روی سیستم دزدگیر خود متصل کنید و به این ترتیب هزینه های جانبی خود را کاهش دهید. معمولا برای نصب یک سیستم اعلام حریق شما به دتکتورهای ذیل نیاز دارید که عبارت اند از:

  •     دتکتور دود
  •     دتکتور گاز
  •     دتکتور سنسورهای حرارتی

در برخی از سیستم های اعلان حریق دزدگیر امکان دارد که شما فقط از دتکتور دود و یا سنسورهای حرارتی استفاده کنید و در برخی از دیگر انواع سیستمهای اعلام حریق امکان دارد که شما از سنسورها و دتکتورهای بیشتری استفاده کنید. در صورتی که تنها از دو یا نهایتا سه دتکتور در سیستم اعلان حریق خود استفاده کنید این امکان برای شما فراهم می شود که سیستم اعلام حریق را بر روی دزدگیر نصب کنید.

 

اعلان حریق دزدگیر

چگونگی نصب اعلام حریق روی دزدگیر

همانطور که گفتیم نصب اعلان حریق دزدگیر شدنی است اما باید بدانیم که شرایطی لازم است تا بتوانیم به درستی سیستم اعلان حریق را روی دزدگیر نصب کنیم. برای اینکه بتوانیم به درستی این دو سیستم را بهم متصل کنیم و سیستم اعلام حریق را بر روی دزدگیر نصب کنیم باید این اتصال را در بخش زون بیست و چهار ساعته دزدگیر انجام دهیم. زمانی که سنسورها و دتکتورها تعداد بالایی نداشته باشند می توانید از طریق زون بیست و چهار ساعته برای نصب اعلام حریق روی دزدگیر اقدام کنید.

 

آیا نصب اعلام حریق روی دزدگیر برای تمام امکان کاربرد دارد؟

باید یک بار دیگر این نکته را یادآوری کنیم که همیشه امکان نصب اعلان حریق دزدگیر وجود ندارد و باید شرایط دتکتورهای مورد استفاده را در این سیستم را سنجید.نکته دیگری که وجود دارد این است که برخی از فروشگاه های بزرگ و یا ساختمان های حرفه ای اداری و تجاری و یا ساختمان های مسکونی با تعداد واحدهای بالا به دتکتورها و سنسورهای بسیار بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل امکان استفاده این سیستم ترکیبی در این ساختمان ها و این مراکز اداری و تجاری وجود نخواهد داشت.

 

کاربرد استفاده از نصب اعلان حریق دزدگیر

می توانیم با نصب اعلام حریق روی دزدگیر نیاز مجموعه هایی با وسعت کوچکتر را برطرف کنیم. برای مثال نصب اعلان حریق دزدگیر در خانه های ویلایی و یا در مغازه ها و فروشگاه های مختلف که وسعت بالایی ندارند امکان پذیر است. در واقع اصلی ترین کاربرد این سیستم هم استفاده در چنین مجموعه هایی می باشد. به این ترتیب اگر این ایده را برای امکان بزرگتر در سر دارید باید باکس جداگانه ای را برای سیستم اعلم حریق خود در نظر بگیرد و هزینه های جانبی آنها را نیز بپردازید.

 

اعلان حریق دزدگیر

مزایا و معایب نصب اعلام حریق روی دزدگیر

در حقیقت نصب اعلان حریق دزدگیر با این هدف انجام می شود که هزینه های جانبی شما برای داشتن یک باکس اضافه مخصوص به اعلام حریق را حذف کند. به این ترتیب شما می توانید با صرف هزینه ای کمتر، ایمنی و امنیت بهتری را در محل مورد نظر خودتان تجربه کنید. به طور کلی می شود مزایای استفاده از این سیستم ها را به شرح ذیل عنوان کرد:

  •     صرف هزینه کمتر
  •     نصب آسان

 

معایب نصب اعلام حریق روی دزدگیر

نصب اعلان حریق روی دزدگیر برخی معایب هم دارد که در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم:

  •     بالا بودن هزینه نصب اعلان حریق دزدگیر
  •     مناسب نبودن برای امکان بزرگتر
  •     شلوغ شدن سیم کشی ساختمان
  •     پیدا کردن محل رخ داد حریق معمولا در این سیستم ها کمی سخت می باشد.

 

سخن پایانی

نصب اعلان حریق دزدگیر اگرچه برای بسیاری از افراد به دلایلی که عنوان کردیم در بخش معایب، نمی تواند انتخاب اول باشد اما در برخی از فروشگاه های کوچک و یا خانه های ویلایی همچنان می تواند یکی از راهکارهای بسیار مناسب ما برای استفاده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید هم اکنون از طریق شماره های مندرج در سایت با کارشناسان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *