دوربین مداربسته

خاموش کردن دوربین مدار بسته

خاموش کردن دوربین مدار بسته

خاموش کردن دوربین مدار بسته

خاموش کردن دوربین مدار بسته به درستی، از نکاتی است که باید به آن توجه شود. نحوه مناسب خاموش کردن این دوربین‌ها باعث می‌شود که دوبین مداربسته و دستگاه دی وی آر شما ایمن بماند و همچنین در افزایش مدت زمان عمر دوربین شما نیز بسیار اهمیت دارد.

با وجود اینکه نحوه خاموش و روشن کردن همه دوربین‌های مدار بسته به طور معمول شبیه هم است، اما هنوز بسیاری از افراد با روش درست خاموش کردن دوربین مدار بسته آشنا نیستند و این موضوع را سرسرکی می‌گیرند که باعث آسیب زدن به دوربین مدار بسته خواهد شد. از این رو ما در این مقاله به مبحث چگونگی خاموش کردن دوربین‌های مدار بسته خواهیم پرداخت.

 

خاموش کردن دوربین مدار بسته

چگونگی خاموش کردن دوربین مدار بسته

خاموش کردن دوربین مدار بسته

در بسیاری از دوربین‌های مدار بسته دو دکمه OFF و ON وجود ندارد، پس با این وجود اگر بخواهید که تصاویر در دوربین شما ضبط نشود لازم است که دستگاه ضبط کننده خود را خاموش کنید. در صورتی که می‌خواهید یک دوربین تنها را خاموش کنید فقط کافیست آداپتور آن دوربین را از پریز برق بیرون بکشید.

برای خاموش کردن دستگاه دی وی آر خود با وارد شدن به قسمت نرم افزار دستگاه و با انتخاب گزینهShut down و تایید آن، سپس با کلیک کردن گزینه yes این کار را می‌توانید انجام دهید. در این صورت چند ثانیه باید صبور باشید تا دستگاه شما برای خاموش شدن آماده شود؛ بعد از این پیام pleas off نمایش داده خواهد شد.

پیام نمایش داده شده، نشان دهنده این است که دستگاه شما خاموش شده است و با فشردن دکمه OFF در پشت دستگاه می‌توانید آن را به طور کامل خاموش کنید.

چند نکته در اینجا قابل ذکر است که با خاموش کردن دستگاه دی وی آر یا اِن وی آر، باعث قطع شدن مشاهده تصویر در دوربین مدار بسته نخواهید شد ولی تصاویر فیلم ‌برداری شده ضبط و ثبت نخواهد شد. همچنین هیچ وقت هنگامی که دستگاه ضبط کننده شما روشن است آن را به طور یک دفعه‌ای از برق خارج نکنید.

اگر فقط می‌خواهید ضبط تصاویر را در دوربین مدار بسته خود را خاموش یا قطع کنید با ورود به تنظیمات دستگاه‌های ضبط کننده دی وی آر و اِن وی آر خود و برداشتن تیک همه روزهای هفته می‌توانید عملیات ضبط آن را متوقف کنید و در نهایت آداپتور دوربین مدار بسته خود را از پریز برق خارج کنید.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است؟

به طریق مختلف می‌توان از خاموش یا روشن بودن دوربین مدار بسته خود مطمئن شد؛ از شایع‌ترین روش‌ها، از جمله بررسی کردن دستگاه دی وی آر یا اِن وی آر، چک کردن نور مادون قرمز دوبین مدار بسته و وای فای است. به کمک نرم افزارهای فعال در این زمینه نیز می‌توان از خاموش یا روشن بودن دوربین‌های مدار بسته خود مطمئن شوید.

برای مطمئن بودن از خاموش کردن دوربین مدار بسته خود می‌توانید در صورت دسترسی به دستگاه‌های ضبط کننده دوربین‌ها از این موضوع اطمینان حاصل کنید. همچنین با خاموش بودن چراخ نور LED بر روی دوربین مدار بسته خود می‌توان از خاموش بودن دوربین‌های مدار بسته خاطر جمع شد.

همانطور که گفتیم چند نرم افزار برای آگاهی شما از روشن بودن دوربین مدار بسته شما وجود دارد و این موضوع زمانی اهمیت دارد که هم دوربین و هم دستگاه ضبط کننده آن در ارتفاع و فاصله با از کف نصب شده باشند.

با کمک نرم افزارهایی چون Hidden Camera یا Glint Finder می‌توانید برای خاموش کردن دوربین مدار بسته اقدام کنید، همچنین این نرم افزارها لیست دوربین‌های روشن را هم به شما ارائه می‌دهند.

 

خاموش کردن دوربین مدار بسته

چگونگی خاموش شدن دوربین‌های مدار بسته برخوردار از باتری داخلی

مواردی که ما درباره خاموش کردن دوربین مدار بسته توضیح دادیم، درباره دوربین‌های مدار بسته‌ای بود که از طریق اتصال مستقیم با جریان برق اصلی فعالیت می‌کنند. لازم به توضیح این موضوع است که دوربین‌های مدار بسته از دو کابل برخوردار هستند؛ یکی از این کابل‌ها وظیفه انتقال داده‌ها را برای دستگاه‌های ضبط کننده دارد و کابل دیگر انرژی برق لازم در این دوربین‌ها را فراهم می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربین‌های مدار بسته بدون استفاده از انرژی مسقیم برق از طریق ups قادر به کار کردن خواهند بود. پس دوربین مداربسته‌ای که مجهز به سیستم ups است، بعد از قطع اتصال از جریان مستقیم برق به هر دلیلی قادر به انجام فعالیت تصویربرداری و ضبط تصاویر می‌باشد.

در واقع این دوربین‌ها مجهز به باتری داخلی هستند که در شرایط و مواقع اضطراری انرژی لازم برای عملکرد دوربین شما را فراهم می‌کنند. استفاده از این باتری داخلی در مواقعی که قطعی برق به طور مکرر در مناطق محل زندگی شما رخ می‌دهد بسیار کاربردی است.

دوربین‌های مدار بسته مجهز به سیستم ups یا برخوردار از باتری داخلی در زمان قطع شدن برق اصلی برای مدت زمان چند ساعت قادر به انجام عمل مشاهده تصویر و ضبط آن تصاویر هستند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به نحوه و چگونگی خاموش کردن دوربین مدار بسته پرداختیم و به شرح این مطلب پرداختیم که از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است؟ همانطور که بیان کردیم، این دوربین‌ها با قابلیت‌های پیچیده و مدرنی که دارند ممکن است شرایط خاموش کردن، قطع ضبط و تصویر برداری آن‌ها به آسانی امکان پذیر نباشد.

با توجه به اهمیت موضوع خاموش کردن دوربین‌های مدار بسته، لازم دانستیم که به شرح مطالب چگونگی خاموش کردن این دوربین‌ها و دستگاه‌های ضبط کننده آن‌ها بپردازیم. در شرایطی شما می‌خواهید که عملیات ضبط کردن تصاویر را متوقف کنید و ما در این مقاله به ذکر این موضوع پرداختیم، ضمن اینکه توضیح مختصری هم درباره نحوه فعالیت و مزیت دوربین‌های مداربسته مجهز به باتری داخلی بیان شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *