حضور و غیاب

تنظیم دستگاه حضور و غیاب

تنظیم دستگاه حضور و غیاب

تنظیم دستگاه حضور و غیاب

امروزه با پیشرفت روزافزون جامعه و تکنولوژی، اصلی‌ترین معضل صاحب کاران ثبت تردد و حضور و غیاب کارمندان خود است. این کار جزو یکی از امور مهمی به حساب می‌آید که در برخی مکان‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در زمان‌های قدیم انجام این کار به صورت دستی ممکن بود و فردی را موظف می‌کردند تا حضور و غیاب افراد را در جایی بنویسد.

امروزه با پیشرفت جامعه افراد توانستند دستگاه‌هایی اختراع کنند که حضور و غیاب افراد را در ادارات و سازمان چک کرده و سپس ثبت کند. این کار سبب شد که اشتباهات کم‌تری در ثبت حضور و غیاب کارمندان رخ دهد و کارها به صورت منظم و دقیقی پیش برود. با تنظیم دستگاه حضور و غیاب می‌توانید ساعات ورود و خروج خود را به محل کار ثبت کنید.

در ادامه به مطالب بیشتری درمورد تنظیم دستگاه حضور و غیاب می‌پردازیم ؛ پس با ما همراه باشید.

 

تنظیم دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب چیست؟

تنظیم دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب دستگاهی است که به منظور ثبت حضور و غیاب کارمندان در ادارات، سازمان‌ها و جاهای دیگر طراحی و تولید شده است. تنظیم دستگاه حضور و غیاب به راحتی قابل انجام بوده و نیازی به تحمل سختی و دشواری جهت تنظیم دستگاه حضور و غیاب نیست.

دستگاه حضور و غیاب به مدیران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ گونه دردسر و اشتباهی از ساعات دقیق ورود و خروج کارمندان خود مطلع شوند. تنظیم دستگاه حضور و غیاب کار مدیران را راحت کرد و سبب شد آن‌ها بتوانند در هرجایی به اطلاعات دستگاه دسترسی داشته باشند. تنظیم دستگاه حضور و غیاب باید به شکلی انجام شود که این دستگاه در دسترس تمامی کارمندان قرار بگیرد.

در زمان‌های قدیم برای اطلاع از میزان حضور و غیاب کارمندان از نرم افزارهای حضور و غیاب به صورت آفلاین ( تحت وب) استفاده می‌کردند ولی حال با پیشرفت تکنولوژی این نوع دستگاه‌ها دیگر به ندرت استفاده می‌شوند و بلکه جای خود را به نرم افزارهای حضور و غیاب تحت وب داده‌اند.

تنظیم دستگاه حضور و غیاب به شما این امکان را می‌دهد تا از این پس بدون هیچ گونه نگرانی راجع به بروز اشتباهاتی در ثبت ساعات ورود و خروجتان از آن استفاده کنید. تنظیمات دستگاه حضور و غیاب به شکلی انجام خواهد شد که این دستگاه بتواند تمامی کارمندان را به شکلی مجزا ذخیره کرده و تشخیص دهد.

در هنگام انجام تنظیمات دستگاه حضور و غیاب توسط فردی متخصص، او موظف است آموزش نحوه تنظیم دستگاه حضور و غیاب را در اختیار شما قرار دهد که درصورت بروز خرابی بتوانید اقدام به درست کردن آن کنید. تنظیم دستگاه حضور و غیاب به شما این توانایی را می‌دهد پس از انجام تنظیمات دستگاه حضور و غیاب اقدام به راه انداختن دستگاه کنید.

 

استفاده از دستگاه حضور و غیاب چه مزیت هایی دارد؟

این دستگاه جزو دستگاه‌هایی است که مزیت و ویژگی‌های بسیاری دارد. در ادامه به بررسی مزیت و ویژگی‌های این نوع دستگاه می‌پردازیم.

  • دسترسی آسان مدیران به اطلاعات
  • جلوگیری از بروز هرگونه اشتباهی
  • کنترل و مدیریت راحت ورود و خروج کارمندان
  • مدیریت و نظم دهی به هر شیفت
  • ایجاد گزارش‌ کاری اعم از روزانه، هفتگی و…

 

تنظیم دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه های حضور و غیاب

این دستگاه نوع‌های گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها نحوه کار متفاوتی داشته و می‌توانند بدون هیچ خطایی ورود و خروج کارمندان را ثبت کنند. آموزش نحوه تنظیم دستگاه حضور و غیاب این امکان را به شما می‌دهد بدون مشکل و به آسانی دستگاه را به کار بگیرید.

شما با انجام تنظیمات دستگاه حضور و غیاب می‌توانید تنظیم دستگاه حضور و غیاب را انجام داده و آن را برای شروع به کار آماده کنید. به این منظور می‌توانید پس از تنظیم دستگاه حضور و غیاب آن را راه انداخته و نحوه کار را به کارمندان فرا دهید. در ادامه به معرفی انواع دستگاه حضور و غیاب می‌پردازیم.

 

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی نیز یکی دیگر از روش‌های تشخیص هویت کارمندان در محل کارشان محسوب می‌شود. این دستگاه به گونه‌ای کار می‌کند که هر فرد موظف است تا روزانه هنگام ورود و خروج خود از محل کارش با استفاده از اثر انگشت خود حضور و غیابش را ثبت کند.

باید بدانید که استفاده از این دستگاه مطمئن‌ترین و بهترین روش برای ثبت ورود و خروج کارمندان است. چرا که اثر انگشت هر فرد با سایر افراد متفاوت بوده و هیچ فردی با فرد دیگر دارای اثر انگشت یکسانی نیست.

ثبت کردن اثر انگشت هر فرد در این دستگاه دارای مراحل طولانی است؛ چرا که نخستین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی براساس نور طراحی و تولید شده بود. به طوری که می‌توان گفت شیوه کاری این دستگاه به این شکل است که نور مورد نیاز از یک منبع نوری اعم از لامپ گرفته می‌شود و بازتاب آن به وسیله یکی از دوربین‌های حساس ثبت خواهد شد که این دوربین با توانایی و مهارت خود می‌تواند اثر انگشت افراد را به شکل سیاه و سفید ثبت کند.

پس از انجام این مراحل تصویر اثر انگشت مورد بررسی و پردازش قرار خواهد گرفت و در نهایت در صورتی که اثر انگشت درست بوده باشد مشخصات فرد صاحب آن ذخیره خواهد شد.

نوع دیگر این دستگاه به شکل خازنی است که در آن یک صفحه خازنی وجود دارد. شما نیز موظف هستید تا با قرار دادن اثر انگشت خود روی آن بسته به میزان شیارهای انگشت میزان خازن مختلفی ذخیره خواهد شد که پس از انجام آن، اثر انگشت فرد باید مورد بررسی و پردازش قرار بگیرد تا سپس ذخیره شود.

 

دستگاه حضور و غیاب رمزی

یکی دیگر از روش‌های ثبت حضور و غیاب کارمندان استفاده از دستگاه حضور و غیاب رمزی است که در این صورت هر فردی می‌تواند با استفاده از رمز خود که بنا بر کد پرسنلی به هرکس یک رمز خاصی داده خواهد شد به محل کارش ورود و خروج کند.

 

دستگاه حضور و غیاب کارتی

در این روش یکسری کارت در اختیار هر یک از کارمندان قرار می‌گیرد که آن‌ها با استفاده از کارت خود می‌توانند روزانه وارد محل کار خود شده و از آن خارج شوند. این نوع کارت‌ها همانند روش‌های RFID و مایفر هستند و به کارمندان این قابلیت را می‌دهند که روزانه پس از اسکن کارت خود توسط دستگاه حضور و غیاب کارتی حضور و غیاب خود را در محل کار ثبت کنند.

 

دستگاه حضور و غیاب چهره

این دستگاه یکی دیگر از انواع دستگاه حضور و غیاب است که از طریق چهره افراد ورود و خروج آن‌ها تشخیص داده خواهد شد. برای ذخیره اطلاعات صورت فرد کافی است تا ابتدا میزان فاصله قرار گرفتن هر یک از اجزای صورت افراد ثبت شود ؛ سپس هر فرد می‌تواند در زمان ورود و خروج خود به محل کار با استفاده از چهره خود حضور و غیاب را انجام دهد.

باید بدانید که این روش دارای معایب بسیاری نسبت به سایر دستگاه‌های حضور و غیاب است و به همین دلیل به جای استفاده از این دستگاه ، از دستگاه تشخیص چهره سه بعدی استفاده می‌کنند.

در این دستگاه برای اینکه اطلاعات چهره افراد ذخیره و ثبت شود، در ابتدا چهره فرد باید روبروی تصویر دستگاه قرار بگیرد، سپس از طریق دستگاه نور مادون قرمز به چهره او خواهد خورد که از بازتاب این نور تصویر سه بعدی در دستگاه ذخیره خواهد شد. چرا که نور بازتاب شده زمان و وقت مختلفی دارد به شکلی که نور رسیده و دست یافته به بینی فرد زودتر به سنسور می‌رسد تا اینکه نور به گوش فرد برسد. باید بدانید که این روش بسیار مورد اعتماد و مطمئن‌تر بوده و از میزان ضریب امنیت بیشتری برخوردار است.

 

سخن پایانی

دستگاه حضور و غیاب نقش بسزایی در کنترل و مدیریت ورود و خروج هر کارمند در محل کار را دارد. با استفاده از این دستگاه کار مدیران نیز راحت شده و به آسانی و در کم‌ترین زمانی می‌توانند با کنترل کردن آمار و اطلاعات دستگاه، به میزان حضور و غیاب کارمندان پی ببرند.

آموزش نحوه تنظیم دستگاه حضور و غیاب این امکان را برای افراد و مدیران میسر کرده که به راحتی بتوانند با کمک آن نحوه کار دستگاه‌ و تنظیم دستگاه حضور و غیاب را فرا گرفته و از آن‌ استفاده کنند. تنظیمات دستگاه حضور و غیاب به شما توانایی‌های لازم را می‌دهد تا بتوانید تنظیم دستگاه حضور و غیاب را انجام دهید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات بدرد بخوری درمورد تنظیم دستگاه حضور و غیاب در اختیارتان گذاشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *