دوربین مداربسته

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته یکی از مسائلی مهمی است که برای اکثر افراد مورد سوال قرار می‌گیرد. اگر یک دوربین مدار بسته کیفیت پایینی داشته باشد، هیچ کمکی به شناسایی افرادی که اموال شما را مورد سرقت قرار داده‌اند یا به حریم شخصی شما تجاوز کرده‌اند، نخواهد کرد.

با توجه به اهمیت وضوح تصویر در این دوربین‌ها، افزایش وضوح در دوربین‌های مدار بسته، شیوه‌های متنوعی را می‌طلبد که نیاز به بحث و بررسی دارد. پایین بودن کیفیت این دوربین‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله دلایل سخت افزاری و نرم افزاری باشد که افراد متخصص و مجرب در زمینه نصب و تعمیرات دوربین‌های مدار بسته، راه‌ و روش‌های پیشنهادی برای کیفیت بخشیدن به تصویر دوربین شما را دارند.

ما در ادامه به این مباحث به طور کلی و مفصل خواهیم پرداخت تا هم شما با دلیل عدم کیفیت تصویر دوربینتان آشنا شوید و هم اینکه بدانید چگونه می‌توان باعث بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته شد.

مواردی که موجب کیفیت پایین دوربین‌های مدار بسته خواهد شد!

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته
  • رزولوشن پایین و نامناسب مانیتور پخش کننده تصاویر دوربین مدار بسته
  • کثیف و خش دار بودن لنز دوربین‌های مدار بسته
  • درست کار نکردن زوم دوربین
  • طول بلند کابل می‌تواند در کیفیت پایین تصویر این دوربین‌ها تاثیر داشته باشد
  • در دوربین‌های مدار بسته بی سیم ممکن است که اتصال وای فای شما ضعیف بوده باشد

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

بهترین روش بالا بردن کیفیت فیلم دوربین مدار بسته

در این قسمت سعی خواهیم کرد که بهترین روش بالا بردن کیفیت فیلم دوربین مدار بسته را به طور مفصل برای شما شرح داده و بهترین گزینه‌های مورد نظر را جهت کیفیت بخشیدن به تصاویر دوربین مداربسته به شما ارائه دهیم.

رزولوشن تصویر

رزولوشن یا وضوح تصویر از مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در افزایش کیفیت تصویر دوربین‌های مدار بسته است؛ به این منظور هر اندازه که رزولوشن دوربین شما دارای مگاپیکسل بالاتری باشد، تصویر شما هم با کیفیت‌تر خواهد بود. این موضوع نیاز به این دارد که شما استفاده از دوربین‌ها با رزولوشن‌های مختلف را در مکان‌های متفاوت بدانید.

ضمن اینکه باید زمانی که دوربین‌های مدار بسته را تهیه می‌کنید، این موضوع را در نظر داشته باشید که دستگاه‌های ضبط کننده تصاویر، میزان رزولوشن دوربین شما را ساپورت کند؛ یعنی اینکه دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مدار بسته شما قادر به پشتیبانی از مگاپیکسل دوربین شما باشد.

امکان WDR دوربین مدار بسته

اگر دوربین مدار بسته شما از امکان WDR برخوردار باشد می‌تواند باعث بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته شما شود. به طوری که انواع دوربین‌های مدار بسته به دلیل اختلاف نوری در فضای داخلی و خارجی هنگام ورود و خروج افراد ممکن است چهره آن‌ها را تیره نشان دهد که استفاده دوربین مدار بسته از قابلیت WDR کمک خواهد کرد که این اختلاف نوری را از بین برده و تصویر واضحی به شما عرضه کند.

استفاده از فیلتر IR-CUT

استفاده از فیلتر IR-CUT در دوربین‌های مدار بسته باعث خواهد شد که تصاویر شما در شب از کیفیت خوبی برخوردار باشد و این به دلیل قابلیت IR و امواج مادون قرمز در این دوربین‌ها در تاریکی شب است. اما این موضوع ممکن است در روز تصاویر دوربین شما را با مشکل مواجه کند و باعث ایجاد تصویر با رنگ‌های غیر طبیعی شود، به دلیل اینکه امواج مادن قرمز در روز زیاد است.

به همین دلیل با کمک فیلتر IR-CUT این مشکل رفع شده و باعث شده که امواج مادون قرمز در نور روز ایجاد اختلال در تصویر نکند و به نوعی امواج مادون قرمز با کمک این تکنولوژی در نور طبیعی روز غیر فعال شده و در شب با فعال شدن LEDها این امواج فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استفاده از امکان  Super Low Illustrationدر دوربین‌های مدار بسته

استفاده از دوربین‌های مدار بسته با قابلیت Super Low Illustration، باعث خواهد شد شما به کم‌ترین نور ممکن برای مشاهده واضح تصاویر نیاز داشته باشید. از این امکان در شرایطی که استفاده از دوربین مدار بسته در شب وجود ندارد می‌توان کمک گرفت.

Frame Rate

Frame Rate یا نرخ فریم نشان دهنده تعداد فریم‌ها در دوربین مدار بسته است. هر چقدر نرخ این فریم‌ها پایین باشد کیفیت تصویر مدار بسته شما پایین خواهد آمد. پس برای بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته خود از تعداد فریم‌های بالای دوربین مدار بسته استفاده کنید.

امکان DIS در دوربین‌های مدار بسته

قابلیت DIS در دوربین‌های مدار بسته باعث خواهد شد که تصاویر دوربین شما در شرایط نامساعد جوی، از جمله باد، باران و طوفان، دچار لرزش و تکان نشده و بدون کیفیت نشوند؛ تا بتوانید بهترین تصویر را از دوربین خود در این شریط دریافت کنید.

از قابلیت‌های DIS در دوربین مدار بسته شما موارد زیر است:

  • تنظیم کردن نور دریافتی در شب
  • اسکن کردن تصاویر در حال حرکت
  • وضوح بالا
  • میزان کردن درجه حرارت

بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته

استفاده از نرم افزار بهبود کیفیت تصاویر

با کمک این نرم افزار می‌توانید تصویر دور بین مدار بسته خود را آنالیز کرده و باعث بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته خود شوید. همچنین می‌توانید تصویر گنگ موجود را به بهترین شکل ممکن با کمک این تکنولوژی واضح کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بیان کردیم به دلایل مختلف ممکن است کیفیت تصاویر دوربین شما پایین آمده و تصاویر شکل گرفته با اختلال مواجه شوند. بنابراین سعی کردیم بهترین شیوه‌های بالا بردن کیفیت دوربین مدار بسته را برای شما بیان کنیم تا شما بتوانید تصویر دریافتی خوبی از دوربین‌های خود داشته باشید و نهایت استفاده را از نقش نظارتی دوربین‌های مداربسته خود ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *